هزینه ایمپلنت دندان با دفترچه بیمه نیروهای مسلح

هزینه ایمپلنت با دفترچه نیروهای مسلح

با توجه به پیشرفت علم پزشکی و استفاده از تجهیزات مدرن هزینه‌های کاشت ایمپلنت دندان بسیار بالا است و به همین دلیل بسیاری از افراد از انجام درمان‌های مورد نیاز و کاشت ایمپلنت دندان صرف نظر می‌کنند. اما هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح بسیار کاهش می‌یابد و مقدار قابل توجهی از هزینه ایمپلنت با دفترچه نیروهای مسلح قابل پرداخت خواهد بود. بنابراین افراد بدون نگرانی می‌توانند هر تعداد که نیاز است ایمپلنت انجام دهند و دندان‌های از دسته رفته را با ایمپلنت جایگزین کنند. ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح بسیار مقرون به صرفه است و فرد می‌تواند هزینه باقی مانده را در چند مرحله پرداخت کند.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح چقدر کاهش می‌یابد؟

گاهی دندان‌ها به قدری آسیب می‌بینند و یا مشکلاتی پیش می‌آید که دیگر قابل ترمیم نیستند و باید کشیده شوند. اگر این اتفاق در سنین کم اتفاق بیفتد و جای خالی دندان تا بزرگسالی باقی بماند مشکلات زیادی برای استخوان پیش خواهد آمد که مهمترین آن تحلیل رفتن استخوان است. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود که هر دندانی که کشیده می‌شود باید بلافاصله به دنبال جایگزینی برای آن بود تا استخوان فک به همان شکل قبل باقی بماند و ظاهر استخوان فک تغییر نکند.

هزینه ایمپلنت دندان با دفترچه نیروهای مسلح
ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح

معمولا بهترین روشی که از سوی دندانپزشکان برای جبران دندان‌های از دست رفته پیشنهاد می‌شود، روش کاشت ایمپلنت است که روشی دائمی و ماندگار است که همانند ریشه دندان در داخل استخوان قرار می‌گیرد و نقش دندان طبیعی را ایفا می‌کند. در نتیجه استخوان فک همانند قبل بافت خود را حفظ کرده و تغییر شکل نمی‌دهد. اما این عمل به دلیل روش جراحی و جنس ایمپلنت دندان کمی گران است و بسیاری از افراد به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه کاشت ایمپلنت از انجام آن منصرف می‌شوند.

اما با استفاده از بیمه‌های درمانی همانند بیمه نیروهای مسلح دیگر جای نگرانی وجود ندارد زیرا بیمه بخش زیادی از هزینه‌های کاشت ایمپلنت را می‌پردازد. مخصوصا اگر فرد بخواهد یکی از فک‌های بالا و پائین و یا هر دو فک را ایمپلنت کند هزینه بسیار زیادی را متحمل خواهد شد و اگر بیمه نداشته باشد باید تمامی هزینه را خود بپردازد. اما افرادی که بیمه هستند با خیالی آسوده می‌توانند از خدمات بیمه استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

چرا ایمپلنت دندان گران است؟

چند دلیل وجود دارد که موجب می‌شود تا ایمپلنت دندان گران باشد. در ادامه چند عامل مهم بر قیمت ایمپلنت دندان را معرفی خواهیم کرد:

مواد و متریال مورد استفاده:

 مواد مورد استفاده برای ساخت ایمپلنت های دندانی مانند تیتانیوم گران هستند. علاوه بر این، فرآیند ساخت ایمپلنت های دندانی می‌تواند پیچیده و زمان بر باشد. این مساله در برندهای مختلف متفاوت است و به همین دلیل هر برند قیمت مشخصی دارد.

متداول ترین مواد مورد استفاده برای ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • تیتانیوم:

فلزی قوی و مقاوم در برابر خوردگی است که برای اکثر ایمپلنت‌های دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • زیرکونیا:

یک ماده سرامیکی ساخته دست بشر است که برای ساخت ایمپلنت‌های دندانی استفاده می‌شود. زیرکونیا استحکام و دوام بالایی دارد و برای تاج و پل دندانی استفاده می‌شود.

  • پرسلن ذوب شده به فلز:

ماده‌ای است که از آلیاژهای فلزی با سطح چینی صاف تشکیل شده است. این ماده برای روکش‌ها و بریج‌های دندان استفاده می‌شود.

  • پلی متیل متاکریلات (PMMA):

یک ماده پلاستیکی است که برای ساخت ایمپلنت‌های دندانی کاربرد دارد. PMMA سبک وزن بوده و رنگ شفافی دارد.

  • پلی فنیل سولفون PPSU)):

 پلیمری نیمه کریستالی است که در ساخت ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیست سازگار و غیر سمی است.

این مواد بر اساس کاربرد ایمپلنت دندان و شرایط دهان و دندان فرد انتخاب می‌شوند.

ایمپلنت‌های دندانی معمولاً از تیتانیوم، یکی از قوی‌ترین و سازگارترین فلزات از نظر بیولوژیکی ساخته می‌شوند. ماده تیتانیوم بسیار پایدار است و نسبت به فلزات دیگر کمتر باعث واکنش های آلرژیک یا پس زدن بدن می شود. فرآیند تولید ایمپلنت‌های تیتانیوم پیچیده است و به همین دلیل گران قیمت است.

خدمات تخصصی:

کاشت ایمپلنت‌های دندانی به تخصص و مهارت یک متخصص مانند پریودنتیست یا جراح ایمپلنت نیاز دارند. متخصصان ایمپلنت در این زمینه مهارت‌های پیشرفته‌ای دارند و معمولاً هزینه‌های بیشتری نسبت به دندانپزشکان عمومی دریافت می‌کنند.

خدمات تخصصی کاشت ایمپلنت به خدمات ارائه شده توسط متخصصین دندانپزشکی مانند پریودنتیست ها یا جراحان برای کاشت ایمپلنت دندان اطلاق می‌شود. کاشت ایمپلنت دندان به مهارت، آموزش و تخصص خاصی فراتر از خدمات دندانپزشی عمومی نیاز دارد.

ایمپلنت‌های دندانی طوری طراحی شده‌اند که با استخوان فک یکپارچه شده و جایگزین دندان‌های از دست رفته شوند. قرار دادن ایمپلنت به برنامه‌ریزی دقیق، تکنیک جراحی و آشنایی کامل با آناتومی استخوان فک نیاز دارد. متخصصان دندانپزشکی برای انجام این روش جراحی آموزش دیده و با ابزار و تجهیزات لازم کار می‌کنند.

خدمات تخصصی کاشت ایمپلنت برای افرادی که چندین دندان از دست داده‌اند یا تمام دندان‌های خود را کشیده‌اند ضروری است. اما به دلیل مهارت و تخصص متخصص دندانپزشکی این روش در مقایسه با سایر روش‌های جایگزین هزینه بیشتری دارد.

بیهوشی:

 در برخی موارد، ممکن است برای کاشت ایمپلنت دندان بیمار به بیهوشی نیاز داشته باشد که می‌تواند بر هزینه‌های جراحی بیافزاید. بیهوشی اغلب در زمان کاشت پایه ایمپلنت استفاده می‌شود تا تحمل مراحل جراحی برای بیمار راحت‌تر شود. با این حال، نوع بیهوشی مورد استفاده ممکن است بسته به نوع عمل انجام شده متفاوت باشد.

یکی از انواع بیهوشی که برای کاشت ایمپلنت استفاده می‌شود، بی‌حسی موضعی است. بی‌حسی موضعی تنها ناحیه اطراف محل جراحی را بدون تاثیر بر کل بدن بی‌حس می‌کند. این نوع بیهوشی معمولاً از طریق تزریق داروی مخصوص در نزدیکی محل جراحی انجام می‌شود.

در برخی از مواقع در صورتی که بیمار توانایی تحمل جراحی را نداشته باشد و یا به دلیل استرس بالا نتواند جراحی کند از بیهوشی کامل استفاده می‌شود و بیمار پس از بیهوشی جراحی می‌شود. این بیهوشی معمولا کوتاه بوده و در حدی است که متخصص ایمپلنت بتواند پایه ایمپلنت را در داخل استخوان قرار دهد. به طور کلی استفاده از روش بیهوشی در هزینه ایمپلنت با دفترچه نیروهای مسلح موثر خواهد بود.

زمان جراحی:

زمان جراحی ایمپلنت دندان با توجه به روشی که برای کاشت استفاده می‌شود متفاوت است. به طور کلی کاشت ایمپلنت عملی زمان بر است و به همین دلیل در مقایسه با سایر روش‌ها گران است. مدت زمان جراحی ایمپلنت دندان بسته به روش خاصی که استفاده می‌شود و همچنین پیچیدگی عمل و وضعیت بیمار می‌تواند متفاوت باشد.

به طور کلی، مدت زمان جراحی ایمپلنت دندان بسته به تعداد ایمپلنت‌های قرار داده شده و پیچیدگی عمل می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت متغیر باشد. در موارد پیچیده‌تر یا زمانی که چندین ایمپلنت قرار داده می‌شود، جراحی ممکن است چند ساعت طول بکشد. در موارد ساده تر، جراحی ممکن است در عرض چند دقیقه کامل شود. مدت زمان جراحی نیز به تخصص جراح و سابقه پزشکی بیمار بستگی دارد.

علاوه بر این، مدت زمان جراحی ممکن است تحت تأثیر مراقبت‌های بعد از عمل، مانند گذاشتن یک دندان موقت یا تاج دائمی قرار گیرد. در برخی موارد ممکن است برای قرار دادن تاج دائمی روی ایمپلنت دندان به جراحی دوم نیاز باشد. در نتیجه بر هزینه ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح تاثیر خواهد داشت.

  • مراقبت های بعد از جراحی:

ایمپلنت‌های دندانی نیاز به معاینات و نگهداری منظم دارند که اگر مشکلی برای هر یک از ایمپلنت‌های دندانی ایجاد شده باشد هزینه ترمیم یا تعویض ایمپلنت گران خواهد بود.

آیا هزینه ایمپلنت با دفترچه نیروهای مسلح قابل پرداخت است؟

هزینه جراحی ایمپلنت ممکن است به طور جزئی یا کامل توسط بیمه پوشش داده شود. مهم است که پیش از آغاز جراحی درباره خدمات ارائه دهنده بیمه خود اطلاعات کافی کسب کنید تا مشخص شود چه مقدار از هزینه‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرد و کدام بخش‌های درمانی جزو بیمه محسوب می‌شود.

بسیاری از طرح‌های بیمه تکمیلی بسته به طرح و پوشش درمانی ممکن است بخش مشخصی از هزینه جراحی ایمپلنت دندان را پوشش دهند. برخی از طرح‌ها ممکن است تمام هزینه کاشت ایمپلنت دندان و سایر درمان‌های جانبی را پوشش دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تنها هزینه جراحی را پوشش دهند.به همین دلیل مهم است که پیش از این که بخواهید برای کاشت ایمپلنت دندان با ضمانت و گارانتی اقدام کنید از بیمه خود سوال کرده و بدانید که چه مقدار از هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

در مورد بیمه نیروهای مسلح نیز درمان‌هایی از جمله ارتودنسی، لمینیت و عمل‌های زیبایی دندان را تحت پوشش قرار نمی‌دهد و ایمپلنت دندان نیز تنها در صورتی که بیمه گذار جانباز باشد تحت پوشش قرار داشته و فرد می‌تواند با استفاده از بیمه این درمان را انجام دهد و از ایمپلنت دندانی استفاده کند. علاوه بر این افرادی که دفترچه نیروهای مسلح دارند باید به مراکزی مراجعه کنند که تحت پوشش بیمه باشد و این بیمه را قبول نماید. علاوه بر این هزینه ایمپلنت دندان با دفترچه نیروهای مسلح را سوال کنید و مطمئن شوید که بیمه بخشی از هزینه‌ها را پوشش دهد.

هزینه ایمپلنت دندان بدون بیمه چقدر است؟

هزینه جراحی ایمپلنت دندان بسته به مرکز ارائه دهنده این درمان، تخصص دندانپزشک و نوع خاصی از ایمپلنت که مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند بسیار متفاوت باشد. بدون بیمه، هزینه جراحی ایمپلنت دندان می‌تواند بسیار گران باشد. با این حال، راه‌هایی برای کاهش هزینه عمل وجود دارد:

مرکزی را انتخاب کنید که طرح‌های پرداخت از جمله پرداخت اقساطی را ارائه می‌دهند و شرایطی را فراهم می‌کنند تا پرداخت هزینه ایمپلنت برای فرد آسان‌تر باشد. امروزه برخی از مراکز کاشت ایمپلنت دندان طرح‌هایی را ارائه می‌دهند که فرد بتواند هزینه درمان را در چندین مرحله پرداخت کند و بدین ترتیب بتواند از پس هزینه‌های درمان برآید.

صرف نظر از هزینه، مهم است که قبل از اقدام به جراحی ایمپلنت دندان، بودجه خود را با دندانپزشک یا متخصص ایمپلنت در میان بگذارید. ممکن است آنها بتوانند گزینه‌های درمانی دیگری را به شما پیشنهاد کنند که برایتان مقرون به صرفه تر هستند. در صورتی که مرکز درمانی مورد نظر شما طرح‌های تخفیفی یا پرداخت اقساطی را ارائه می‌دهند حتما از آنها استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

مراحل کاشت ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح

روش‌های کاشت ایمپلنت دندان از مرحله مشاوره تا مرحله بررسی و چکاپ هر یک هزینه مشخصی دارد. این عمل شامل چندین مرحله است که عبارتند از:

  • مشاوره با متخصص دندانپزشکی:

اولین قدم در عمل کاشت ایمپلنت، مشاوره با متخصص ایمپلنت است که در زمینه کاشت دندان تخصص دارد. متخصص ایمپلنت سلامت دهان، دندان‌ها و استخوان فک شما را ارزیابی می‌کند تا مشخص شود آیا شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید یا خیر.

  • انجام درمان‌های جانبی:

در صورتی که فرد متقاضی به درمان‌ها جانبی از جمله پیوند استخوان و یا عمل لیفت سینوس نیاز داشته باشد، ابتدا باید این درمان‌ها انجام شوند تا بستر مناسب برای کاشت پایه ایمپلنت آماده شود. پس از انجام این مرحله نیاز است تا چند ماه صبر کرد تا استخوان به طور کامل بهبود یابد و برای باقی مراحل آماده شود.

  • کاشت ایمپلنت دندان:

اگر مصمم هستید که این عمل را انجام دهید، متخصص ایمپلنت دندان را با استفاده از روش‌های جراحی در استخوان فک قرار می‌دهد. وی یک سوراخ کوچک در استخوان ایجاد می‌کند و ایمپلنت را با یک پیچ در جای خود قرار داده می‌دهد.

  • نصب اباتمنت و روکش دائمی:

پس از این که پایه ایمپلنت با استخوان به خوبی جوش خورد بخش دیگر ایمپلنت به نام اباتمنت بر روی آن نصب می‌شود. روکش دائمی ایمپلنت بر روی اباتمنت نصب می‌شود و از نظر شکل و اندازه درست شبیه به دندان طبیعی است.

به طور کلی، یک پروسه ایمپلنت دندان ممکن است چندین ماه طول بکشد و نیاز به نظارت دقیق توسط دندانپزشک یا جراح دارد. مهم است که بیماران تمام دستورالعمل‌ها و مراقبت های بهداشتی را برای اطمینان از نتایج بهینه و نتیجه موفقیت آمیز رعایت کنند. هزینه ایمپلنت دندان شاید کمی گران باشد اما این هزینه نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود و فرد را تا پایان عمر از درمان‌های دیگر بی نیاز می‌کند.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح برای فرد مقرون به صرفه بوده و پرداخت هزینه‌ها برای وی ساده‌تر خواهد بود. در صورتی که تعداد ایمپلنت‌ها بیشتر از یک عدد باشد هزینه ایمپلنت با دفترچه نیروهای مسلح مزایای بیشتری برای فرد خواهد داشت. ایمپلنت دندان با بیمه نیروهای مسلح بهتر از آن خواهد بود که فرد بخواهد تمام هزینه‌ها را به طور کامل بپردازد.

2 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا برای رزرو نوبت شماره تماس خورد را وادنمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود