هزینه ایمپلنت سال 1402 با توجه به کشور سازنده و برند آن با تفاوت‌هایی همراه بوده است. در این مقاله می‌خواهیم درباره انواع برندهای مختلف ایمپلنت دندان صحبت کنیم. ایمپلنت دندان به طور مستقیم در داخل بدن انسان قرار می‌گیرد و به همین دلیل انتخاب بهترین برند ایمپلنت که کمترین عوارض را برای فرد ایجاد کند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در سال‌های اخیر شرکت‌های بسیاری در زمینه طراحی و تولید تجهیزات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان فعالیت دارند و از جمله آنها می‌توان به کشور کره جنوبی، سوئیس و آلمان اشاره کرد. ایمپلنت‌های تولید شده توسط تمامی شرکت‌ها از نظر کیفیت و ماندگاری با یکدیگر برابر هستند و تنها از نظر قیمت کمی با هم تفاوت دارند. در بخش‌های بعد با برندهای مختلف ایمپلنت دندان بیشتر آشنا خواهیم شد.

در دندانپزشکی آرامش هزینه ایمپلنت از مبلغ 7/800/000 تومان شروع میشه تا مبلغ 13/800/000 تومان می باشد.

بسته به کشور و شرکت سازنده ایمپلنت قیمت ها متغییر هستند و یک خبر خوب هم اینکه در دندانپزشکی آرامش خدمات implant به صورت اقساط انجام میشود. 

هزینه ایمپلنت دندان در دندانپزشکی تخصصی آرامش از مبلغ 7 میلیون تا 13 میلیون فرق میکند

ایمپلنت کره‌ای

یکی از موفق‌ترین کشورهای تولید کننده ایمپلنت، کشور کره جنوبی است و محصولات باکیفیت با طول عمر بالایی را به بازار جهانی عرضه نموده است. ایمپلنت کره‌ای قیمت مناسب دارد و بسیاری از افراد با شرایط مالی مختلف به راحتی می‌توانند از ایمپلنت‌های کره‌ای استفاده کنند. تمام ایمپلنت‌های کره‌ای از جمله ایمپلنت اویدنس (Evidence)، cis و … ضمانت چندین ساله دارند و تمامی قطعات مورد نیاز آنها در داخل کشور به راحتی پیدا می‌شود. به طور کلی ایمپلنت کره‌ای را می‌تواند جایگزین مناسبی برای ایمپلنت‌های تولید شده توسط کشورهای اروپایی دانست.

بسیاری از افراد به دلیل بالا بودن قیمت کاشت ایمپلنت دندان، از انجام این عمل صرف نظر می‌کنند. اما با وجود ایمپلنت کره‌ای دیگر نگرانی از بابت هزینه کاشت ایمپلنت وجود نخواهد داشت. علاوه بر این در دندانپزشکی آرامش مراجعه کنندگان می‌توانند از شرایط اقساطی استفاده نموده و هزینه کاشت ایمپلنت دندان را در چندین مرحله پرداخت کنند. لازم به ذکر است، کاشت ایمپلنت دندان نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود و تا سال‌های بسیار شما دیگر نیازی به ترمیم و تعویض دندان نخواهید داشت. در ادامه بهترین برندهای ایمپلنت کره‌ای را معرفی خواهیم کرد:

  • ایمپلنت سون مدیکس (Sewon Medix)

ایمپلنت کره‌ای سون مدیکس یکی از بهترین انواع ایمپلنت کره‌ای است که در کشور ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت سازنده این ایمپلنت فعالیت خود را از سال 2006 آغاز نموده است و با کسب مجوز CE و FDA توانسته است جایگاه ویژه‌ای را در بازار جهانی به خود اختصاص دهد. ایمپلنت‌های ساخت شرکت سون مدیکس مورد تائید سازمان بهداشت انگلستان و آمریکا و سازمان غذا و دارو (KFDA و سازمان GMP کشور کره جنوبی است. به همین دلیل بسیاری از متخصصان ایمپلنت این برند را به مراجعه کنندگان خود معرفی می‌کنند.

فیکسچر ایمپلنت سون مدیکس به طور کامل در داخل استخوان قرار می‌گیرد و نقش ریشه دندان را در استخوان ایفا می‌نماید. ایمپلنت‌های شرکت سون مدیکس در دسته ایمپلنت‌های مدرن و پیشرفته موجود در دنیا قرار دارد و به دلیل طراحی خوب و دقیق آن دیگر نیازی نیست در زمان کاشت، با استفاده از دریل حفره بزرگی در استخوان ایجاد کرد. به همین دلیل است که بیشتر افراد تمایل دارند از این ایمپلنت استفاده کنند.

  • ایمپلنت Cis (چارم)

از دیگر ایمپلنت‌های پیشرفته و مدرن کره جنوبی، ایمپلنت Cis است. در زمان استفاده از این ایمپلنت مقدار مورد نیاز برای ایجاد حفره در داخل استخوان به حداقل می‌رسد در نتیجه آسیب کمتری به استخوان وارد می‌شود و زمان ترمیم کوتاه‌تر خواهد بود. شرکت سازنده ایمپلنت Cis در سال 2006 شروع به کار کرد و در حال حاضر به صورت حرفه‌ای در زمینه تولید و عرضه ایمپلنت فعالیت دارد. از دیگر تولیدات این شرکت می‌توان به فیکسچرها (ایمپلنت‌های دندانی)، پروتز بر پایه ایمپلنت و کیت‌های جراحی اشاره کرد. طراحی فیکسچرهای Cis به صورتی است که از همان ابتدا در داخل استخوان ثابت و محکم می‌شود و موجب می‌شود تا دوره درمان و جوش خوردن فیکسچر با استخوان فک کوتاه‌تر شود.

شرکت Cis در کشور ایران نمایندگی دارد و به همین دلیل تمامی قطعات مورد نیاز به راحتی قابل تامین است. ایمپلنت Cis دارای ضمانت بوده و به دلیل استفاده از طراحی پیشرفته و آلیاژ باکیفیت با بدن انسان سازگار بوده و ماندگاری بالایی دارد. ایمپلنت‌های Cis تمامی تائیدیه‌های بین المللی را دارا است و در بسیاری از مراکز کاشت ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • هزینه ایمپلنت دندان در دندانپزشکی تخصصی آرامش از مبلغ 7 میلیون تا 13 میلیون فرق میکند

    ایمپلنت اویدنس (Evidence)

از دیگر ایمپلنت‌های پرکاربرد و محبوب در کشور ایران، ایمپلنت کره‌ای اویدنس است. این ایمپلنت به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا پرطرفدار بوده و بسیاری از افرادی که قصد دارند دندان‌های از دست رفته خود را با ایمپلنت جایگزین کنند، این ایمپلنت را انتخاب می‌کنند. شرکت تولید کننده ایمپلنت Evidence به صورت همزمان در دو کشور کره جنوبی و آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد و در کمتر از 5 سال توانست جوایز ارزشمندی را از دولت کره جنوبی دریافت کند.

ایمپلنت اویدنس از لحاظ کیفیت و ماندگاری با برندهای آلمانی و سوئیسی برابر است و به همین دلیل بسیاری از متخصصان دندانپزشکی آرامش به بیمارانی که قصد دارند عمل کاشت ایمپلنت دندان انجام دهند، ایمپلنت اویدنس را توصیه می‌کنند. فیکسچرهای ایمپلنت اویدنس  (Evidence) به طور کامل در داخل استخوان قرار می‌گیرند و هیچ بخشی از آن بیرون از لثه نمایان نیست. شرکت اویدنس برای بالا بردن درصد موفقیت عمل کاشت ایمپلنت، فیکسچرها را در سایزهای مختلف طراحی و تولید می‌نماید. هر یک از سایزهای موجود دارای ارتفاع و قطر مشخصی است و برای دندان‌های مختلف استفاده می‌شود.

سطح فیکسچرهای ایمپلنت اویدنس (Evidence) به صورتی ساخته می‌شوند تا روند درمان سرعت بیشتری داشته باشد. سطوح ایمپلنت اویدنس کمی زبر هستند و این زبری کمک می‌کند تا تماس فیکسچر با استخوان بیشتر شده و عمل جوش خوردن ایمپلنت با بافت استخوان زودتر اتفاق بیفتد. استفاده از ایمپلنت اویدنس Bone Level مزایای بسیاری برای بیمار به همراه دارد:

  • فیکسچر ایمپلنت اویدنس از سطح SLA برخودار است و به همین دلیل دوره درمان کوتاهی داشته و مشکلی برای لثه و استخوان اطراف ناحیه کاشت ایجاد نمی‌کند.
  • تنوع سایز ایمپلنت اویدنس بالا است و برای تمامی دندان‌های موجود در فک بالا و پائین و افرادی که شرایط خاص دارند از سایز مناسب استفاده می‌شود.
  • رزوه‌های زاویه دار موجود بر روی سطح فیکسچرها حدود 0.8 است تا ریسک عمل را کاهش داده و درصد موفقیت جوش خوردن فیکسچر با استخوان را بیشتر کند.
  • فیکسچر ایمپلنت اویدنس Bone Level مخروطی شکل است و به همین دلیل برای افرادی که استخوان ضعیف و حساس دارند مناسب است. این نوع فیکسچر حداقل آسیب را به استخوان وارد می‌کند و موجب می‌شود تا دوره ترمیم استخوان کوتاه‌تر شود.
  • انتهای فیکسچر شکل صافی دارد و از آسیب دیدن غشای سینوس و عصب جلوگیری می‌کند. این مساله در زمان کاشت ایمپلنت برای فک بالا از اهمیت بالایی برخودار است و عوارض پس از عمل را کاهش می‌دهد.
  • ایمپلنت Biotem

ایمپلنت بیوتم از دیگر ایمپلنت‌های کره‌ای باکیفیت و معروف است که نه تنها در کره جنوبی بلکه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار پرطرفدار است. ایمپلنت بیوتم Biotem علاوه بر این که قیمت مناسب و مقرون به صرفه دارد، از کیفیت و دوام بالایی برخودار است و توانسته با برندهای مختلف ایمپلنت سوئیسی رقابت کند. تکنولوژی استفاده شده در ساخت این ایمپلنت موجب شده است تا ماندگاری و طول عمر آن بیشتر شده و عملکرد بهتری داشته باشد. در صورتی که مراقبت‌های لازم پس از کاشت ایمپلنت به درستی رعایت شود، ایمپلنت تا پایان عمر ماندگار بوده و هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

طول عمر ایمپلنت‌های کره‌ای چقدر است؟

به طور کلی ایمپلنت‌های دندانی طول عمر بالایی دارند و به همین دلیل است که بهترین روش جایگزین برای دندان‌های از دست رفته محسوب می‌شوند. در این میان ایمپلنت‌های کره‌ای به دلیل تکنولوژی ساخت و استفاده از روش‌های مدرن از طول عمر بالایی برخودار هستند و به همین دلیل در کشور ایران بسیار محبوب و پرطرفدار است. درست است که ایمپلنت‌های کره‌ای طول عمر بالایی دارند اما نحوه مراقبت از آنها و این که تراکم استخوان فرد چگونه باشد در دوام و ماندگاری ایمپلنت موثر است. همچنین میزان رعایت بهداشت دهان و دندان در دوام ایمپلنت کره‌ای نقش موثری دارد. اگر یک فرد تمام نکات را به خوبی رعایت کند می‌تواند تا پایان عمر از ایمپلنت استفاده کند و نیازی به تعویض یا ترمیم نخواهد داشت.

ممکن است برخی از افراد عادت‌هایی مانند دندان قروچه یا فشار دادن دندان‌ها بر یکدیگر را داشته باشند در این صورت احتمال دارد روکش ایمپلنت آسیب ببیند و بر پایه آن نیز اثر بگذارد. در این مورد احتمال کاهش عمر ایمپلنت وجود دارد و این مساله به جنس و کیفیت ایمپلنت کره‌ای مربوط نیست. به همین دلیل افرادی که چنین عادت‌هایی دارند بهتر است پیش از کاشت ایمپلنت با پزشک خود مشورت کنند تا متخصص ایمپلنت از فیکسچر مخصوص استفاده کند. در این صورت طول عمر ایمپلنت بیشتر شده و کارایی بهتری خواهد داشت.

ایمپلنت سوئیسی

کشور سوئیس یکی از کشورهای موفق در زمینه تولید ایمپلنت است و در سراسر جهان به عنوان یکی از تولید کنندگان فعال انواع ایمپلنت شناخته می‌شود. پایه تمام ایمپلنت‌های سوئیسی از جنس تیتانیوم است و به همین دلیل دوام و ماندگاری بالایی دارند. قیمت ایمپلنت سوئیسی با توجه به برند و نوع ایمپلنت متفاوت است. در ادامه یکی از معروف‌ترین برندهای ایمپلنت سوئیسی را معرفی خواهیم کرد:

  • هزینه ایمپلنت دندان در دندانپزشکی تخصصی آرامش از مبلغ 7 میلیون تا 13 میلیون فرق میکند

    ایمپلنت سوئیسی اشترومن (iti)

ایمپلنت سوئیسی اشترومن که در کشور ایران با نام iti شناخته می‌شود در بیشتر مراکز کاشت ایمپلنت و دندانپزشکی آرامش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ایمپلنت به صورت حرفه‌ای و تخصصی طراحی شده است و برای افرادی که استخوانی با تراکم ناکافی یا کم ارتفاع دارند مناسب است. پایه ایمپلنت اشترومن از نظر ساختار بسیار مقاوم و محکم بوده و به صورتی طراحی شده است تا میزان آسیب دیدگی و شکستگی در استخوان را به حداقل برساند. علاوه بر این دوره درمان در زمان استفاده از این ایمپلنت کوتاه بوده و هیچ گونه عارضه‌ای برای بیمار ایجاد نمی‌کند.

 یکی از برندهایی که در روش کاشت ایمپلنت فوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایمپلنت سوئیسی اشترومن است. بدنه این برند ایمپلنت به صورتی طراحی شده است که در یک جلسه می‌توان آن را در داخل استخوان کاشت و پس از مدت زمان کوتاهی که پایه با استخوان جوش خورد، بخش اباتمنت را بر روی آن نصب کرد. طراحی پایه به صورتی انجام شده است که احتمال عدم موفقیت عمل و شکستن آن بسیار کم بوده و بسیاری از افرادی که از این ایمپلنت استفاده می‌کنند از کیفیت و راحتی آن بسیار راضی بوده‌اند.

  • ایمپلنت Neodent

ایمپلنت نئودنت (Neodent) محصول مشترکی از کشور سوئیس و برزیل است و شرکت سازنده آن از سابقه بالایی در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی برخودار است. شرکت اصلی ایمپلنت نئودنت در کشور برزیل واقع شده است اما پس از آن که در سال 2012 شرکا اشترومن مالیکت این شرکت را بر عهده گرفت، ایمپلنت نئودنت به عنوان یک ایمپلنت سوئیسی برزیلی شناخته شد. ایمپلنت نئودنت (Neodent) با استفاده از بروزترین تکنولوژی دنیا ساخته شده و به همین دلیل درصد موفقیت عمل‌هایی که با این ایمپلنت انجام می‌شود بسیار بالا است. فیکسچرهای تولید شده توسط شرکت نئودنت اندازه و شکل‌های مختلفی دارند و برای افراد مختلف با شرایط متفاوت به کار برده می‌شوند.

ایمپلنت کره‌ای بهتر است یا ایمپلنت سوئیسی؟

در بخش‌های قبل چند نمونه از ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی را معرفی کردیم. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که کدام ایمپلنت بهتر است؟ باید بگوئیم که ایمپلنت کره‌ای از نظر کیفیت و ماندگاری با ایمپلنت سوئیسی هیچ تفاوتی ندارد. متخصصان ایمپلنت تمامی برندهای ایمپلنت کره‌ای و سوئیسی را تائید می‌کنند و تمامی عمل‌هایی که با این ایمپلنت‌ها انجام شده است تا کنون موفق بوده و هیچ مشکلی برای بیماران ایجاد ننموده است. مهمترین تفاوت میان ایمپلنت کره‌ای و ایمپلنت سوئیسی قیمت آنها است.

ایمپلنت سوئیسی در مقایسه با ایمپلنت کره‌ای مانند ایمپلنت اویدنس (Evidence) قیمت بالاتری دارد و هزینه کاشت ایمپلنت‌های سوئیسی نظیر ایمپلنت اشترومن بیشتر از هزینه عمل کاشت ایمپلنت کره‌ای است. دلیل گران این تفاوت قیمت به هزینه واردات ایمپلنت از کشور سوئیس مربوط می‌شود. به طور کلی واردات از کشورهای اروپائی بسیار بیشتر از کشورهای آسیایی است. بنابراین قیمت ایمپلنت کره‌ای پائین‌تر از ایمپلنت‌های سوئیسی است.

علت دیگری که متخصصان ایمپلنت توجیح می‌دهند از ایمپلنت کره‌ای استفاده کنند این است که قطعات ایمپلنت کره‌ای در داخل کشور در دسترس است اما قطعات مورد نیاز ایمپلنت سوئیسی به سختی در کشور پیدا می‌شود و واردات آن نیز پسچیدگی‌های خاص خود را دارد. به همین دلیل در صورتی که ایمپلنت سوئیسی نیاز به ترمیم یا تعویض قطعه داشته باشد، احتمال پیدا شدن قطعه کم بوده و متخصص ایمپلنت ناچار است ایمپلنت را به طور کامل عوض کند.

ایمپلنت آلمانی

آلمان یکی از کشورهای مطرح در زمینه تولید ایمپلنت است و شرکت‌های آلمانی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی و دستگاه‌ها برای ساخت انواع ایمپلنت استفاده می‌کنند. برندهای آلمانی که در زمینه تولید ایمپلنت فعالیت دارند به دلیل تولید محصولات باکیفیت توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در جهان به دست آورند. هدف شرکت‌های آلمانی تولید کننده ایمپلنت این است که مراحل کاشت ایمپلنت را برای بیماران ساده‌تر کرده و مدت زمان ماندگاری و طول عمر ایمپلنت را نیز افزایش دهند. با استفاده از ایمپلنت‌های آلمانی میزان تحلیل استخوان در طول 20 سال به حداقل می‌رسد و هیچ آسیبی به لثه و استخوان اطراف ایمپلنت وارد نمی‌شود. در ادامه به معرفی چند نمونه ایمپلنت آلمانی خواهیم پرداخت.

  • هزینه ایمپلنت دندان در دندانپزشکی تخصصی آرامش از مبلغ 7 میلیون تا 13 میلیون فرق میکند

    ایمپلنت ARGON

ایمپلنت آرگون، ساخت کشور آلمان، در دسته بهترین و باکیفیت‌ترین ایمپلنت‌های جهان قرار دارد. شرکت آرگون علاوه بر ساخت ایمپلنت در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات دندانپزشکی نیز فعالیت دارد. ایمپلنت ARGON با استفاده از بروزترین تکنولوژی دنیا با نام Osteo Active تولید می‌شود و به همین دلیل از طول عمر بالایی برخوردار است. ایمپلنت ARGON در روش کاشت تک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و در کشور ایران نیز دو فیکسچر Rapid و Sure کاربرد بیشتری دارند. ایمپلنت آرگون در چندین سایز مختلف تولید می‌شود و برای تمامی افراد با شرایط مختلف قابل استفاده است.

  • ایمپلنت BEGO

ایمپلنت بگو (BEGO) توسط یک شرکت آلمانی و با استفاده از تجهیزات مدرن و تکنولوژی پیشرفته ساخته می‌شود. این نوع ایمپلنت دارای سطحی زبر و متخلخل است که موجب می‌شود عمل پیوند خوردن استخوان با پایه ایمپلنت زودتر اتفاق بیفتد. پایه ایمپلنت بگو (BEGO) از آلیاژ تیتانیوم گرید 4 ساخته شده و کیفیت و دوام بالایی دارد. فیکسچرهای ایمپلنت بگو دارای طراحی خاص و منحصر به فردی است که موجب می‌شود به راحتی در داخل استخوان قرار گرفته و از آسیب رساندن به غشای سینوس جلوگیری می‌کند.

فیکسچرهای ایمپلنت بگو (BEGO) از نظر طراحی با یکدیگر متفاوت هستند و متخصص ایمپلنت برای هر فرد و با توجه به شرایط استخوان و لثه از نوع خاصی از فیکسچر استفاده می‌کند. بر روی فیکسچرها شیارهای ریزی وجود دارند که باعث می‌شود سطح تماس ایمپلنت با استخوان بیشتر شده و به خوبی در داخل استخوان محکم شود. این ایمپلنت آلمانی ضمانت نامه مادام العمر دارد و در صورت بروز هر گونه مشکل در هر یک از قطعات می‌توان از مزایای آن استفاده نمود.

ایمپلنت کره‌ای بهتر است یا ایمپلنت آلمانی؟

پیش از اقدام برای کاشت ایمپلنت بهتر است درباره انواع ایمپلنت و برندهای مختلف آن اطلاعات کافی داشت. بدین ترتیب بهتر می‌توان تصمیم گرفت که کدام برند ایمپلنت با توجه به شرایط ما مناسب‌تر است. برخی از ایمپلنت‌ها از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارند اما وقتی شرایط استخوان و دندان‌ها مساعد نباشد، عمل کاشت ایمپلنت با شکست مواجه خواهد شد.

ایمپلنت‌های کره‌ای و آلمانی از نظر کیفیت در یک سطح قرار دارند اما از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. ایمپلنت کره‌ای به دلیل قیمت مناسب و کیفیت مطلوب بسیار پرطرفدار است و اما ایمپلنت‌های آلمانی قیمت بالاتری دارند و همه نمی‌توانند از برندهای آلمانی استفاده کنند. هزینه کاشت ایمپلنت آلمانی نیز به طبع گران‌تر از هزینه کاشت ایمپلنت کره‌ای است.

قطعات و کیت‌های ایمپلنت کره‌ای به راحتی در دسترس است و با قیمت مناسبی می‌توان آنها را تهیه کرد، اما در مورد ایمپلنت آلمانی این چنین نیست. قطعات ایمپلنت آلمانی کمی سخت پیدا می‌شوند و به همین دلیل اگر بخواهید قطعات را تهیه کنید علاوه بر این که باید پیگیری زیادی داشته باشید، هزینه بسیاری را نیز باید صرف کنید.

موفقیت در کاشت ایمپلنت بیشتر از آن که به برند ایمپلنت مربوط باشد به تخصص و مهارت دندانپزشک بستگی دارد. علاوه بر این مراقبت‌های مورد نیاز پس از کاشت ایمپلنت نیز در موفق بودن و طول عمر ایمپلنت نقش بسیار مهمی دارد. معمولا اگر استخوان در شرایط خوبی باشد، عمل توسط متخصص انجام شود و فرد به خوبی بهداشت دهان و دندان را رعایت کند، درصد موفقیت عمل کاشت ایمپلنت بیش از 95 درصد خواهد بود.

قیمت ایمپلنت دندان در سال 1402

ایمپلنت دندان یکی از روش‌های ماندگار در جایگزین کردن دندان از دست رفته و آسیب دیده است. ایمپلنت دندان استحکام بالایی دارد و از نظر ظاهری بسیار شبیه به دندان طبیعی است. ایمپلنت دندان جایگزینی مناسب برای دندان‌های از دست رفته است و همانند ریشه دندان در داخل استخوان قرار می‌گیرد. شاید به نظر شما قیمت ایمپلنت دندان در مقایسه با سایر روش‌های جایگزین کمی بالا باشد اما این هزینه کمتر از هزینه‌ای خواهد بود که در سال‌های بعد برای نگهداری و ترمیم دندان‌ها صرف می‌کنید.

ایمپلنت دندان یک روش دائمی و مادام العمر است و علاوه بر دوام و استحکام بالا بسیار زیبا و طبیعی است. ایمپلنت دندان از آسیب دیدن استخوان و لثه و تحلیل رفتن آنها جلوگیری می‌کند. قیمت ایمپلنت دندان به چندین عامل مهم بستگی دارد. یکی از عوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان، کشور سازنده و برند آن است. ایمپلنت کره‌ای، ایمپلنت آلمانی و ایمپلنت سوئیسی از نظر کیفیت شاید با هم تفاوت چندانی نداشته باشند، اما از نظر قیمت متفاوت هستند. در تصویر زیر جدیدترین قیمت انواع برندهای ایمپلنت را مشاهده می‌کنید:

علاوه بر برند ایمپلنت، روش کاشت نیز در قیمت نهایی ایمپلنت موثر است. ایمپلنت دندان معمولا به سه روش کاشت می‌شود. روش کاشت فوری، روش یک مرحله‌ای و روش دو مرحله‌ای. در روش کاشت فوری مراحل کاشت درست پس از زمانی که دندان کشیده شد آغاز می‌شود و پایه ایمپلنت در جای خالی دندان قرار می‌گیرد. در این روش تمامی مراحل در یک مرحله انجام می‌شود و معمولا برای دندان‌های جلو کاربرد دارد. روش دیگر روش کاشت یک مرحله‌ای است. در روش یک مرحله‌ای مراحل کاشت پایه ایمپلنت و نصب اباتمنت در یک مرحله انجام می‌شود و پس از این که پایه ایمپلنت به طور کامل با استخوان جوش خورد، روکش و تاج دندان بر روی اباتمنت نصب می‌شود. اما در روش دو مرحله‌ای ابتدا پایه ایمپلنت در داخل استخوان قرار می‌گیرد و روی آن با لثه پوشانده می‌شود. پس از گذشت 4 الی 6 ماه اباتمنت بر روی پایه متصل شده و سپس قالب گیری انجام می‌شود تا روکش دائمی ایمپلنت ساخته و بر روی اباتمنت نصب شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا برای رزرو نوبت شماره تماس خورد را وادنمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود