تفاوت انواع ایمپلنت در چیست؟

تفاوت انواع ایمپلنت

ایمپلنت دندان چیست و چه کاربردی دارد؟ تفاوت انواع ایمپلنت در چیست؟ عمل کاشت ایمپلنت به چند روش انجام می‌شود و هر روش برای چه افرادی مناسب است؟ آیا همه می‌توانند عمل کاشت ایمپلنت انجام دهند؟ آیا انواع ایمپلنت از نظر شکل و قیمت با یکدیگر تفاوت دارند؟

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان نوعی پروتز دندانی است که برای جایگزین کردن دندان‌هایی که آسیب دیدگی شدید دارند و نمی‌توان آنها را ترمیم کرد و دندان‌های از دست رفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاشت ایمپلنت یک روش دائمی و ماندگار است که زیبایی لبخند را به شما چهره شما باز می‌گرداند. در گذشته اگر فردی دندان خود را از دست می‌داد باید با جای خالی دندان سر می‌کرد. عدم وجود دندان در دهان موجب کاهش اعتماد به نفس شده و روحیه وی را تضعیف می‌کند. این روند تا زمانی که تعداد دندان‌های از دست رفته زیاد شود ادامه داشت تا اینکه فرد تصمیم می‌گرفت از دندان مصنوعی استفاده کند.

دندان مصنوعی مشکلات خاص خود را داشت. در زمان صحبت کردن و غذا خوردن پروتز حرکت می‌کند و برای فرد مشکلاتی را ایجاد می‌نماید. بسیاری از افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند ناچار هستند پس از چند سال پروتز خود را عوض کنند. زیرا لثه و استخوان فک تحلیل می‌روند و دیگر پروتز بر روی لثه ثابت نمی‌ماند و از روی لثه می‌لغزد.

اما با پیشرفت تکنولوژی و علم دندانپزشکی روش جدیدی به نام ایمپلنت این مشکلات را حل نموده است. در روش کاشت ایمپلنت دندان، پایه ایمپلنت درست در جای ریشه دندان قرار می‌گیرد و این پایه در داخل استخوان کاشته می‌شود و عملکردی شبیه به ریشه دندان خواهد داشت. ایمپلنت نسبت به روش‌های دیگر مانند پل دندانی و روکش ماندگاری و دوام بیشتری دارد و ظاهر آن بسیار شبیه به دندان طبیعی است.

ایمپلنت دندان از نظر ساختار و شیوه کاشت چندین نوع مختلف دارد که در بخش بعد انواع مختلف ایمپلنت و تفاوت انواع آن را به کامل شرح می‌دهیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

متخصصین دندانپزشکی آرامش سالهای بسیاری در زمینه دندانپزشکی و کاشت ایمپلنت تجربه و مهارت دارند.دندانپزشکی آرامش در شریعتی تهران

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان با توجه به نوع طراحی و قسمت‌های سازنده، نوع اتصال به روکش، روش کاشت و جنس چندین نوع مختلف دارند. ما در این بخش انواع ایمپلنت را از نظر نحوه اتصال و جایگذاری در دهان، مراحل کاشت و سایز و اندازه معرفی خواهیم کرد.

انواع ایمپلنت از نظر نوع اتصال به لثه و استخوان

ایمپلنت دندان از نظر نحوه قرار گرفتن در لثه چندین نوع مختلف دارد. برخی از ایمپلنت‌ها در داخل استخوان فک کاشت می‌شوند و برخی دیگر در شرایط خاص در زیر لثه و بر روی فک قرار می‌گیرند. دسته بندی انواع ایمپلنت بر همین اساس می‌باشد.

  • ایمپلنت‌های داخل استخوانی یا اندواستیل:

روش اتصال داخل استخوانی یکی از رایج‌ترین روش‌های کاشت ایمپلنت دندان محسوب می‌شود و این روش در بیشتر مراکز کاشت ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش پایه ایمپلنت به طور مستقیم در داخل استخوان قرار می‌گیرد و به عنوان بهترین جایگزین برای پروتزهای دندانی مانند بریج و دندان مصنوعی می‌باشد. مزیت روش کاشت داخل استخوانی یا اندواستیل در این است که حتی اگر یک دندان از دست رفته داشته باشید، بدون ایجاد مشکل برای دندان‌های مجاور می‌توانید از ایمپلنت استفاده کنید و جای خالی موجود بر روی لثه را پر کنید.

ایمپلنت داخل استخوانی چند ویژگی مهم دارد. ایمپلنت‌های اندواستیل به شکل یک پیچ هستند و متخصص ایمپلنت با استفاده از دریل شکافی در داخل استخوان ایجاد می‌کند و سپس پایه ایمپلنت را که میله بلند و پیچی شکل است را در داخل استخوان قرار می‌دهد. ایمپلنت از دو قسمت پایه و اباتمنت تشکیل شده است و تاج دندان بر روی اباتمنت نصب می‌شود.

سطح ایمپلنت اندواستیل معمولا از جنس تیتانیوم یا زیرکونیوم ساخته می‌شوند و بخش تاج دندان از جنس سرامیک است. ایمپلنت‌های تیتانیومی دارای دو بخش پایه و اباتمنت هستند و این دو بخش پایه اصلی ایمپلنت را تشکیل می‌دهند و تاج دندان بر روی آنها قرار می‌گیرد. اما ایمپلنت‌های زیرکونیومی این قابلیت را ندارند که بتوان آنها را دو قسمتی ساخت و به همین دلیل تمامی ایمپلنت‌هایی که از جنس زیرکونیوم هستند یک بخشی می‌باشند و تاج دندان بر روی پایه اصلی قرار می‌گیرد.

ایمپلنت‌های داخل استخوانی به چندین شکل کاشت می‌شوند. یکی از این روش‌ها، روش پیچی است که هر ایمپلنت با استفاده از یک پایه به استخوان پیچ می‌شود. در این روش می‌توان برای دو الی سه دندان از یک پایه استفاده کرد. در روش داخل استخوانی برای هر پایه ایمپلنت شکافی در داخل استخوان ایجاد می‌شود و پایه در داخل حفره ایجاد شده قرار می‌گیرد و پس از دو الی سه ماه با استخوان فم جوش می‌خورد.

روش دیگر عرضی نام دارد که در این روش قابی بر روی استخوان فک قرار داده می‌شود و در انتهای فک به استخوان پیچ می‌شود تا ثابت باقی بماند. لثه بخش زیادی ار این قاب را می‌پوشاند و تنها انتهای آن بیرون از لثه دیده می‌شود. سپس ایمپلنت‌ها بر روی این قاب قرار می‌گیرند و بر اساس اندازه و سایز دندان مرتب می‌شوند. از این روش معمولا برای فک پائین استفاده می‌شود و برای افرادی کاربرد دارد که تمامی دندان‌های خود را از دست داده‌اند و یا از تراکم استخوانی کافی برای کاشت پایه‌های ایمپلنت برخوردار نیستند.

در روش اندواستیل لثه و فک بی حس می‌شود تا بیمار در زمان جراحی دردی را احساس نکند. در مواقعی که ایمپلنت بلافاصله پس از کشیده شدن دندان کاشته می‌شود، تا زمانی که هنوز اثر بی حسی از بین نرفته است متخصص ایمپلنت کار خود را آغاز کرده و استخوان را برای کاشت پایه ایمپلنت آمده می‌کند. متخصص ایمپلنت برای کاشت انواع ایمپلنت کره‌ای با استفاده از دریل حفره موجود در استخوان را به اندازه قطر و ارتفاع پایه ایمپلنت عمیق‌تر می‌کند و تا پایه ایمپلنت در عمیق‌ترین بخش استخوان قرار بگیرد.

مزیت کاشت ایمپلنت به این روش در این است که پایه ایمپلنت درست مانند ریشه دندان در داخل استخوان ثابت می‌شود و عملکردی شبیه به دندان طبیعی دارد. طول عمر ایمپلنت به این روش بسیار بیشتر از سایر روش‌های جایگزین برای دندان می‌باشد. انواع ایمپلنت آلمانی و ایمپلنت سوئیسی نیز به همین روش کاشت می‌شوند.

    • متخصصین دندانپزشکی آرامش سالهای بسیاری در زمینه دندانپزشکی و کاشت ایمپلنت تجربه و مهارت دارند.دندانپزشکی آرامش در شریعتی تهران

    ایمپلنت‌های روی استخوانی یا ساب پریواستیل:

کاشت ایمپلنت برای تمامی افراد در هر سنی قابل انجام است. اما برخی از افراد به دلیل ابتلا به پوکی استخوان و یا برخی بیماری‌های خاص نمی‌توانند عمل کاشت داخل استخوانی انجام دهند. اگر تراکم استخوان ناکافی باشد، پایه ایمپلنت به خوبی با استخوان جوش نمی‌خورد و پس از مدتی شل می‌شود. به همین دلیل برای این افراد از ایمپلنت روی استخوانی استفاده می‌شود. این نوع ایمپلنت در زیر بافت لثه و درست به موازات استخوان فک قرار می‌گیرد و به استخوان فک متصل می‌شود تا ثابت بماند و حرکت نکند.

ایمپلنت‌های ساب پریواستیل دارای یک قاب فلزی از جنس کروم، کبالت و مولیبدن می‌باشد که در زیر لثه قرار می‌گیرد و بافت لثه روی آن را به طور کامل پوشش می‌دهد.

امروزه از این روش بسیار کمتر استفاده می‌شود و تنها در شرایطی که فرد قادر نباشد از دندان مصنوعی یا ایمپلنت استفاده کند، از ایمپلنت‌های ساب پریواستیل استفاده می‌شود. از این روش برای کل دندان‌های یک فک و یا جایگزین کردن بخشی از دندان‌های از دست رفته در قسمتی از فک نیز استفاده می‌شود.

انتخاب انوع ایمپلنت و روش کاشت ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت انجام می‌شود و وی با توجه به شرایط استخوان و حال عمومی بیمار از ایمپلنت مناسب استفاده می‌کند تا درصد موفقیت عمل کاشت بالاتر رود. پیش از انجام کاشت ایمپلنت ابتدا وضعیت استخوان فک و سایر دندان‌ها با استفاده از عکس برداری و معاینات بالینی بررسی می‌شود و بهترین نوع ایمپلنت انتخاب می‌گردد. انواع ایمپلنت کره‌ای برای افرادی که شرایط عادی دارند کاربرد دارد و در سایزهای مختلف موجود می‌باشد.

انواع ایمپلنت از نظر مراحل جراحی و شیوه کاشت

ایمپلنت به چندین روش کاشت می‌شود و دلیل تفاوت هر روش جراحی به وضعیت بیمار و سلامت استخوان و لثه وی بستگی دارد. در ادامه مراحل کاشت ایمپلنت به شیوه‌های مختلف را به طور کامل شرح خواهیم داد.

  • عمل کاشت ایمپلنت به روش تک مرحله‌ای:

روش تک مرحله‌ای نوعی روش عمل برای کاشت ایمپلنت دندان است که برای انواع ایمپلنت سوئیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش تمامی مراحل کاشت در یک جلسه انجام می‌شود. در مرحله اول پس از بررسی شرایط استخوان و لثه بیمار، متخصص ایمپلنت بر روی لثه یک برش ایجاد می‌کند و سپس در داخل استخوان حفره‌ای به اندازه پایه ایمپلنت ایجاد می‌کند و پایه را در داخل استخوان جایگذاری می‌نماید.

سپس لثه در اطراف پایه ایمپلنت بخیه زده شده و مقداری از پایه ایمپلنت که اباتمنت بر روی آن نصب می‌شود از لثه بیرون می‌ماند. مدت دو الی سه ماه بایستی صبر کرد تا پایه ایمپلنت با استخوان به طور کامل جوش خورده و در جای خود ثابت شود. در این مدت باید مراقب بهداشت دهان و دندان باشید تا مشکلی برای ناحیه جراحی ایجاد نشود.

بهتر است توصیه‌های پزشک خود را به دقت گوش کنید تا مدت زمان ترمیم ناحیه جراحی کوتاه‌تر شده و روکش دائمی بر روی ایمپلنت قرار داده شود. در این روش نیازی به جراحی لثه نیست و تنها یک شکاف بر روی لثه ایجاد می‌شود تا پایه در داخل استخوان قرار داده شود.

در این روش تنها یک بار برای کاشت پایه ایمپلنت به دندانپزشکی مراجعه می‌کنید و یک بار دیگر پس از اینکه پایه ایمپلنت با استخوان جوش خورد برای نصب اباتمنت و روکش دندان. به همین دلیل افرادی که به دلیل مشغله کاری نمی‌توانند چندین بار به دندانپزشکی مراجعه کنند می‌توانند از این روش برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته خود استفاده کنند. در این روش به دلیل اینکه روی پایه ایمپلنت باز است، باید بیشتر مراقب سلامت و بهداشت دهان و دندان‌ها بود تا لثه عفونت نکند و مشکلی برای ایمپلنت به وجود نیاید. این روش بیشتر برای افرادی به کار برده می‌شود که عمل پیوند استخوان فک انجام نداده باشند و استخوان فک آنها فضای کافی برای نصب پایه ایمپلنت را داشته باشد.

  • عمل کاشت ایمپلنت به روش دو مرحله‌ای:

در روش کاشت دو مرحله‌ای ابتدا شرایط استخوان فرد بررسی می‌شود و در صورت نیاز عمل پیوند استخوان انجام می‌شود تا مقدار استخوان مورد نیاز برای قرار دادن پایه ایمپلنت تامین شود. پس از این که استخوان اضافی با استخوان فک جوش خورد، شکافی در لثه ایجاد می‌شود و سپس پایه ایمپلنت در داخل استخوان قرار داده می‌شود، سپس بافت لثه بر روی پایه ایمپلنت کشیده شده و بخیه زده می‌شود تا ناحیه کاشت از آلودگی و عفونت در امان باشد.

پس از 2 الی 4 ماه که پایه ایمپلنت با استخوان ادغام شده و به طور کامل جوش خورد، مرحله دوم آغاز می‌شود. در این مرحله بایستی مجدد جراحی لثه انجام شود و بافت لثه از روی پایه ایمپلنت کنار زده شده و قسمت سر ایمپلنت بیرون آورده شود تا بتوان اباتمنت را بر روی آن نصب کرد. برای اینکه ناحیه جراحی ترمیم یابد و بتوان تاج دندان را روی اباتمنت قرار داد باید چند هفته صبر کرد. پس از اینکه لثه به طور کامل بهبود یافت، روکش دائمی بر روی ایمپلنت نصب شده و با استفاده از پیچ یا چسب ثابت می‌شود.

ای روش بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که استخوان سفت و محکمی دارد. درصد موفقیت عمل کاشت ایمپلنت با این روش بسیار بیشتر از سایر روش‌ها می‌باشد و پزشکان معمولا توصیه می‌کنند در صورتی که مدت زمان زیادی از کشیده شدن دندان گذشته باشد از این روش برای کاشت استفاده نمائید.

  • عمل کاشت ایمپلنت به روش فوری:

متخصصان ایمپلنت معمولا توصیه می‌کنند که بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت درست زمانی است که دندان کشیده می‌شود. تا 1 الی 2 ماه استخوان در بهترین شرایط برای کاشت ایمپلنت قرار دارد. زیرا هنوز حفره ریشه دندان به طور کامل ترمیم نشده است و برای قرار دادن پایه ایمپلنت در استخوان آماده است و آسیب زیادی به بافت استخوان وارد نمی‌شود. به این روش، کاشت ایمپلنت فوری گفته می‌شود.

در روش ایمپلنت فوری متخصص ایمپلنت ابتدا شرایط استخوان و دندان‌ها را بررسی نموده و سپس دندان آسیب دیده را می‌کشد. تا زمانی که هنوز اثر بی حسی از بین نرفته است با استفاده از دریل در چند مرحله شکافی در استخوان ایجاد می‌کند تا به اندازه پایه ایمپلنت برسد. سپس پایه ایمپلنت در داخل استخوان نصب می‌شود و سپس لثه در اطراف آن بخیه زده می‌شود و اباتمنت نیز بر روی آن قرار داده می‌شود.

در برخی از موارد یک روکش موقت بر روی ایمپلنت قرار داده می‌شود تا روکش دائمی آماده شود. در برخی از موارد نیز با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته روکش سریع آماده شده و بر روی اباتمنت نصب می‌شود. برای اینکه عمر ایمپلنت بیشتر باشد در دوره نقاهت و تا زمانی که پایه ایمپلنت با استخوان جوش بخورد باید تمامی نکات مراقبتی را رعایت کنید.

برای کاشت ایمپلنت به روش فوری از ایمپلنت آلمانی و ایمپلنت کره‌ای استفاده می‌شود و ماندگاری و دوام بالایی دارد.

تفاوت انواع ایمپلنت از نظر سایز و ارتفاع

ایمپلنت‌ها از نظر اندازه دارای سه سایز متفاوت هستند. سایز استاندارد، سایز پهن و سایز مینی.

  • سایز استاندارد: ایمپلنت‌هایی با سایز استاندارد دارای قطری به اندازه 3.5 تا 4.5 میلی متر است و برای دندان‌های جلو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سایز پهن: قطر این سایز ایمپلنت بیشتر از 4.5 میلی متر است و برای دندان‌های کناری کاربرد دارد. استخوان فک در قسمت پشتی دارای پهنا و ارتفاع بیشتری هستند و به همین دلیل باید از ایمپلنتی با پایه پهن‌تر استفاده کرد.
  • سایز مینی: ایمپلنت سایز مینی فاقد اباتمنت است و اندازه ظریف‌تری دارد. این نوع ایمپلنت در یک مرحله کاشته می‌شود و به همین دلیل دوره درمان کوتاه‌تری دارد. از این ایمپلنت برای افرادی که استخوان ضعیف با تراکم پائین دارند استفاده می‌شود.

تفاوت انواع ایمپلنت کره‌ای، آلمانی و سوئیسی

انواع ایمپلنت از نظر قیمت، جنس بدنه و ماندگاری با یکدیگر تفاوت دارند. در این بخش انواع ایمپلنت را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • تفاوت ایمپلنت کره‌ای با ایمپلنت آلمانی

مهمترین تفاوت ایمپلنت کره‌ای با ایمپلنت‌های آلمانی در قیمت ان است. ایمپلنت‌های کره‌ای قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند و به همین دلیل بیشتر از سایر برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر قیمت مناسب، ایمپلنت کره‌ای از کیفیت بالایی برخوردار است و طول عمر زیادی دارد. مزیت ایمپلنت کره‌ای در این است که قطعات و انواع سایزهای آن در کشور ایران در دسترس است و در صورت نیاز به تعویض یک قطعه به سادگی یافت می‌شود.

ایمپلنت‌های آلمانی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما در مقایسه با ایمپلنت کره‌ای قیمت بیشتری دارند. یکی از دلایلی که ایمپلنت آلمانی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد محدود بودن دسترسی به قطعات ان است.

ایمپلنت آلمانی یکی از برترین ایمپلنت‌های موجود در جهان می‌باشد و توانسته است در بازار جهانی جایگاه موفقی را به نام خود ثبت کند. شرکت‌های تولید کننده ایمپلنت آلمانی در زمینه تولید ایمپلنت از پیشرفته‌ترین تکنولوژی و دستگاه‌ها استفاده می‌نماید و برای حفظ ایمنی و سلامت مصرف کنندگان از این محصولات، آزمایش‌های تخصصی انجام می‌دهد.

از جمله معروف‌ترین برندهای ایمپلنت آلمانی که در کشور ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارت است از: ایمپلنت Xive، Bego و Icx. از میان این سه برند، ایمپلنت آلمانی Cix از قیمت مناسب‌تری برخوردار است و به همین دلیل بیشتر از سایر برندها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متخصصین دندانپزشکی آرامش سالهای بسیاری در زمینه دندانپزشکی و کاشت ایمپلنت تجربه و مهارت دارند.دندانپزشکی آرامش در شریعتی تهران

ایمپلنت کره‌ای بهتر است یا ایمپلنت آلمانی؟

درصد موفق بودن عمل کاشت ایمپلنت بیشتر از آنکه به جنس و برند ایمپلنت بستگی داشته باشد، به تبحر و مهارت متخصص ایمپلنت بستگی دارد. در صورتی که متخصص از بهترین برند استفاده کند اما در زمان کاشت موارد تخصصی و مهم را رعایت نکند، احتمال شل شدن و عدم موفقیت ایمپلنت بالا خواهد بود.

علاوه بر آن اگر از ایمپلنت خوب و برندی با کیفیت استفاده شود احتمال موفق بودن عمل بیشتر است و ماندگاری و طول عمر ایمپلنت نیز بیشتر خواهد بود. مهمترین تفاوت ایمپلنت کره‌ای با ایمپلنت آلمانی در قیمت آنها است. بسیاری از برندهای کره‌ای از نظر کیفیت بسیار شبیه به برندهای آلمانی هستند و توانسته‌اند در این زمینه بسیار موفق عمل کنند. ایمپلنت‌های آلمانی قیمت بالاتری دارند و هزینه کاشت آنها نیز بیشتر از ایمپلنت‌های کره‌ای است.

  • تفاوت ایمپلنت کره‌ای و ایمپلنت سوئیسی

مهمترین تفاوت ایمپلنت‌های کره‌ای با ایمپلنت‌های سوئیسی در دوام و ماندگاری آنها است. به طور کلی اگر پس از کاشت ایمپلنت نکات مراقبتی به خوبی رعایت شود، طول عمر ایمپلنت بیشتر خواهد بود. اما نوع برند و جنس ایمپلنت نیز در این مساله موثر است. ایمپلنت چه کره‌ای باشد و چه سوئیسی اینکه توسط چه فردی کاشته شود و شما چه میزان مراقبت سلامت و بهداشت دهان و دندان خود باشید در طول عمر ایمپلنت تاثیر دارد.

نکته دیگر قیمت ایمپلنت است. ایمپلنت سوئیسی نسبت به ایمپلنت کره‌ای قیمت بیشتری دارد. علت آن نیز به دلیل هزینه‌های ناشی از واردات و حمل و نقل آن می‌باشد. علاوه بر آن قیمت ایمپلنت‌های سوئیسی به یورو محاسبه می‌شود و همانطور که میدانید یورو از ارز کره بسیار باارزش‌تر است و به همین دلیل قیمت آن در داخل کشور نیز بیشتر از ایمپلنت کره‌ای است.

ایمپلنت‌های کره‌ای از نظر تکنولوژی ساخت بسیار پیشرفته می‌باشند و به سادگی در درون استخوان قرار می‌گیرند. به همین دلیل بسیاری از متخصصان استفاده از برندهای کره‌ای را پیشنهاد می‌کنند. علاوه بر آن قطعات ایمپلنت‌های کره‌ای در دسترس است و در صورتی که مشکلی برای بخشی از ایمپلنت به وجود آید به سادگی می‌توان آن را تعورض نموده و قطعه جدید را جایگزین کرد. اما قطعات ایمپلنت‌های سوئیسی به دلیل مشکل بودن واردات از این کشور به سختی یافت می‌شود.

طول عمر کدام ایمپلنت بیشتر است؟

هر دو برند ایمپلنت کره‌ای و ایمپلنت سوئیسی از نظر کیفیت و ماندگاری در یک سطح قرار دارند. این دو کشور در ساخت انواع ایمپلنت تمامی استانداردها را رعایت می‌کنند و به همین دلیل نمی‌توان گفت که کدام برند ماندگاری بیشتری دارد. مهمترین عامل در طول عمر ایمپلنت مهارت و تخصص پزشک و شیوه کاشت آن است.

اگر شما نیز قصد دارید عمل کاشت ایمپلنت دندان انجام دهید، توصیه می‌کنیم به مراکز معتبر کاشت ایمپلنت مراجعه کنید تا کار کاشت را متخصص ماهر و باتجربه انجام دهد. متخصصین دندانپزشکی آرامش سالهای بسیاری در زمینه دندانپزشکی و کاشت ایمپلنت تجربه و مهارت دارند و از بهترین و جدیدترین تکنیک‌های روز دنیا برای کاشت ایمپلنت استفاده می‌نمایند. برای دریافت مشاوره پیش از کاشت ایمپلنت با شماره تلفن‌های درج شده در سایت https://arameshdental.com/ تماس حاصل فرمائید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا برای رزرو نوبت شماره تماس خورد را وادنمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود