کاشت ایمپلنت در بهترین مرکز ایمپلنت در تهران یکی از روش‌های درمانی نوین برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است و توسط متخصصان مجرب و حرفه‌ای انجام می‌شود. این روش در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های جایگزین کردن دندان‌هایی است که به دلایل مختلف کشیده شده‌اند یا پوسیدگی آنها به قدری زیاد است که دیگر با استفاده از ترمیم و روکش نمی‌توان آن را حفظ کرد. در نتیجه متخصص ایمپلنت به بیمار توصیه می‌کند جای خالی دندان طبیعی خود را با ایمپلنت پر کند تا از عوارض خالی ماندن لثه و استخوان فک جلوگیری کند.

ایمپلنت در واقع نوعی ریشه مصنوعی است که در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و از آن حمایت می‌کند. ایمپلنت از سه قسمت تشکیل شده است. قسمت اصلی آن پایه ایمپلنت است که همانند ریشه دندان در داخل استخوان فک و زیر لثه قرار می‌گیرد و نقش ریشه را در استخوان ایفا می‌کند.

جنس پایه ایمپلنت از تیتانیوم است و این آلیاژ با محیط زیست سازگاری دارد و به همین دلیل در بدن به عنوان شی خارجی شناخته نمی‌شود و پس از گذشت چند ماه با استخوان جوش می‌خورد و بدن آن را به عنوان بخشی از استخوان می‌پذیرد. فرآیند جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان حدود 4 الی 6 ماه زمان می‌برد و این مدت زمان در هر فرد متفاوت است. اکثر ایمپلنت‌های موجود در بازار از جنس تیتانیوم هستند و در سال‌های اخیر ایمپلنت‌هایی از جنس زیرکونیوم نیز وارد بازار شده است که از نظر جنس و قیمت با ایمپلنت‌های تیتانیومی تفاوت دارند.

دندانپزشکی آرامش برای ثابت نگه داشتن پروتز از چند پایه ایمپلنت استفاده می‌شود و سپس پروتز بر روی پایه متصل شده و ثابت می‌شود

چه زمان نیاز است که ایمپلنت بکاریم؟

هدف از کاشت ایمپلنت، پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته و بازگرداندن زیبایی ظاهری به دندان‌ها است. ممکن است ایمپلنت برای یک دندان یا چند دندان استفاده شود، تفاوتی ندارد که تعداد دندان‌های از دست رفته چند عدد باشد، با استفاده از روش کاشت ایمپلنت دندان در شمال تهران می‌توان از یک دندان تا یک قوس کامل را ایمپلنت کرد.

به طور کلی سه روش برای جایگزین کردن دندان داریم:

روش اول: پروتز متحرک (دندان مصنوعی)

این روش سال‌های بسیاری است که برای جایگزین کردن دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروتز مصنوعی هم به صورت نیمه یا به صورت کامل ساخته و برای دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شود. دندان مصنوعی از نظر هزینه از سایر روش‌ها ارزان‌تر است اما مشکلات بسیاری برای فرد به همراه دارد. یکی از رایج‌ترین مشکلات دندان مصنوعی، حرکت کردن آن در زمان غذا خوردن و صحبت کردن است. به دلیل این که دندان مصنوعی به تنهایی بر روی لثه قرار می‌گیرد و به وسیله هیچ پیچ یا شی دیگر در دهان ثابت نشده است، احتمال حرکت کردن آن در دهان زیاد است.

علاوه بر این دندان مصنوعی از استخوان فک حمایت نمی‌کند و پس از مدتی استخوان فک تحلیل رفته و باید مجدد قالب گیری انجام شود و دندان مصنوعی جدید برای ساختار جدید فک ساخته شود. برای تمیز کردن دندان مصنوعی باید آن را از دهان خارج کرد و با استفاده از مسواک مخصوص و مواد ضد عفونی کننده تمیز نمود تا هیچ باکتری بر روی آن باقی نماند.

 

روش دوم: پل دندان (بریج دندانی)

پل‌های دندانی یکی دیگر روش‌های جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته است. در این روش برای قرار دادن پروتز از دندان‌های طبیعی که در مجاورت دندان از دست رفته قرار دارند کمک گرفته می‌شود. برای این که پروتز در دهان ثابت بماند، پروتز با استفاده از یک سیم به دندان طبیعی متصل می‌شود و در واقع دندان طبیعی از پروتز حمایت می‌کند تا در جای خود ثابت باقی بماند. یکی از معایب این روش این است که دندان طبیعی برای قرار گرفتن پروتز باید تراش داده شود تا محل نصب سیم بر روی آن ایجاد شده و پروتز را نگه دارد. بدین ترتیب احتمال وارد شدن آسیب به دندان طبیعی بیشتر می‌شود. از طرفی تمیز کردن قسمت زیرین پروتز به سادگی امکان پذیر نیست و ممکن است محل تجمع باکتری شود.

 

روش سوم: ایمپلنت دندانی

از دیگر روش‌های جایگزین دندان که به عنوان بهترین و مطمئن‌ترین راه شناخته می‌شود، استفاده از ایمپلنت دندان است. در این روش پایه ایمپلنت در داخل استخوان قرار می‌گیرد و با گذشتن زمان در داخل استخوان محکم می‌شود و به طور کامل با استخوان جوش می‌خورد. ایمپلنت دندان یک روش دائمی نیز محسوب می‌شود و اگر به خوبی از آن مراقبت شود تا پایان عمر در دهان باقی خواهد ماند.

با کاشت ایمپلنت دندان در مرکز ایمپلنت دیگر نیازی نیست به طور مرتب برای ترمیم پروتز به دندانپزشکی مراجعه کنید. اگر به درستی از ایمپلنت خود مراقبت کنید، ماندگاری طولانی خواهد داشت و تا مدت‌ها می‌توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید.

دندانپزشکی آرامش برای ثابت نگه داشتن پروتز از چند پایه ایمپلنت استفاده می‌شود و سپس پروتز بر روی پایه متصل شده و ثابت می‌شود

ایمپلنت چه مزایایی دارد؟

کاشت ایمپلنت علاوه بر این که جای خالی دندان از دست رفته را در دهان پر می‌کند، چندین مزیت مهم دیگر نیز دارد. این روش در مقایسه با سایر روش‌های جایگزین مزایای بیشتری برای فرد به همراه دارد. از مهمترین مزایای کاشت ایمپلنت دندان در مرکز ایمپلنت در تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمپلنت دندان برای دندان‌های مجاور هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و سلامت آنها را به خطر نمی‌اندازد. برای کاشت ایمپلنت دندان نیازی به کمک گرفتن از دندان‌های مجاور نیست و ایمپلنت به صورت مستقل در داخل استخوان کاشت می‌شود.

 

  • ایمپلنت دندان از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می‌کند و مانع از تغییر شکل ظاهری فک و چانه می‌شود. هنگامی که دندان کشیده می‌شود و استخوان خالی می‌ماند، دیگر هیچ عاملی وجود ندارد تا بافت استخوان را برای ساخت سلول‌های جدید تحریک کند. در نتیجه استخوان فک به مرور زمان تحلیل می‌رود و از ارتفاع و پهنای استخوان کاسته می‌شود. پس از مدتی استخوان تغییر شکل می‌دهد و چانه به سمت جلو حرکت می‌کند و ظاهر فرد پیرتر از سن واقعی او به نظر می‌رسد.

 

  • ایمپلنت مشکلاتی از قبیل حرکت کردن یا لق زدن در دهان را ندارد، به همین دلیل برای غذا خوردن و صحبت کردن فرد هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. ایمپلنت همانند دندان طبیعی در داخل استخوان محکم است و به همین دلیل قدرت جویدن فرد درست مانند زمانی خواهد بود که دندان طبیعی در دهان دارد. افرادی که ایمپلنت دارند هیچ محدودیت غذایی خاصی ندارند و تنها باید از جویدن و گاز زدن مواد غذایی سفت پرهیز کنند تا مشکلی برای روکش دندان به وجود نیاید.

 

  • ایمپلنت از نظر ظاهر و عملکرد بسیار شبیه به دندان طبیعی است. از این رو فرد نسبت به زمانی که دندان خراب یا از دست رفته داشت احساس بهتری داشته و اعتماد به نفس او افزایش می‌یابد. زیبایی ایمپلنت به قدری است که حتی اگر یکی از دندان‌های جلو نیز کاشت شده باشد، هیچ فردی متوجه مصنوعی بودن آن نخواهد شد. براق بودن و رنگ ایمپلنت درست شبیه به سایر دندان‌ها ساخته می‌شود و تفاوتی با دندان‌های طبیعی ندارد.

 

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به دو صورت بود. یکی ایمپلنت داخل استخوانی (اندواستیل) و دیگری ایمپلنت روی استخوانی (ساب پریواستیل). ایمپلنت داخل استخوانی به نوعی از ایمپلنت گفته می‌شود که در داخل استخوان فک کاشته می‌شود و روش روی استخوانی نوعی از ایمپلنت است که بر روی استخوان فک و زیر لثه قرار می‌گیرد و هم اکنون دیگر زیاد از این روش در بهترین مرکز ایمپلنت در تهران استفاده نمی‌شود.

ایمپلنت روی استخوانی استحکام و دوام چندانی ندارد و به همین دلیل دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما ایمپلنت داخل استخوان به دلیل استحکام بالا برای انواع روش جایگزین کردن دندان نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال امروزه در دندانپزشکی آرامش برای ثابت نگه داشتن پروتز از چند پایه ایمپلنت استفاده می‌شود و سپس پروتز بر روی پایه متصل شده و ثابت می‌شود. این روش نسبت به دندان مصنوعی قدیمی مزایای بیشتری دارد و فرد با آن بسیار راحت است.

در روش درمان ارتودنسی نیز از ایمپلنت استفاده می‌شود. در برخی از موارد از مینی ایمپلنت برای هدایت درست دندان‌ها به سمتی که باید حرکت کنند یک یا چند ایمپلنت در قسمت‌های مختلف قرار داده می‌شود و نقش تکیه گاه را ایفا می‌کنند. این مینی ایمپلنت به صورت موقت در داخل استخوان قرار می‌گیرند و پس از اتمام دوره درمان از استخوان بیرون کشیده می‌شوند.

افرادی که تمام دندان‌های خود را از دست داده‌اند می‌توانند تنها با استفاده از چهار پایه ایمپلنت یک ست کامل دندان داشته باشند. در این روش برای هر فک تنها از چهار پایه ایمپلنت استفاده می‌شود و یک ردیف دندان بر روی آن قرار داده می‌شود. روکش‌ها به یکدیگر متصل هستند و بر روی پایه‌ها متصل می‌شوند.

دندانپزشکی آرامش برای ثابت نگه داشتن پروتز از چند پایه ایمپلنت استفاده می‌شود و سپس پروتز بر روی پایه متصل شده و ثابت می‌شود

آیا عمل ایمپلنت دندان درد زیادی دارد؟

در مرکز ایمپلنت در تهران پیش از آغاز عمل از بی‌حسی موضعی در ناحیه جراحی استفاده می‌شود تا بیمار در زمان جراحی دردی را احساس نکند. مقدار داروی بی‌حسی مورد نیاز در هر فرد متفاوت است، اما به طور کلی هیچ فردی در زمان جراحی درد و ناراحتی را احساس نخواهد کرد. اگر پیش از کاشت ایمپلنت نیاز باشد که دندان آسیب دیده کشیده شود، عمل کاشت پایه ایمپلنت تا زمانی که لثه بی حس است انجام می‌شود.

پس از اتمام جراحی برای کاهش درد می‌توان از کمپرس سرد و داروی مسکن استفاده کرد. شدت درد پس از جراحی به تعداد ایمپلنت کاشت شده و شرایط بیمار بستگی دارد. برخی از بیماران تحمل بالایی دارند و تنها با مصرف یک مسکن ساده می‌توانند درد را تحمل کنند اما برخی دیگر باید از مسکن قوی‌تری برای تسکین دادن درد خود استفاده کنند. معمولا توصیه می‌شود در روز اول از کمپرس سرد استفاده شود و در روز دوم و سوم برای کاهش درد و تورم کمپرس گرم بر روی صورت قرار داده شود تا تورم و درد ناحیه جراحی را کاهش دهد.

در صورتی که پزشک برای شما داروی دیگری جز مسکن تجویز کرده باشد، حتما باید تمام داروها را مطابق با دستور آن مصرف کنید تا هر چه زودتر ناحیه جراحی بهبود یابد و مشکلی برای لثه یا ایمپلنت ایجاد نشود. استفاده از دهانشویه برای تسریع در روند بهبودی بسیار موثر است.

 

اقدامات لازم پیش از کاشت ایمپلنت

معمولا پیش از کاشت ایمپلنت دندان در شمال تهران، متخصص ایمپلنت با بیمار صحبت می‌کند و وضعیت جسمی و سلامتی و سابقه بیماری وی را به دقت بررسی می‌نماید. پس از انجام معاینات بالینی، از بیمار خواسته می‌شود تا عکس برداری کلی انجام دهد تا وضعیت استخوان فک و سایر دندان‌ها به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

در این مرحله تراکم و حجم استخوان موجود در ناحیه جراحی ارزیابی می‌شود. متخصص ایمپلنت با انجام معاینات لازم تشخیص می‌دهد که آیا ناحیه جراحی برای قرار دادن پایه ایمپلنت شرایط مساعدی دارد یا خیر. به همین دلیل تمامی مراحل کاشت بر اساس یک برنامه ریزی دقیق انجام می‌شود. ممکن است استخوان تراکم کافی نداشته باشد و به جراحی و درمان‌های دیگری نیاز داشته باشد.

 

درمان‌های لازم پیش از کاشت ایمپلنت

در مرکز ایمپلنت پس از اینکه مشخص شد استخوان یا لثه شرایط مناسبی برای کاشت ایمپلنت را ندارند، ابتدا درمان‌های مورد نیاز انجام می‌شود و سپس مراحل اصلی کاشت ایمپلنت آغاز می‌شود. ابتدا در صورتی که بیماری عفونی در لثه وجود داشته باشد یا دندان آسیب دیده هنوز در استخوان وجود داشته باشد، ابتدا باید عفونت موجود درمان شود و سپس دندان آسیب دیده از داخل استخوان خارج شود تا بتوان بستری مناسب برای کاشت ایمپلنت را فراهم نمود.

پس از این که عفونت به طور کامل درمان شد، دندان کشیده می‌شود و اگر استخوان سالم باشد و ارتفاع و پهنای آن برای کاشت ایمپلنت مساعد باشد، جراحی ادامه می‌یابد و ایمپلنت به روش فوری کاشت می‌شود. اما اگر استخوان فک به دلیل عفونت یا گذشت مدت طولانی از کشیده شدن دندان تحلیل رفته باشد، ابتدا باید جراحی پیوند استخوان انجام شود و پس از بهبودی ناحیه پیوند، پایه ایمپلنت در داخل استخوان قرار داده شود.

از دیگر جراحی‌های مورد نیاز برای فک بالا، جراحی لیفت سینوس است. هنگامی که بافت غشای سینوس در نزدیکی استخوان فک قرار داشته باشد، فضای کافی برای انجام عمل پیوند استخوان و کاشت پایه ایمپلنت وجود ندارد، در نتیجه ابتدا باید عمل لیفت سینوس انجام شود تا فضای کافی برای پیوند استخوان ایجاد شده و استخوان در ناحیه جراحی تقویت شود. سپس مواد پیوند استخوان در ناحیه خالی میان سینوس و استخوان فک تزریق شده و ارتفاع استخوان فک افزایش می‌یابد.

 

کاشت ایمپلنت به چه صورت انجام می‌شود؟

ابتدا برای کاشت ایمپلنت در داخل استخوان یک شکاف کوچک بر روی لثه ایجاد می‌شود و سپس با استفاده از ابزار مخصوص، یک حفره به اندازه قطر ایمپلنت در داخل استخوان فک ایجاد می‌شود. پایه ایمپلنت تیتانیومی در داخل استخوان قرار می‌گیرد و سپس لثه بر روی آن قرار می‌گیرد و بخیه زده می‌شود تا زمانی که پایه تیتانیومی با استخوان جوش خورده و محکم شود. مرحله جوش خوردن و ادغام شدن پایه ایمپلنت با استخوان ممکن است چند ماه طول بکشد.

اگر پایه ایمپلنت از لثه بیرون باشد معمولا از یک روکش موقت استفاده می‌شود تا ظاهر دندان‌ها حفظ شود. چه روکش موقت وجود داشته باشد، چه نباشد نباید هیچ فشاری بر روی ناحیه کاشت وارد شود. از جویدن غذا با قسمت جراحی شده خودداری کنید تا مشکلی برای ایمپلنت پیش نیاید و ایمپلنت از جای خود حرکت نکند. اگر ایمپلنت به درستی با استخوان جوش نخورد عملا جراحی شکست خورده است و تمام مراحل باید دوباره انجام شوند.

پس از این که پایه ایمپلنت با استخوان جوش خورد، بخش اباتمنت به پایه متصل می‌شود. وظیفه اباتمنت نگهداری از روکش ایمپلنت است. وقتی اباتمنت بر روی ایمپلنت قرار گرفت، از دندان‌ها قالب گیری انجام می‌شود تا روکش بر اساس سایر دندان‌های مجاور طراحی و ساخته شود. روکش با استفاده از چسب یا پیچ به اباتمنت متصل می‌شود.

 

هزینه ایمپلنت دندان

در بهترین مرکز ایمپلنت در تهران چندین عامل مهم در قیمت نهایی کاشت ایمپلنت دندان تاثیر دارد. این هزینه در هر فرد بسته به شرایط او متفاوت خواهد بود. از مهمترین عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع و برند ایمپلنت یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت عمل کاشت ایمپلنت است. هر برند بسته به مواد استفاده شده در ساخت و کشور سازنده قیمت مشخصی دارد و بر هزینه نهایی تاثیر دارد.
  • روش کاشت ایمپلنت نیز از دیگر عواملی است که بر قیمت نهایی ایمپلنت تاثیر دارد. در دندانپزشکی آرامش از روش‌های مختلفی برای کاش ایمپلنت دندان استفاده می‌شود. هر روش به دلیل تفاوت در شیوه انجام جراحی و ابزار مورد استفاده قیمت متفاوتی دارند. به عنوان مثال کاشت ایمپلنت به روش فوری نسبت به کاشت ایمپلنت به روش معمولی قیمت بیشتری دارد. https://arameshdental.com/
  • جنس روکش نصب شده بر روی ایمپلنت نیز بر قیمت ایمپلنت تاثیر دارد. متریال استفاده شده در ساخت روکش ایمپلنت تعیین کننده قیمت نهایی ایمپلنت خواهد بود.
  • درمان‌های مورد نیاز پیش از انجام کاشت پایه ایمپلنت نیز همراه با قیمت نهایی ایمپلنت محاسبه می‌شود. اگر بیمار به عمل پیوند استخوان یا لیفت سینوس یا هر درمان دیگری نیاز داشته باشد، قطعا باید هزینه بیشتری را برای کاشت ایمپلنت در نظر بگیرد.
  • از دیگر عوامل موثر بر هزینه کاشت ایمپلنت دندان، تخصص و مهارت دندانپزشک است.

 

آیا کاش ایمپلنت عوارض دارد؟

اگر کاشت ایمپلنت دندان با برنامه ریزی دقیق و توسط متخصص ماهر و مجرب انجام شود، جراحی ایمپلنت دندان عوارض شدیدی برای بیمار به همراه نخواهد داشت. در مرکز ایمپلنت در تهران برای کاهش عوارض جراحی و بالا بردن درصد موفقیت عمل از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. هر بیمار شرایط خاص خود را دارد و برای این که فرد دچار ناراحتی و مشکل نشود پیش از انجام عمل کاشت ایمپلنت معاینات لازم انجام می‌شود تا مشخص شود که فرد برای جراحی آماده است.

به عنوان مثال انواع بیماری‌های زمینه‌ای، عفونت‌ها، آلرژی‌ها و داروهای مصرفی به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند و جراحی زمانی انجام می‌شود که متخصص ایمپلنت اطمینان حاصل کند که بیمار می‌تواند عمل کاشت ایمپلنت را انجام دهد. خوشبختانه تا کنون عوارض خاصی برای جراحی ایمپلنت گزارش نشده است و بیشتر علائم و عوارض پس از گذشت چند روز بهبود می‌یابند.

در صورتی که آسیب دیدگی در ناحیه جراحی زیاد باشد و بافت استخوان و لثه صدمه دیده باشد ممکن است دوره ترمیم و نقاهت پس از جراحی کمی طولانی‌تر از حد معمول باشد. اما با رعایت نکات پزشکی و مصرف داروهای مورد نیاز خیلی زود بهبود خواهد یافت.

 

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است؟

می‌توان گفت ایمپلنت دندان در شمال تهران برای همه افراد در هر سنی مناسب است. هر فردی که از نظر جسمی سالم است و بیماری خاصی ندارد می‌تواند از این روش استفاده کند. ایمپلنت برای سنین جوانی تا سالمندی انجام می‌شود و اگر استخوان تراکم کافی داشته باشد هیچ مانعی برای کاشت ایمپلنت وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این ایمپلنت برای افرادی که شرایط زیر را داشته باشند یک روش جایگزین مناسب محسوب می‌شود:

  • افرادی که یک عدد یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده باشند.
  • افرادی که استخوان قوی و سالم دارند تا از پایه ایمپلنت نگهداری کند.
  • افرادی که لثه سالم و بدون بیماری دارند و هیچ بیماری دهانی خاصی ندارند.
  • افرادی که سال‌ها از دندان مصنوعی استفاده کرده‌اند و می‌خواهند یک روش بهتر را جایگزین دندان مصنوعی کنند.

 

مراقبت‌های لازم پس از کاشت ایمپلنت

متخصص ایمپلنت مرکز ایمپلنت توصیه می‌کند اگر پس از کاشت ایمپلنت چند نکته مهم رعایت شود، طول عمر مفید ایمپلنت افزایش می‌یابد و هیچ وقت نیاز به ترمیم و تعویض نخواهد داشت. مهمترین نکاتی که پس از کاشت ایمپلنت باید رعایت شود موارد زیر را شامل می‌شود:

  • پس از کاشت ایمپلنت تا یک الی دو هفته از جویدن غذاهای سفت و ترد پرهیز کنید. تا می‌توانید بر روی ناحیه جراحی هیچ گونه فشاری وارد نکنید.
  • دهان خود را چند بار در روز با دهانشویه شستشو دهید. تا چند روز از کشیدن مسواک بر روی ناحیه جراحی پرهیز کنید.
  • از خوردن غذاهای خیلی سرد و خیلی داغ پرهیز کنید.
  • داروهای تجویز شده توسط دندانپزشک را به طور مرتب مصرف کنید.
  • پس از قرار دادن روکش ایمپلنت دندان‌ها را همانند دندان‌های طبیعی شستشو دهید و تمام قسمت‌های آن را با استفاده از مسواک تمیز کنید.
  • هرگز از مسواک خیلی زبر استفاده نکنید. مسواک متوسط بهترین نوع مسواک برای تمیز کردن ایمپلنت‌ها است.
  • تا چند هفته الی چند ماه از مصرف سیگار و دخانیات پرهیز کنید. مصرف دخانیات روند ترمیم و بهبودی ناحیه جراحی را کند می‌کند و احتمال بروز عفونت را بالا می‌برد.
  • از خوردن غذاهای سفت و چسبناک پرهیز کنید و تا می‌توانید مراقب دندان‌های خود باشید.
  • افرادی که دندان قروچه دارند باید در زمان خواب از محافظ دندان استفاده کنند تا روکش ایمپلنت آسیب نبیند.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا برای رزرو نوبت شماره تماس خورد را وادنمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود