خیلی از انسان ها اهمیت دندان های فوق العاده ارزشمند خود را دست کم می‌گیرند.در زمانه ای که همه ما بایستی با مراقبت های زیاد از دندان هایمان به حفظ سلامت و بهداشت یکی از اصلی ترین اعضای بدنمان یعنی دهان و دندان‌هایمان باشیم.ساختار دهان، دندان و فک نه تنها بر کیفیت زندگی اثر شگرفی دارند بلکه هر گونه آسیب دیدگی، نقص و بیماری در این نواحی نقش به سزایی در زیبایی چهره ایفا می‌کنند.

یکی از مشکلات رایج دندانی که در موارد مختلف و با درجات و شدت­های متنوعی مشاهده‌ می‌شود، تحلیل رفتگی و تجزیه استخوان در محل دندانی است که مدت‌ها پیش کشیده شده و جای خالی آن به مرور زمان، نشست کرده است. اگر پس از آسیب شدید دندان یا فک (مثلاً کشیدن یک یا چند دندان) اقدامی برای حفظ و مراقبت از محل دندان کشیده شده انجام نشود، ریسک تجزیه شدن استخوان محل وجود خواهد داشت. این وضعیت نه تنها باعث ناراحتی در هنگام صحبت و جویدن‌ می‌شود، بلکه بر زیبایی لبخند افراد هم تأثیر زیادی‌ می‌گذارد؛ به خصوص اگر در بین دندان‌ها جلو چنین اتفاقی بیفتد.

یکی از بهترین روش‌ها ترمیم ردیف دندان‌ها، کاشت ایمپلنت‌ می‌باشد. ایمپلنت‌های دندانی اصولاً یک روش مطمئن و قطعی برای جبران عدم وجود دندان‌ها طبیعی محسوب‌ می‌شوند. عزیزانی که کاندید مناسبی برای دریافت ایمپلنت باشند‌ می‌توانند با مراجعه به کلینیک دندان پزشکی، نسبت به دریافت درمان مناسب و کاشت ایمپلنت اقدام نمایند.

البته در برخی موارد، مشاهده‌ می‌شود که استخوان باقیمانده در فک دچار ضعف یا تحلیل شده و به همین دلیل، بستر مناسبی برای انجام ایمپلنت نخواهد بود. اما حتی در صورتی که چنین وضعیتی برای بیمار رخ دهد، باز هم جای امید وجود خواهد داشت. عارضه تحلیل روی یا ضعف و افت تراکم استخوان، به ویژه در فک بالا، به وفور مشاهده‌ می‌شود. البته با پیشرفت علم، راه چاره ای برای درمان تحلیل رفتگی استخوان فک عرضه شده است که درمان بسیار مناسب و قطعی برای حل این مشکل ارائه‌ می‌کند. روش پیوند استخوان با استفاده از پودر استخوان، یا gbr (بازسازی هدایت شده استخوان) به منظور ایجاد بستری مناسب با تراکم کافی در استخوان فک انجام‌ می‌شود. دندانپزشکی آرامش، عمل کاشت ایمپلنت دندانی و پیوند با استفاده از پودر استخوان (gbr) را در محیطی حرفه ای برای عزیزان انجام‌ می‌دهد.

اگر مایل هستید درباره فرایند کاشت ایمپلنت، هزینه ایمپلنت دندان و استفاده از پودر استخوان (gbr) بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان بهترین روش برای داشتن دندان های مرتب می باشد.
پودر استخوان میتواند لثه ای که دندان ازش جدا شده را محکم کند که این باید چند ماه از پودر استخوان زدن به لثه بگذرد.

ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت دندان، یک گزینه نسبتاً جدید درمانی برای افرادی است که مشکلات جدی دندانی داشته باشند. ایمپلنت‌های دندانی از حدود 50 سال پیش تا به امروز در سراسر جهان کاربرد دارند. این پروتزهای دائمی دندانی، مدت زیادی است که به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای دندان مصنوعی یا بریج، برای پر کردن جای خالی دندان‌ها آسیب دیده، شکسته یا کشیده شده به کار‌ می‌روند. طبق تخمین پژوهشگران، امروزه حدود 6 درصد از کل جمعیت جهان از انواع ایمپلنت‌ها دندانی استفاده‌ می‌کنند و پیش بینی‌ می‌شود که تا پانزده سال دیگر، این مقدار به بیش از 25 درصد برسد.

اگر یک بیمار به تشخیص دندان پزشک خود، به اندازه کافی استخوان سالم در فک خود داشته باشد که برای قرار دادن ایمپلنت کفایت کند،‌ می‌توان عمل کاشت ایمپلنت را به خوبی انجام داد. ممکن است برای انجام مناسب و صد در صد دقیق کاشت ایمپلنت دندان، نیاز به جراحی هم باشد. در این صورت، نتیجه کاشت ایمپلنت دندانی‌ می‌تواند به اندازه دندان‌ها اصلی فرد راحت، کاربردی و طبیعی به نظر برسد.

به طور کلی، ساختار ایمپلنت دندان شامل یک پیچ کوچک تیتانیوم یا آلیاژ تیتانیومی‌ می‌شود که دندان  پزشک آن را در استخوان فک قرار‌ می‌دهد. این پیچ فلزی، ضد حساسیت و بسیار مقاوم بوده و برای نگه داشتن روکش دندانی سفارشی در جای خود، داخل استخوان فک بیمار کاشته‌ می‌شود. سازمان غذا و دارو، استفاده از ایمپلنت‌های دارای ترکیبات زیرکونیا را نیز برای استفاده تایید کرده است. زیرکونیا، یک ماده سرامیکی سخت سفید‌ می‌باشد که در پنج سال گذشته به طور قابل توجهی بین دندان پزشکان سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده است و ایمپلنت راحت و مطمئنی برای بیماران فراهم‌ می‌آورد.

دندان‌هایی که در اثر شکستگی شدید، آسیب دیدگی و حادثه از بین رفته باشند را‌ می‌توان با ایمپلنت دندانی مناسب جایگزین نمود. زمانی که در مشاوره اولیه با دندان پزشک صحبت کنید، ممکن است او گزینه‌های متفاوتی برای جایگزینی دندان‌ها برای شما مطرح کند. به علاوه طی مشاوره و بررسی‌ها قبل از اقدام برای کاشت، دندان پزشک به شما اطلاع خواهد داد که آیا استخوان فک شما در ناحیه دندان از دست رفته یا آسیب دیده، فضا و تراکم لازم برای کاشت ایمپلنت را دارد یا خیر. در صورتی که مدت زیادی از کشیدن دندان بگذرد و اقدامی برای درمان انجام نداده باشید، ممکن است دچار تحلیل استخوان شده باشید. قبل از اینکه بتوانید عمل جراحی ایمپلنت دندانی را انجام دهید بایستی پیوند استخوان انجام بدهید.

انواع ایمپلنت‌های دندانی

ایمپلنت دندانی اندوستال (داخل استخوانی):

این نوع ایمپلنت، رایج‌ترین نوع ایمپلنت دندانی است. اشکال مختلف آن شامل پیچ، استوانه یا تیغه هایی می‌شود که با جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرند. هر ایمپلنت، یک یا چند دندان مصنوعی را نگه می‌دارد. این نوع ایمپلنت به طور کلی یک روش درمانی جایگزین برای بیمارانی است که فعلاً از بریج یا پروتز متحرک استفاده می‌کنند.

ساب پریوستال (روی استخوان):

این نوع ایمپلنت در بالای فک با پایه‌های چارچوب فلزی قرار می‌گیرد که از لثه بیرون زده و ایمپلنت را در جای خود نگه می‌دارد. ایمپلنت ساب پریوستال عموماً برای بیمارانی استفاده می‌شود که قادر به استفاده از پروتزهای مصنوعی معمولی نیستند و استخوان فک آن ها، تراکم یا استحکام کافی برای نگه داشتن ایمپلنت در جای خود را نداشته باشد.

فرایند کاشت ایمپلنت دندان

در صورتی که همه شرایط موجود برای کاشت ایمپلنت دندانی مناسب باشند، دندان پزشک شما عمل کاشت ایمپلنت دندانی را طبق فرایند زیر انجام خواهد داد.

  • معاینه دندان:

قبل از شروع فرایند کاشت ایمپلنت، یک معاینه کامل انجام خواهد شد. یکی از بهترین روش‌ها معاینه، انجام سی تی اسکن سه بعدی‌ می‌باشد. این کار به دندان پزشک اجازه‌ می‌دهد تا درک مناسبی از بافت و ساختار دهان و فک شما پیدا کند.

  • استخراج دندان:

در مرحله بعدی، در صورتی که دندان آسیب دیده شما قابل حفظ نباشد، دندان پزشک دندان را خواهد کشید. این معمولاً توسط جراح انجام‌ می‌شود. البته دندانپزشکان کلینیک آرامش که در ایمپلنتولوژی تخصص دارند، کل فرآیند را تا پایان انجام خواهند داد.

  • پیوند استخوان:

اگر معاینه اولیه نشان دهد که استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت ندارید، دندان پزشک بایستی عمل پیوند استخوان را انجام دهد. یکی از رایج ترین روش‌ها برای حل این مسئله، استفاده از پودر استخوان (gbr)‌ می‌باشد.

  • قرار دادن ایمپلنت:

پس از بهبودی و جوش خوردن استخوان پیوند شده به فک، دندان پزشک استخوان فک را سوراخ کرده و ایمپلنت را در جای خود قرار‌ می‌دهد. این امر، مستلزم یک دوره بهبودی نیز خواهد بود. اگر پیوند استخوان جزئی باشد، ممکن است جراحی پیوند و کاشت ایمپلنت در یک جلسه انجام شوند. ایمپلنت اساساً یک ریشه دندان مصنوعی است، بنابراین باید مانند دندان طبیعی به عمق استخوان چسبانده شود. در طی دوره بهبود پس از کاشت، بایستی اجازه دهید تا استخوان در اطراف ایمپلنت جدید رشد کند. برای مراقبت از محل در این دوره، یک پروتز متحرک موقت برای پوشش و محافظت از شکاف باقیمانده دندان استفاده‌ می‌شود.

  • کاشت اباتمنت:

پس از دو یا سه ماه، یعنی وقتی استخوان به میزان کافی برای تثبیت پایه ایمپلنت رشد کرد، قسمتی از ایمپلنت به نام اباتمنت که تاج را در جای خود نگه‌ می‌دارد در جای خود قرار داده شده و ناحیه لثه در اطراف لبه‌ها آن بسته‌ می‌شود. در این مرحله لثه باید بهبود یابد، که ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد.

  • قراردهی تاج:

در مرحله آخر، تاج در جای خود قرار‌ می‌گیرد. تاج شما به صورت سفارشی ساخته‌ می‌شود تا با رنگ، شکل و اندازه دندان‌ها دیگر شما مطابقت داشته باشد. این کار با ساخت قالب یا قالب‌ها دیجیتالی از دندان‌ها و فک موجود پس از قرار دادن اباتمنت انجام‌ می‌شود.

یک صورت و یک لبخند زیبا با Dental implant
پودر استخوان میتواند لثه ای که دندان ازش جدا شده را محکم کند که این باید چند ماه از پودر استخوان زدن به لثه بگذرد.

فواید ایمپلنت دندان

 

به طور کلی، ایمپلنت‌های دندانی از مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردارند و از نظر ظاهری، کاملاً با دندان‌های طبیعی شما مطابقت خواهند داشت. برخی از فواید ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • ماندگاری بالا: ایمپلنت‌های دندانی تا آخر عمر برای شما کار خواهند کرد. به گزارش محققان، درصد موفقیت ایمپلنت‌های کاشته شده در طی 10 سال پس از انجام عمل، بیش از 98 درصد‌ می‌باشد.
  • جلوگیری از تحلیل روی استخوان: وقتی دندانی کشیده شود، جای خالی آن استخوان فک را در خطر تحلیل روی قرار خواهد داد. به همین جهت، کاشت ایمپلنت جای خالی دندان را پر کرده و ریسک تجزیه استخوان و لثه را تا حد مطلوبی کاهش‌ می‌دهد.
  • پایدارسازی دندان‌های مجاور: معمولاً پس از کشیدن یک دندان، در طی زمان دندان‌های مجاور محل از جای خود حرکت کرده و دچار بدفرمی‌ می‌شوند. این مسئله ظاهر ناخوشایندی داشته و روی بایت بیمار اثر منفی‌ می‌گذارد. کاشت ایمپلنت از بدشکلی و جابجا شدن دندان‌های مجاور جلوگیری خواهد کرد.
  • عملکرد طبیعی: ایمپلنتی که کاشته‌ می‌شود، از نظر عملکردی تفاوتی با دندان‌‌‌های عادی شما نخواهد داشت. از دیگر فواید ایمپلنت دندان این است ک ه شما‌ می‌توانید با ایمپلنت کاشته شده، به راحتی صحبت کنید، غذا را بجوید و لبخند زیبایی داشته باشید.

 

هزینه کاشت ایمپلنت دندان

به طور کلی، امور درمانی دهان و دندان را‌ می‌توان با هزینه معقولی انجام داد. کاشت ایمپلنت دندان در کلینیک معتبر دندان پزشکی آرامش، با هزینه مناسبی انجام‌ می‌شود و‌ می‌توانید از این بابت اطمینان خاطر داشته باشید.

هزینه ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به تعداد فرایندهای انجام شده، شدت و گستردگی آسیب دیدگی دندانی، لزوم انجام پیوند استخوان و ترمیم بافت پیش از کاشت ایمپلنت و تعداد ایمپلنت هایی که بایستی کاشته شوند، متغیر خواهد بود.

طبق آخرین تخمین‌ها انجام شده در سال 1402، هزینه کاشت ایمپلنت برای هر دندان از 12 میلیون تومان شروع شده و تا 20 میلیون تومان خواهد رسید.

کاندیدهای ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌‌‌های دندانی برای کودکانی که ساختار استخوانی صورت آنها هنوز در حال رشد است مناسب نیست. البته نوجوانان بالای 18 سال نیز‌ می‌توانند عمل کاشت ایمپلنت را انجام دهند. جراحی ایمپلنت همچنین در افراد سیگاری و افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند یا به تازگی تحت پرتودرمانی سر یا گردن قرار گرفته‌اند، دیابت کنترل‌نشده‌ای دارند یا شبانه دندان قروچه می‌کنند، موفقیت کمتری به دنبال خواهد داشت. دلیل امر این است که دندان قروچه، فشار زیادی به فک وارد می آورد و ممکن است فرایند پیوند استخوان را با مشکل مواجه کند.

همان طور که اشاره کردیم، کاشت ایمپلنت مستلزم وجود بافتی مناسب با تراکم بهینه در استخوان فک‌ می‌باشد. اما در صورتی که استخوان فک بیمار در اثر عدم درمان محل دندان کشیده شده و استفاده طولانی مدت از جای خالی دندان، تحلیل رفته باشد چه‌ می‌شود؟ در بسیاری از موارد، تحلیل استخوانی فک به صورت کاهش ارتفاع استخوان، عقب نشینی لثه و بافت نرم، کاهش تراکم استخوان فک و در نتیجه افت مقاومت و استحکام استخوان مشاهده‌ می‌شود.

در این شرایط، کاشت ایمپلنت ممکن نخواهد بود چون بافت استخوان باقیمانده، به اندازه ای محکم و پایدار نیست که طاقت نگهداری پایه ایمپلنت را داشته باشد. اگر در فک بیمار استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت وجود نداشته باشد، به پیوند استخوان نیاز خواهد داشت. بیماری لثه، سن بالا و عوامل ژنتیکی هم‌ می‌توانند موجب افت تراکم استخوان شوند.

پودر استخوان میتواند لثه ای که دندان ازش جدا شده را محکم کند که این باید چند ماه از پودر استخوان زدن به لثه بگذرد.

پیوند استخوان چیست؟

برای کاشت ایمپلنت دندانی، وجود تراکم و ارتفاع ایده آل استخوان فک یک معیار فوق العاده ضروری است. مواردی وجود دارد که حجم استخوان یا کانتور یا تراکم و استحکام فک، به خطر‌ می‌افتد. در این موارد، استخوان فک بیمار باید به شکل و کانتور ایده آل خود بازگردد. اگر استخوان به درستی و یا به اندازه کافی ترمیم نشود، بخشی از ایمپلنت خارج از استخوان باقی خواهد ماند یا ایمپلنت بیمار، با از دست دادن تدریجی استخوان مواجه‌ می‌شود. در نتیجه این مشکل، حفره خالی در اطراف ایمپلنت ایجاد خواهد شد.

 این حفره‌ها، زمینه التهاب و عفونت با درجات مختلفی در اطراف بافت استخوان و لثه ایجاد خواهند کرد. این التهاب، باعث تحلیل بیشتر استخوان خواهد شد و در نتیجه، بافت لثه و دهان بیمار وارد چرخه معیوبی از آسیب دیدگی و تشدید تروما‌ می‌شود. از دست دادن استخوان بیشتر باعث عفونت بیشتر می‌شود و در نتیجه تا زمانی که ایمپلنت از کار بیفتد و غیرقابل استفاده شود، تحلیل استخوان و لثه ادامه پیدا‌ می‌کند. گاهی اوقات بیمار تا آخرین مرحله از دست دادن استخوان متوجه این وضعیت‌ نمی‌شود.

مقدار استخوان باقیمانده در فک بیمار، تعیین می­کند که آیا ایمپلنت را می­توان پس از انجام gbr  قرار داد یا خیر. گاهی اوقات، ممکن است جراح بتواند ایمپلنت را در طول عمل gbr برای بیمار قرار دهد. در غیر این صورت، استخوان فک برای هر کاشت ایمپلنت به 6 تا 9 ماه زمان بهبودی نیاز خواهد داشت. طول این مدت، بسته به نوع جایگزین استخوانی که برای عمل پیوند استخوان بیمار استفاده شده متغیر خواهد بود.

عواقب عدم وجود بستر مناسب استخوان در فک

باید بدانید که در برخی موارد، بدون پیوند پودر استخوان (gbr)، کاشت ایمپلنت امکان پذیر نیست. موارد دیگری نیز وجود دارد که برای استفاده مؤثر از پودر استخوان، نیاز به انجام اندکی پیوند استخوان هم وجود خواهد داشت. در چنین مواردی اگر پیوند استخوان انجام نگیرد، کاشت ایمپلنت در بستر بازسازی شده بی فایده خواهد بود و پس از مدتی مشکلات عدیده ای گریبان بیمار را خواهند گرفت. قرار دهی نامناسب ایمپلنت، عوارض زیادی را به همراه خواهد داشت که از جمله آنها‌ می‌توانیم به اضافه بار ایمپلنت، از دست دادن تدریجی استخوان، کانتور تاج نامناسب، گیر کردن مواد غذایی، بدفرمی تاج ایمپلنت (که از نظر زیبایی خوشایند نیست)، و ایجاد حفره در اطراف ایمپلنت اشاره کرد که منجر به عفونت و ناراحتی‌ می‌شود.

 

پیوند استخوان چطور انجام می‌شود؟

پیوند استخوان یا بازسازی هدایت شده استخوان (gbr) یک روش جراحی جزئی است که به بازسازی ساختار و عملکرد بافت‌ها نگهدارنده دندان کمک‌ می‌کند.

ممکن است دندان پزشک، پیوند استخوان را با استفاده از استخوان ناحیه دیگری از بدن خود بیمار، یا استخوان یک اهداکننده، پودر استخوان جانوری یا مواد مصنوعی انجام دهد. مواد پودر استخوان معمولاً از مواد معدنی استخوانی پردازش شده تشکیل شده است که به بدن بیمار کمک‌ می‌کند تا در طول زمان، سلول‌‌‌های استخوانی جدیدی ایجاد کند. انجام پیوند استخوان دندان در مناطقی که تحلیل روی استخوان رخ داده، ارتفاع و حجم استخوان فک را افزایش خواهد داد.

کاندیدهای انجام پیوند استخوان عبارتند از:

  • کسانی که از تحلیل استخوان رنج‌ می‌برند؛
  • بیمارانی که قبل از دریافت دندان مصنوعی یا ایمپلنت نیاز به تقویت بافت استخوان داشته باشند؛
  • کسانی که در اثر بیماری دهانی مبتلا به تجزیه استخوان فک شده باشند.

افرادی که سیگار مصرف‌ می‌کنند و یا شرایط خاصی دارند (مانند بیماری‌‌‌های درگیر کننده سیستم ایمنی) بایستی پیش از اقدام برای پیوند استخوان، حتما با دندان پزشک خود مشورت نمایند.

انواع پیوند استخوان به پنج نوع تقسیم‌ می‌شوند:

  • اتوگرافت:

اتوگرافت زمانی انجام‌ می‌گیرد که جراح از استخوان خود بیمار برای پیوند استفاده‌ می‌کند. معمولاً این استخوان از پشت استخوان فک یا استخوان لگن گرفته‌ می‌شود.

با این حال، این نوع پیوند برای همه بهترین گزینه نیست. درد در ناحیه اهداکننده ممکن است شدید باشد و برای افراد خاصی باعث چالش‌های اولیه نیز گردد. بیشتر جراحان از پیوند استخوان اهدا شده، پودر استخوان جانوری یا استخوان مصنوعی استفاده‌ می‌کنند. در اکثر کلینیک‌ها فقط در موارد شدید از پیوند اتوگرافت استفاده‌ می‌شود.

  • آلوگرافت:

اگر بیماری کاندیدای اتوگرافت نباشد، ممکن است جراح دندان پزشک روش آلوگرافت را توصیه کند. آلوگرافت زمانی انجام‌ می‌شود که جراح تکه‌ای از استخوان انسان را از یک اهدا کننده می‌گیرد و به کار‌ می‌برد.این روش، یک جایگزین ایمن و مقرون به صرفه برای اتوگرافت است. همچنین خطر آلودگی در اثر استفاده استخوان‌‌‌های اهدا کننده کم خواهد بود چون این استخوان‌ها در شرایط کاملا استریل پردازش‌ می‌شوند تا هر گونه عامل آسیب زا از آنها به دور باشد.

  • زنوگرافت:

در پیوند زنوگرافت از یک تکه استخوان یک حیوان، معمولاً استخوان گاو، استفاده‌ می‌شود. این روش نسبتاً موفقیت آمیز است. با این حال، میزان موفقیت کمتری نسبت به اتوگرافت یا آلوگرافت دارد زیرا استخوان متعلق به گونه‌های متفاوتی‌ می‌باشد. پیوند زنوگرافت، سلول‌‌‌های بدن را برای تشکیل استخوان تحریک‌ نمی‌کند. بلکه استخوان پیوند زده شده به عنوان یک داربست عمل‌ می‌کند که استخوان بیمار به طور طبیعی در آن رشد خواهد کرد.

  • آلوپلاست:

در روش آلوپلاست از یک جایگزین استخوان مصنوعی متشکل از فسفر، هیدروکسیل آپاتیت و کلسیم استفاده‌ می‌شود. این روش هیچ خطری برای انتقال بیماری ندارد و‌ می‌تواند نقص‌‌‌های کوچک را به خودی خود درمان کند. مانند پیوند زنوگرافت، آلوپلاست نیز سلول‌‌‌های بدن بیمار را برای تشکیل استخوان جدید تحریک‌ نمی‌کند.

  • سینوس لیفت:

اگر بیمار تعدادی از دندان‌‌‌های عقبی را از دست داده باشد، ممکن است بخشی از سینوس او دچار افتادگی زیادی شود و در نتیجه، شکاف دندان‌‌‌های از دست رفته را پر کند. اگر این اتفاق افتاد، لیفت سینوس ممکن است بهترین گزینه برای بیمار باشد. لیفت سینوس، باعث‌ می‌شود که سینوس بیمار به موقعیت طبیعی خود برگردد. سپس شکاف موجود در فک با پیوند استخوان ترمیم‌ می‌شود.

پودر استخوان میتواند لثه ای که دندان ازش جدا شده را محکم کند که این باید چند ماه از پودر استخوان زدن به لثه بگذرد.

خدمات کاشت ایمپلنت و پیوند استخوان در کلینیک آرامش

اگر بعد از مطالعه موارد ذکر شده، به فکر اقدامی جدی برای درمان مشکلات دهان و دندان خود هستید و‌ می‌خواهید از بروز آسیب‌‌‌های گسترده جلوگیری کنید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک دندانپزشکی آرامش است.

کلینیک آرامش با کادر درمانی باتجربه، متخصص و خوش برخورد، انواع خدمات به روز و استاندارد را برای انجام درمان‌‌‌های مختلف، به خصوص کاشت ایمپلنت و پیوند استخوان، ارائه‌ می‌دهد. شما عزیزان‌ می‌توانید برای انجام چک آپ‌‌‌های دوره ای و درمان مشکلات دهان و دندان، نسبت به پیشگیری و درمان زودهنگام بیماری‌‌‌ها و ناهنجاری‌های دندانی خود اقدام کنید و لبخندی سالم، زیبا و طبیعی داشته باشید.

در صورتی که قصد مراجعه به کلینیک دندانپزشکی آرامش را داشته باشید‌ می‌توانید از طریق مسیرهای ارتباطی تلفنی یا اینترنتی، و همچنین مراجعه حضوری اقدام نمایید. در این مرکز، مشاوره تخصصی و درمان پیشرفته همراه با پشتیبانی درمانی ارائه خواهد شد تا رضایت شما تأمین شود. برای  اطلاع از هزینه ایمپلنت دندان با شماره تلفن‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سلامتی دهان و دندان، اهمیت بی همتایی در سلامتی شما ایفا‌ می‌کنند. حتماً به طور مرتب به منظور ارزیابی وضعیت سلامتی دهان و دندان خود، خانواده و فرزندان دلبندتان، به کلینیک دندان پزشکی مراجعه نمایید تا با حفظ سلامتی دندان‌های ارزشمند خود، از زندگی و داشتن لبخندی زیبا لذت ببرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا برای رزرو نوبت شماره تماس خورد را وادنمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود