ایمپلنت دندان با ضمانت و گارانتی چگونه است و چه مزایایی برای بیمار به همراه دارد؟ آیا هزینه ایمپلنت دندان با گارانتی بیشتر از ایمپلنت معمولی است؟ مدت زمان استفاده از گارانتی چقدر است و چگونه می‌توان از گارانتی ایمپلنت استفاده کرد؟ در این مقاله می‌خواهیم به تمامی این سوالات پاسخ داده و هر آنچه درباره ایمپلنت دندان با ضمانت است را به طور کامل شرح دهیم.

بسیاری زیادی از افراد تاکنون از ضمانت و گارانتی ایمپلنت دندان اطلاعی ندارند و نمی‌دانند که ایمپلنت دندان می‌تواند شامل گارانتی باشد و می‌توان از مزایای آن بهره مند شد. شاید به نظر شما هم عجیب به نظر بیاید که به ایمپلنت دندان گارانتی تعلق بگیرد. اما خوب است بدانید یکی از موضوعاتی که در زمان انتخاب نوع و برند ایمپلنت باید مورد توجه قرار دهید، گارانتی و ضمانت آن است.

به طور کلی وجود گارانتی برای لوازم گران قیمت یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن دقت شود. وقتی شما یک وسیله گران قیمت خریداری می‌کنید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، گارانتی آن است. در این صورت با خاطری آسوده از وسیله استفاده می‌کنید و می‌دانید اگر مشکلی برای آن به وجود آید می‌توانید از مزایای گارانتی بهره مند شوید. بسیاری از لوازم و تجهیزات پزشکی نیز به دلیل این که قیمت بالایی دارند شامل گارانتی هستند. ایمپلنت دندان نیز یکی از آنها است که گارانتی و ضمانت دارد.

هر وسیله گرانبهایی که توسط یک شرکت بزرگ تولید می‌شود دارای ضمانت و گارانتی است که ایمپلنت دندان جز وسیله های گرانبها برای سلامت و زیبایی شما است.
در دندانپزشکی آرامش، گارانتی به صورت یک برگه کتبی در اختیار بیمار قرار داده می‌شود و بیمار می‌تواند تا مدت زمانی که در برگه گارانتی تعیین شده است از مزایای آن بهره مند شود.

گارانتی چه سودی برای مشتری دارد؟

گارانتی و ضمانت تعهدی است که فروشنده به مشتری خود ارائه می‌دهد و از این راه کیفیت محصول را به مشتری ثابت می‌کند. ضمانت یک محصول در واقع نشان دهنده عملکرد خوب آن محصول است که موجب می‌شود خریدار با اطمینان کافی آن محصول را خریداری کند. ایمپلنت دندان نیز ار نظر کیفیت و عملکرد در سطح بالایی قرار دارد و به همین دلیل شامل ضمانت می‌شود تا در صورتی که مشکلی برای آن به وجود آمد، خریدار بتواند در مدتی که مشخص شده است از مزایای ضمانت استفاده کند و مشکل پیش آمده را با بدون هزینه و گاها با کمترین هزینه رفع نماید.

بنابراین اگر فردی از ایمپلنت دندان با ضمانت استفاده کند می‌تواند تا زمانی که توسط شرکت تعیین شده است از امکانات و خدمات آن بهره مند شود. مواردی که شامل گارانتی می‌شوند در برگه ضمانت درج شده است . بر اساس آن شرکت مشکل پیش آمده را بر عهده خواهد گرفت.

ایمپلنت چیست؟

یکی از جدیدترین روش‌های ترمیم دندان و جایگزین کردن دندان یا دندان‌های پوسیده و آسیب دیده، ایمپلنت دندان است. این پروتز محبوب و پرطرفدار از دو الی سه بخش تشکیل شده است. بخش اصلی آن پایه ایمپلنت است که در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و نقش ریشه دندان را در استخوان ایفا می‌کند. وقتی که پایه در داخل استخوان است، مشکلاتی از قبیل تحلیل رفتن استخوان فک و بروز مشکلات و بیماری‌های لثه رفع می‌گردد.

پایه ایمپلنت از جنس تیتانیوم یا زیرکونیوم ساخته می‌شوند. این متریال با بدن انسان و محیط زیست سازگار هستند و در داخل بدن انسان به عنوان جسمی بیگانه شناخته نمی‌شوند، به همین دلیل پس از گذشت چند ماه با استخوان فک ادغام می‌شوند و همانند ریشه دندان عمل می‌کنند. طول و قطر ایمپلنت بر اساس اندازه دندانی که قرار است جایگزین شود و ارتفاع و پهنای استخوان انتخاب می‌شود و معمولا در سه سایز مختلف تولید می‌شود.

بخش دوم ایمپلنت، اباتمنت است. این بخش در واقع محل اتصال پایه ایمپلنت به روکش است. اباتمنت بر روی پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد و روکش دندان نیز با استفاده از چسب یا پیچ به اباتمنت متصل می‌شود. بخش سوم نیز روکش ایمپلنت است که شبیه به دندان طبیعی ساخته می‌شود و از جنس سرامیک است. این متریال بسیار مقاوم است و انعکاس نور و رنگ آن شبیه به دندان است و به همین دلیل اگر ایمپلنت در میان دندان‌های طبیعی قرار بگیرد به راحتی قابل تشخیص دادن نخواهد بود.

ضمانت ایمپلنت دندان بسته به نوع ایمپلنت می‌تواند شامل تعمیر یا تعویض ایمپلنت دندان باشد.
وقتی ایمپلنت دندان شامل گارانتی باشد، شرکت نماینده تعهد دارد که ایمپلنت آسیب دیده را بدون هیچ هزینه ای از دکتذ دندانپزشک دریافت کند.

ایمپلنت با گارانتی چیست؟

بیشتر برندهای معتبر ایمپلنت دارای ضمانت هستند. این ایمپلنت‌ها از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند و معمولا توسط متخصصان ایمپلنت توصیه می‌شوند. در زمان انتخاب نوع و برند ایمپلنت باید دقت کنید که ایمپلنت شامل گارانتی است یا خیر. گارانتی ایمپلنت به قطعات تشکیل دهنده آن مربوط می‌شود و تا زمانی که در گارانتی مشخص شده است اگر مشکلی برای هر یک از قطعات به وجود آید می‌توان بدون پرداخت وجه و صرف هزینه، قطعات آسیب دیده را تعویض نمود و قطعه سالم را با آنها جایگزین کرد.

در دندانپزشکی آرامش، گارانتی به صورت یک برگه کتبی در اختیار بیمار قرار داده می‌شود و بیمار می‌تواند تا مدت زمانی که در برگه گارانتی تعیین شده است از مزایای آن بهره مند شود. وجود گارانتی موجب دلگرمی و آرامش خاطر بیمار است و رضایت بیمار را جلب می‌کند.

انواع ضمانت ایمپلنت دندان

گارانتی ایمپلنت از نظر شرایط استفاده و مدت زمان آن چند نوع مختلف دارد. به عنوان مثال برخی از ایمپلنت‌ها دارای ضمانت محدود و چند ساله هستند، اما برخی دیگر ضمانت مادام العمر دارند. اگر شما از ایمپلنتی استفاده کنید که ضمانت نامه آن مادام العمر است، تا زمانی که از آن ایمپلنت استفاده می‌کنید می‌توانید از مزایای ضمانت و شرایط آن بهره مند شوید.

اما اگر ایمپلنت انتخابی شما دارای ضمانت محدود دو ساله تا 10 ساله باشد، تا همان مدت زمان شرکت متعهد است که مشکلات ایمپلنت شما را بدون هزینه رفع کند. پس از آن برای تعویض یا ترمیم قطعات ایمپلنت بایستی خودتان هزینه‌ها را بپردازید.

مزایای ایمپلنت دندان با ضمانت این است که مشخص میکند مرکز ایمپلنت آرامش به فکر سلامت و هزینه مشتریان خود است.
وقتی از ایمپلنت دندان با گارانتی و یا ضمانت استفاده کردید، حتما به تاریخ گارانتی دقت کنید.

مزایای ایمپلنت دندان با ضمانت  

هر یک از انواع ایمپلنت بر اساس کیفیت و شرکت سازنده آن ضمانت نامه‌های مختلفی دارند. هر قدر مدت زمان ضمانت نامه طولانی‌تر باشد، کیفیت ایمپلنت نیز به تبع بیشتر خواهد بود. از مهمترین مزایای وجود ضمانت نامه عبارت است از:

  • اطمینان از بالا بودن کیفیت ایمپلنت دندان
  • امکان ترمیم و تعویض قطعات ایمپلنت در مدت زمان طولانی ‌
  • افزایش طول عمر ایمپلنت با تعویض قطعات و ترمیم آن
  • آسودگی خاطر بیمار در زمان استفاده از ایمپلنت و رفع نگرانیها ‌ها بابت آسیب دیدن آن
  • استفاده از ضمانت ایمپلنت محدودیت سنی ندارد و هر سنی می‌توان از مزایای آن بهره مند شد.

گارانتی ایمپلنت چه مواردی را شامل می‌شود؟

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، ایمپلنت از سه بخش تشکیل شده است. حال شرکت هر یک از این بخش‌ها را به صورت جداگانه ضمانت می‌کند. مهمترین بخشی که شرکت بر روی آن تمرکز دارد و بیشترین گارانتی و ضمانت شامل همین بخش است، پایه ایمپلنت می‌باشد. این بخش اصلی‌ترین بخش ایمپلنت است و در کیفیت عمل کاشت و طول عمر آن نقش بسیار مهمی دارد، از این رو شرکت وجود هر گونه مشکل در پایه ایمپلنت را در ضمانت نامه خود قید کرده است تا در صورت بروز مشکل بتوان آن را بدون نیاز به صرف هزینه مجدد تعویض یا ترمیم نمود.

مدت زمان استفاده از ضمانت ایمپلنت در برخی از برندها محدود است. به طور کلی هر قدر کیفیت متریال و ساخت ایمپلنت بالاتر باشد، مدت زمان ضمانت نیز طولانی‌تر خواهد بود. بدین ترتیب می‌توانید تصمیم بگیرید که ایمپلنت کم قیمت با کیفیت و مزایای پائین خریداری کنید و یا ایمپلنت با کیفیت و ضمانت مادام العمر.

برای یکسری بیماری های خاص که بیمار باید روزانه دارو های خاصی مصرف کند، باعث می‌شود که گارانتی ایمپلنت دندان بی اثر شود.
اگر برای لثه شما مشکلی پیش به وجود بیاید گارانتی ایمپلنت دندان بی اثر میشود.

در چه مواردی ضمانت نامه بی تاثیر خواهد بود؟

عمل کاشت ایمپلنت برای افرادی که به بیماری خاصی مبتلا هستند و یا داروی ویژه‌ای مصرف می‌کنند با احتیاط بیشتر و دقت بالاتر انجام می‌شود. علاوه بر این پس از مدتی ممکن است به دلیل عوارض مصرف دارو، مشکلاتی برای ناحیه جراحی و محل اتصال ایمپلنت با استخوان به وجود آید. یا بدنه ایمپلنت دچار مشکل شود. در این صورت ضمانت نامه این شرایط را نخواهد پذیرفت.

به همین دلیل افرادی که داروی خاصی مصرف می‌کنند نیازی نیست از ایمپلنت دارای گارانتی استفاده کنند زیرا نمی‌توانند از مزایای آن بهره ببرند. داروها به طور معمول طول عمر ایمپلنت را کاهش می‌دهند و شرکتی که ایمپلنت را ضمانت می‌کند این مورد را شامل گارانتی نمی‌داند.

بنابراین افرادی که دارو مصرف می‌کنند بایستی برای رفع مشکلات ناشی از عوارض داروها با پزشک خود مشورت کنند و در صورت امکان مصرف دارو را قطع کنند و یا از ایمپلنتی استفاده کنند که شرایط خاص بیمار را قبول می‌کند.

آیا گارانتی بر هزینه ایمپلنت تاثیر دارد؟

هزینه‌ای که بابت گارانتی از بیمار دریافت می‌کند در مقایسه با هزینه ایمپلنت معمولی مقدار ناچیزی است و بسیاری از افراد می‌توانند این هزینه را پرداخت کنند. البته این هزینه با توجه به شرکت سازنده و مدت زمان ضمانت نامه متغیر خواهد بود و ممکن است هر شرکت قیمت خاصی را برای ضمانت ایمپلنت تعیین کرده باشد.

چرا ایمپلنت دندان با گارانتی بهتر است؟

متخصص ایمپلنت دندانپزشکی آرامش بیان می‌دارد که ایمپلنت دندان یکی از مطمئن‌ترین و کم خطرترین روش‌های جایگزین کردن دندان است. این عمل درد و ناراحتی زیادی به همراه ندارد و عوارض جراحی بسیار کم است و پس از چند روز رفع می‌شود.

عمل کاشت ایمپلنت دندان ممکن است در یک جلسه یا دو جلسه انجام شود و در هر دو روش برشی در لثه ایجاد می‌شود سپس با استفاده از ابزار مخصوص حفره‌ای به اندازه قطر و ارتفاع پایه ایمپلنت در داخل استخوان ایجاد می‌شود تا پایه درون آن قرار بگیرد. وجود تراکم کافی در استخوان شرط اصلی انجام این عمل است. اگر استخوان ضعیف باشد و یا تراکم کمی داشته باشد باید پیش از کاشت، عمل پیوند استخوان انجام شود. به طور کلی عمل کاشت ایمپلنت شامل چندین مرحله است که هر یک مدت زمان خاصی نیاز دارد تا درمان کامل شود.

به همین علت فردی که این درمان را انجام می‌دهد بایستی به فکر این باشد که ایمپلنتی را انتخاب کند که دارای ضمانت است تا هر زمان که مشکلی برای یکی از قطعات ایمپلنت به وجود آمد نیاز نباشد تا تمامی مراحل کاشت را از نو انجام دهد. در صورتی که ایمپلنت ضمانت نامه داشته باشد تنها قطعه مورد نظر تعویض یا ترمیم می‌شود و هزینه‌ای برای بیمار نخواهد داشت. در این صورت نیازی نیست هزینه ایمپلنت دندان مجدد پرداخت شود.

مراقبت‌های پس از کاشت ایمپلنت و نگهداری از آن در ماندگاری و دوام آن تاثیر زیادی دارد اما اگر به هر دلیل یکی از اجزای ایمپلنت دچار مشکل شد می‌توان با استفاده از گارانتی قطعه آسیب دیده را عوض کرد و بدین ترتیب عمر ایمپلنت نیز بالاتر می‌رود. در زمان انتخاب ایمپلنت به مدت زمان گارانتی دقت کنید. بهتر است ایمپلنتی را انتخاب کنید که ضمانت طولانی مدت دارد.

برای با خبر شدن از اینکه متوجه بشید به خوبی از ایمپلنت با گارانتی خود استفاده کرده اید سالی یک بار عکس مخصوص از ایمپلنت دندان خود بگیرید.
یک دو روز بعد از ایمپلنت دندان از فشار مستقیم مسواک رو ناحیه ایمپلنت خودداری کنید.

مراقبت‌های لازم پس از کاشت ایمپلنت دندان

پس از انجام عمل ایمپلنت تا یک الی دو هفته می‌بایستی مراقبت‌های لازم پس از کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهید، تا لثه به طور کامل ترمیم شود. معمولا توصیه می‌شود تا چند روز از کشیدن مسواک بر روی ناحیه عمل خودداری شود تا لثه خونریزی نکند. بهتر است اطراف ایمپلنت را با استفاده از آب تمیز کنید و در طول روز چندین بار آب را در دهان بگردانید و بیرون بریزید تا دهانتان شستشو داده شود و باکتری در اطراف لثه تجمع نکند.

بهتر است در اولین روز پس از کاشت ایمپلنت نباید مسواک بزنید، بهتر است در یک الی دو روز اول از دهان شویه استفاده کنید و روزی چند بار این کار را تکرار کنید. از مکیدن آب دهان و بیرون انداختن آن با شدن زیاد پرهیز کنید زیرا این کار فشار زیادی به دهان و ناحیه جراحی وارد می‌کند و ممکن است خونریزی لثه را تشدید کند.

طبیعی است که پس از جراحی در لثه خود یا صورتتان کمی تورم داشته باشید. برای کاهش این میزان تورم در روز اول از کمپرس سرد استفاده کنید و پس از روز دوم از کمپرس گرم استفاده کنید تا تورم لثه به طور کامل بهبود یابد. ترشح خونابه و احساس درد در ناحیه جراحی در یک الی دو روز اول طبیعی است و می‌توانید برای تسکین دادن درد از مسکن استفاده کنید.

در صورتی که دندانپزشک برای شما داروی خاصی مانند آنتی بیوتیک تجویز کرده باشد باید آنها را سر وقت مصرف کنید تا مشکلی در ناحیه جراحی به وجود نیاید. کبود شدن لثه در روزهای اول جراحی امری طبیعی است و جای نگرانی نیست اما اگر این کبودی پس از یک هفته تا دو هفته رفع نشد باید به دندانپزشک اطلاع دهید.

پس از انجام عمل کاشت ایمپلنت از نوشیدن مایعات گرم مانند چای و قهوه اجتناب کنید و تا جایی که می‌توانید سیگار نکشید. دخانیات به طور کلی موجب کند شدن روند ترمیم زخم می‌شود و احتمال شکست ایمپلنت را بالا می‌برد.

نحوه نگهداری از ایمپلنت دندان با ضمانت دقیقا باید شبیهه دندان های طبیعی خودتان باشد.
یکی از راه های مهم برای نگهداری بهتر از ایمپلنت دندان استفاده از نخ دندان است.

نحوه نگهداری از ایمپلنت دندان با ضمانت

برای اینکه ایمپلنت عمر طولانی داشته باشد باید از آن همانند دندان طبیعی خوب مراقبت کرد. تمیز کردن ایمپلنت خیلی سخت نیست و مراقبت‌های خاصی نیاز ندارد. اما با رعایت چند نکته ساده می‌توان عمر و ماندگاری ایمپلنت را بالا برد. البته در صورتی که ایمپلنت گارانتی داشته باشد در صورتی که هر مشکلی برای قطعات ایمپلنت به وجود آید می‌توانید از مزایای گارانتی آن استفاده کرده و قطعه را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای عوض کنید.

اما بهتر است تا جایی که می‌توانید مراقب ایمپلنت خود باشید و چند نکته مهم زیر را رعایت کنید:

  • از مسواک نرم و نایلونی برای تمیز کردن ایمپلنت‌ها استفاده کنید. برای تمیز کردن دندان‌ها می‌توانید از مسواک معمولی نیز استفاده کنید اما بهتر است از مسواک نرم استفاده کنید تا خراشی بر روی ایمپلنت ایجاد نشود و آسیبی به لثه وارد نشود.

برای تمیز کردن سطح ایمپلنت مسواک را بر روی دندان‌ها بکشید و روزی دو الی سه بار مسواک بزنید تا پلاک‌های دندانی بر روی ایمپلنت ایجاد نشود. هرگز از مسواک‌های زبر برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده نکنید زیرا پس از مدتی درخشندگی روکش دندان را از بین می‌برد و سطح آن را خراش می‌دهد.

  • دندان‌ها به طور روزانه با نخ دندان تمیز کنید. تجمع پلاک بر روی دندان‌ها و اطراف آن احتمال بروز عفونت و پوسیدگی در اطراف دندان و لثه را افزایش می‌دهد. بهترین راه برای تمیز کردن این پلاک‌ها استفاده از نخ دندان است. البته توصیه می‌شود در زمان استفاده از نخ دندان بر روی لثه فشار زیادی وارد نکنید زیرا اگر میان لثه و ایمپلنت فاصله ایجاد شود، باکتری‌ها خیلی زود در آن ناحیه تجمع نموده و موجب ملتهب شدن لثه می‌شوند. به خاطر داشته باشید که هر روز و پیش از خواب با نخ دندان فواصل میان دندان‌ها را تمیز کنید. همیشه نخ دندان با خود به همراه داشته باشید و پس از غذا نخ دندان بکشید تا مواد غذایی در میان دندان‌ها جمع نشود. بهتر است نحوه صحیح کشیدن نخ دندان را از دندانپزشک بیاموزید و هر روز این کار را مانند یک کار روتین انجام دهید. https://arameshdental.com/
  • از استعمال سیگار و دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید. این مواد موجب می‌شود تا هم روند ترمیم در ناحیه عمل کند شود و هم پایه ایمپلنت و لثه آسیب ببینند. بهتر است تا چند ماه پس از کاشت ایمپلنت از مصرف دخانیات اجتناب کنید و به طور کلی اگر دخانیات را کنار بگذارید عمر ایمپلنت شما طولانی خواهد شد.
  • از مصرف غذاهای سفت و خیلی ترد و همچنین خوردن مواد غذایی چسبناک پرهیز کنید. این مواد غذایی عمر روکش ایمپلنت و پایه آن را کاهش می‌دهد. خوردن و جویدن خوراکی‌های سفت مانند هویج، ته دیگ، آجیل‌ها و خوردن آبنبات چسبناک و سفت موجب آسیب دیدن ایمپلنت می‌شود و ممکن است روکش ایمپلنت ترک خورده یا بشکند. در روزهای اول پس از کاشت ایمپلنت بایستی از غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید تا پایه ایمپلنت در جای خود حرکت نکند و کج جوش نخورد.
  • به طور مرتب برای چک کردن شرایط ایمپلنت به دندانپزشکی آرامش مراجعه کنید. حداقل رو بار در سال یا یک بار در سال باید به دندانپزشکی بروید تا وضعیت ایمپلنت و لثه بررسی شود تا در صورت وجود مشکل در هر یک از بخش‌های آن، درمان‌های لازم انجام شود. در صورتی که از ایمپلنت دندان با گارانتی استفاده کرده باشید تا مدت زمانی که در ضمانت نامه درج شده است می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید و هر قطعه آسیب دیده را تعویض نمائید بدون این که نیاز باشد مبلغی را پرداخت کنید.
  • هرگز از دندان‌های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید. استفاده کردن از دندان برای باز کردن گره یا در بطری و … موجب می‌شود تا ایمپلنت زودتر دچار مشکل شود و روکش ایمپلنت و پایه آن آسیب ببیند. تمام نکاتی که در مورد دندان طبیعی رعایت می‌شود برای ایمپلنت نیز باید رعایت گردد. درست است که ایمپلنت از مواد مقاوم و محکم ساخته شده است اما اگر فشار زیادی بر آن وارد شود آسیب می‌بیند و باید تعویض شود.
  • برای تمیز کردن دندان‌ها از مسواک برقی استفاده نکنید. مسواک برقی موجب می‌شود تا لرزش شدیدی بر روی دندان ایجاد شود که موجب شل شدن روکش ایمپلنت خواهد شد. در صورتی که احساس کردید روکش ایمپلنت شل شده است باید هر چه زودتر به دندانپزشکی مراجعه کنید تا روکش ایمپلنت دوباره با استفاده از پیچ یا چسب مخصوص سفت شود. اگر روکش ایمپلنت شل شده باشد و بیمار آن را نادیده بگیرد، پس از مدتی به دلیل وارد شدن فشار به ایمپلنت در زمان جویدن موجب آسیب دیدن پایه ایمپلنت و بدنه آن می‌شود. در نتیجه پس از مدتی باید کل ایمپلنت عوض شود.
  • در زمان استفاده از مینی مسواک دقت داشته باشید که نباید فشار زیادی بر روی لثه ایجاد کنید. مینی مسواک‌ها برای تمیز کردن شیارهای دندانی و قسمت‌های نزدیک لثه مورد استفاده قرار می‌گیرند و اگر به درستی از آن استفاده نشود به لثه و ایمپلنت آسیب می‌رساند. اگر فاصله زیادی میان دندان‌ها وجود دارد می‌توانید با استفاده از مینی مسواک این فاصله را به آرامی تمیز کنید و با حرکات آهسته مواد غذایی موجود را از میان دندان‌ها خارج کنید.

در صورتی که از ایمپلنت خود به خوبی مراقبت نکنید ممکن است ایمپلنت شما دچار آسیب جدی شود. ایجاد عفونت در اطراف لثه از جمله بیماری‌هایی است که به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و لثه در اطراف ایمپلنت ایجاد می‌شود. این عفونت می‌تواند به لثه و استخوان اطراف ناحیه کاشت ایمپلنت آسیب جدی وارد کند.

هزینه ایمپلنت دندان بسیار بالا است و اگر از ایمپلنت به خوبی مراقبت نکنید پس از مدتی باید هزینه دیگری را برای ترمیم استخوان و لثه بپردازید. ایمپلنت دندان با ضمانت بیشتر شامل تعویض و ترمیم قطعات ایمپلنت است و اگر استخوان و لثه بیمار دچار آسیب دیدگی شود گارانتی ایمپلنت دندان برعهده نمی‌گیرد بلکه آن بر عهده خود بیمار خواهد بود.

توصیه می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تغییر یا مشکل در اطراف ایمپلنت یا احساس درد حتما به دندانپزشک مراجعه کنید تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود و حتما با یکم هزینه بیشتر از ایمپلنت دندان با ضمانت و گارانتی استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا برای رزرو نوبت شماره تماس خورد را وادنمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود