بهترین دندانپزشکی ایمپلنت در کرج

مشکلات دندان از قبیل پوسیدگی، دندان درد، عصب کشی و کشیدن دندان مشکلاتی هستند که همیشه و برای همه افراد در طول زندگی اتفاق می‌افتد. وقتی دندانی پوسیده می‌شود تا جایی که امکان داشته باشد ترمیم شده و از روکش برای جلوگیری از آسیب دیدن آن استفاده می‌شود. اما وقتی که دندان پوسیده شده و دیگر قابل ترمیم نباشد، باید کشیده شود. این اتفاق ممکن است در سنین مختلف رخ دهد. وقتی که دندان کشیده می‌شود، لثه خالی مانده و مشکلات متعددی برای فرد ایجاد می‌کند.

برای پیشگیری از این مشکلات چه باید کرد؟ آیا راه حل دائمی وجود دارد که بتوان دندان را با آن جایگزین کرد؟ در بهترین دندانپزشکی در کرج دندان‌های از دست رفته با استفاده از ایمپلنت جایگزین می‌شود و این روش به عنوان یک روش مادام العمر و مطمئن شناخته می‌شود که هیچ عارضه‌ای برای بیمار نداشته و تا پایان عمر ماندگار است.

در دندانپزشکی آرامش خدمات متعددی از جمله عصب کشی، درمان ریشه، جراحی ریشه و کاشت پروتز و ایمپلنت دندان، ارتودنسی، ترمیم و زیبایی و … ارائه می‌شود. این خدمات با استفاده از بروزترین تکنولوژی دنیا انجام می‌شود و کادر مجرب با سابقه با استفاده از دانش و تخصص خود در کلینیک مشغول به فعالیت می‌باشند.

دندانپزشک بهترین دندانپزشکی در کرج از دندان‌ها و استخوان فک عکس برداری انجام می‌دهد تا شرایط ریشه و استخوان را نیز بررسی کند.

انواع خدمات و درمان‌های دندانپزشکی در کرج

همان طور که اشاره شد در کلینیک دندانپزشکی خدمات درمانی و ترمیمی بسیاری ارائه می‌شود. این خدمات معمولا به دلیل پوسیدگی، درد در دندان، جرم گرفتن دندان‌ها، عفونت در لثه و دندان، عفونت در بخش ریشه دندان و … انجام می‌شوند و ممکن است در طول درمان به درمان‌های جانبی دیگری نیاز باشد که در این مورد حضور متخصص و جراح در کلینیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

خدمات زیبایی ارائه شده در کلینیک به منظور رفع نواقص ظاهری دندان‌ها و بهبود نظم آنها ارائه می‌شوند. سفید کردن و مرتب کردن دندان‌ها از مهمترین خدماتی است که در دسته خدمات زیبایی قرار دارد. در ادامه بخشی از خدمات درمانی و زیبایی را معرفی خواهیم کرد و هر یک را به اختصار شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید:

خدمات درمانی دندانپزشکی آرامش

انواع بیماری‌های لثه و دندان، پوسیدگی دندان و آسیب دیدگی‌های جدی دندان‌ها از جمله مشکلاتی است که باید توسط دندانپزشک مورد رسیدگی قرار گیرد. مهمترین خدماتی که در بخش درمانی ارائه می‌شود به درمان مشکلات دهان و دندان و رفع بیماری‌های لثه و دندان مربوط هستند. هر یک از این درمان‌ها به دنبال عدم رسیدگی به دندان‌ها، دیابت، شکستگی دندان، مصرف مواد قندی زیاد و پوسیدگی مورد نیاز خواهند بود. رایج‌ترین دلایل مراجعه به دندانپزشکی برای استفاده از خدمات درمانی عبارت است از:

  • معاینات منظم دندان‌ها

معمولا توصیه می‌شود پس از آن که دندان‌ها شروع به رشد کرد، از سنین خردسالی هر دو سال یکبار برای انجام معاینات منظم دندانپزشکی به کلینیک مراجعه شود. دندانپزشک با معاینه وضعیت رشد دندان‌ها، سلامت دندان و لثه شرایط فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت نیاز درمان‌های لازم انجام می‌شود. اگر درمان دندان و لثه به موقع انجام شود، نیازی به درمان‌های طولانی و سخت نخواهد بود و با یک ترمیم معمولی می‌توان مشکل موجود را حل نموده و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

دندانپزشک در جلسات معاینه وضعیت تمام دندان‌ها را بررسی می‌کند و هر گونه مشکل از قبیل پوسیدگی، جرم و بیماری‌های لثه را تشخیص می‌دهد. علاوه بر آن هر گونه بیماری یا التهاب موجود در بافت نرم دهان از قبیل لثه، کام، لب‌ها، زبان و … نیز بررسی می‌شود و در صورت تشخیص بیماری یا سرطان، اقدامات لازم برای نموده برداری و آزمایش انجام می‌شود. علاوه بر این هر گونه ناهنجاری در فک و غدد لنفاوی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یکی از مزایای انجام معاینات دوره‌ای و منظم تشخیص به موقع بیماری‌های دهان و دندان است. این بیماری‌ها اگر زود تشخیص داده شوند، بسیار راحت‌تر درمان می‌شوند. در صورت لزوم دندانپزشک بهترین دندانپزشکی در کرج از دندان‌ها و استخوان فک عکس برداری انجام می‌دهد تا شرایط ریشه و استخوان را نیز بررسی کند. در صورتی که پوسیدگی جزئی در دندان یا ریشه وجود داشته باشد می‌توان با یک ترمیم ساده آن را درمان کرد.

  • جرم گیری دندان‌ها

از دیگر خدماتی که در مراکز دندانپزشکی ارائه می‌شود، تمیز کردن دندان‌ها و جرم گیری است. حذف هر گونه پلاک دندانی و مواد زائد از روی دندان‌ها که موجب تغییر رنگ دندان و آغاز پوسیدگی می‌شود را جرم گیری می‌گویند. این جرم‌ها شامل مواد غذایی انباشته شده بر روی دندان، پلاک‌های نرم و سخت هستند و اگر به موقع از روی دندان پاک نشوند عامل پوسیدگی دندان خواهند بود و به مینای دندان آسیب وارد می‌کنند.

جرم و پلاک‌های دندانی مهمترین عامل بروز بیماری‌های لثه می‌باشند و به دلیل این که رنگ دندان را تغییر می‌دهند ظاهر دندان‌ها را خراب می‌کنند. دندانپزشک با استفاده از مواد مخصوص و ابزار جرم گیری پلاک‌ها را از روی دندان تمیز کرده و از بروز پوسیدگی و بیماری‌های لثه جلوگیری می‌کند.

  • پر کردن شکاف و سوراخ‌های دندان‌ها

از دیگر خدمات درمانی دندانپزشکی پر کردن شکاف‌های موجود میان دندان‌ها و درزهای موجود بر روی آنها است. در این روش از موادی شبیه به بافت دندان استفاده شده و رنگ آن شبیه به رنگ دندان انتخاب می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان شیارهای موجود در روی دندان‌ها را که محل رشد باکتری است را پر کرد. به عنوان مثال دندان‌های آسیاب دارای شیارهایی هستند که معمولا پوسیدگی از میان همین شیارها آغاز می‌شود. این شیارها با استفاده از مواد سفید رنگ پر می‌شوند تا از بروز پوسیدگی جلوگیری شود.

این روش برای کودکان توصیه می‌شود، پس از اینکه دندان‌ها به طور کامل رشد کردند، روی دندان‌ها با استفاده از مواد پوشیده می‌شوند تا مواد غذایی در داخل شیارها باقی نمانند و دندان‌ها پوسیده نشود. با این روش دندان‌های کودکان تا سنین بزرگسالی سالم و بدون پوسیدگی خواهد بود. به این روش فیشور گفته می‌شود.

  • پر کردن دندان‌ها

یکی از رایج‌ترین علل مراجعه به دندانپزشکی در کرج وجود پوسیدگی در دندان‌ها است. اگر مقدار پوسیدگی کم باشد دندانپزشک بخش پوسیده شده را با استفاده از ابزار برداشته و حفره ایجاد شده بر روی دندان را با استفاده از مواد مخصوص پر می‌کند. پوسیدگی‌های دندان با استفاده از مته مخصوص برداشته می‌شوند و به اندازه مقداری که از دندان برداشته شده است مواد مخصوص در داخل آن پر شده و مواد به شکل دندان حالت داده می‌شود. برای این که زیبایی ظاهری دندان‌ها حفظ شود از موادی استفاده می‌شود که به رنگ دندان است.

  • دندانپزشک بهترین دندانپزشکی در کرج از دندان‌ها و استخوان فک عکس برداری انجام می‌دهد تا شرایط ریشه و استخوان را نیز بررسی کند.

    عصب کشی دندان

زمانی که پوسیدگی به حدی زیاد باشد که به عصب دندان رسیده باشد، باید درمان عصب کشید با درمان ریشه انجام شود. در این روش بافت آسیب دیده دندان و عصب برداشته می‌شود. این بافت بسیار حساس است و اگر پوسیدگی به این قسمت رسیده باشد درد و خونریزی خواهد داشت. در این صورت دندانپزشک بخش عفونی را برداشته و داخل دندان را تخلیه می‌کند.

عصب داخل ریشه نیز خارج می‌شود و داخل آن پس از این که خشک شد با مواد مخصوص پر می‌شود. دندانپزشک با استفاده از مته‌های بسیار ریز به اندازه کانال ریشه عصب را از داخل ریشه بیرون می‌آورد و ریشه را تا انتها با استفاده از مواد پر می‌کند. معمولا برای دندان‌هایی که عصب کشی شده باشند از روکش استفاده می‌کنند تا آسیبی به دیواره باقی مانده از دندان وارد نشود. روکش از شکستن دندان و ریختن مواد داخل آن جلوگیری می‌کند و کمک می‌کند تا عمر دندان بیشتر شود.

  • کشیدن دندان

یکی دیگر از خدمات دندانپزشکی کشیدن دندان است که در سنین مختلف ممکن است اتفاق بیفتد. زمانی دندان کشیده می‌شود که آسیب دیدگی به حدی باشد که نتوان آن را ترمیم کرد. در کودکان نیز وقتی دندان شیری پوسیده می‌شود دندانپزشک ترجیح می‌دهد به جای ترمیم و عصب کشی، دندان را بکشد تا آسیبی به دندان اصلی وارد نشود. در افراد بزرگسال نیز وقتی پوسیدگی زیاد شد و دندان درد شدت گرفت، ابتدا درمان‌های دیگر انجام می‌شوند اما وقتی پوسیدگی و شکستگی به اندازه‌ای بود که تمام دیواره و ریشه دندان را درگیر کرده باشد، تنها راه کشیدن دندان است.

کشیدن دندان علل دیگری نیز دارد. زمانی که دندان عقل به صورت نهفته باشد و یا به قدری کج رشد کرده باشد که به دندان مجاور آسیب وارد کند، باید کشیده شود. در بیشتر مواقع نیاز است که دندان تحت جراحی کشیده شود. شاید نام جراحی کمی ترسناک به نظر برسد اما سخت نیست. دندانپزشک با استفاده از ابزار مخصوص دندان را به صورتی از دهان خارج می‌کند تا به سایر دندان‌ها آسیبی وارد نشود. اگر دندان شکسته شده باشد و تنها ریشه در لثه باقی مانده باشد، باید توسط جراح متخصص از داخل لثه خارج شود. در این صورت باید مراقب بود تا عصب‌ها و استخوان فک آسیب نبینند.

در برخی از موارد برای انجام ارتودنسی و یا پیش از کاشت ایمپلنت در کرج نیاز است که یک یا چند دندان کشیده شود.

  • باندینگ دندان

یکی از خدمات دندانپزشکی که برای ترمیم کردن دندان‌های آسیب دیده استفاده می‌شود، باندینگ است. در این روش دندان‌هایی که به دلایل مختلف شکاف خورده باشند یا رنگشان تغییر کرده باشد با استفاده از باندینگ ترمیم می‌شوند. در روش باندینگ دندان از یک ماده رزینی که رنگ آن شبیه به رنگ دندان طبیعی است استفاده می‌شود و قسمت مورد نظر با استفاده از ماده پر می‌شود و یا یک لایه از آن بر روی دندان کشیده می‌شود تا لکه‌های موجود بر روی دندان را پنهان کند. ممکن است این ماده پس از مدتی سایده شود و یا تغییر رنگ دهد، در این زمان باید آن را تعویض کرد و مجدد روش باندینگ را تکرار کرد.

  • روکش دندان

روکش کردن دندان یک روش است که برای ترمیم شکل ظاهری دندان استفاده می‌شود. در این روش از موادی که به رنگ دندان است یک لایه نازک بر روی دندان‌ها زده می‌شود و شکل آن متناسب با شکل دندان تراش داده می‌شود. گاهی برای این که این مواد به خوبی روی دندان بچسبد باید خراش‌های ریزی روی دندان ایجاد شود و یا تغییرات جزئی روی دندان انجام شود تا روکش به طور کامل به دندان چسبیده و ظاهر زیبایی داشته باشد.

  • قرار دادن تاج بر روی دندان

وقتی دندان ترمیم می‌شود، در بیشتر مواقع پس از عصب کشی، برای این که دیواره دندان نازک شده است و احتمال شکستگی بالا است، دندانپزشک از دندان قالب گیری می‌کند و برای دندان یک تاج دندانی جدید با استفاده از مواد سرامیکی و فلزی می‌سازد. این روش از آسیب دیدن دندان جلوگیری می‌کند و دندان در زیر روکش سالم و ایمن باقی می‌ماند. گذاشتن تاج بر روی دندان یک روش ترمیم نیز محسوب می‌شود و کمک می‌کند تا ظاهر دندان‌ها زیبا باشند و موادی که دندان را پر کرده است دیده نشوند. رنگ و شکل تاج دندان شبیه به شکل دندان طبیعی است و در ظاهر تفاوتی با سایر دندان‌ها ندارد.

  • دندان مصنوعی

یکی از روش‌های جایگزین کردن دندان برای افرادی که تعداد زیادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند، گذاشتن دندان مصنوعی است. این روش بیشتر برای افراد سالمند کاربرد دارد و یکی از رایج‌ترین روش‌های جایگزین کردن دندان است.

در این روش از لثه‌ها و استخوان فک قالب گیری می‌شود و سپس یک پروتز به شکل لثه و دندان ساخته شده و بر روی لثه‌ها قرار می‌گیرد. دندان مصنوعی کاربرد ساده‌ای دارد و از موادی ساخته شده است که وقتی در دهان گذاشته می‌شود به لثه‌ها چسبده و زیاد حرکت نمی‌کند. برای تمیز کردن دندان مصنوعی باید آن را از دهان خارج کرد و با استفاده از خمیر دندان و مسواک مخصوص ان را شستشو داد.

  • بریج یا پل دندان

از دیگر خدمات بهترین دندانپزشکی در کرج پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته با استفاده از بریج یا یک پروتز است. در این روش از سایر دندان‌های مجاور کمک گرفته می‌شود تا پروتز در محل مورد نظر ثابت نگه داشته شود. این روش معمولا زمانی کاربرد دارد که یک یا چند دندان کشیده شده باشد. پروتز دارای بافتی شبیه به لثه است و با استفاده از چند اتصال به دندان‌های کناری وصل می‌شود تا حرکت نکند.

  • ایمپلنت دندان

یکی از روش‌های نوین درمانی در دندانپزشکی آرامش، ایمپلنت دندان است. این روش یک جایگزین مطمئن و دائمی برای دندان‌های از دست رفته است و در میان افرادی که دندان‌های خود را داده‌اند بسیار پرطرفدار است. ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده است و در داخل استخوان و درست در محل ریشه کاشت می‌شود. در این روش ابتدا حفره‌ای در داخل استخوان ایجاد شده و سپس پایه ایمپلنت درون حفره قرار داده می‌شود. آلیاژ تیتانیوم با بدن انسان سازگار است و به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی با استخوان جوش می‌خورد و بدن آن را می‌پذیرد.

پس از این که پایه ایمپلنت با استخوان فک جوش خورد، بخش دیگر ایمپلنت به نام اباتمنت بر روی آن نصب شده و در نهایت روکش یا تاج دندان بر روی اباتمنت قرار داده می‌شود و شکل دندان طبیعی را می‌گیرد. کاشت ایمپلنت در مرکز ایمپلنت در کرج در برخی از افراد نیاز به درمان‌های دیگری نیز دارد. یکی از آنها پیوند استخوان است. در صورتی که استخوان ناحیه جراحی به اندازه کافی نباشد باشد عمل پیوند استخوان انجام شود.

علاوه بر این در بهترین مرکز تخصصی ایمپلنت غرب تهران گاهی باید پیش از کاشت ایمپلنت بیماری‌های لثه یا عفونت‌های موجود در دهان درمان شود تا بتوان عمل ایمپلنت را انجام داد. ایمپلنت یک روش بدون خطر و ایمن است و هیچ مشکلی برای دندان‌های مجاور ایجاد نمی‌کند. در این روش حتی می‌توان یک تا دو دندان را جایگزین کرد و هیچ محدودیتی ندارد.

  • ارتودنسی

این روش زمان کاربرد دارد که ناهنجاری‌هایی در ترتیب دندان‌ها وجود داشته باشد و دندان‌ها منظم نباشند. در این حالت برخی از دندان‌ها حالت بیرون زدگی دارند و برخی دیگر تو رفته هستند و دندان‌ها بر روی هم قرار گرفته‌اند. دندانپزشک با کشیدن چند دندان و استفاده از ابزار مخصوص دندان‌ها را در وادار به حرکت می‌کند تا در یک ردیف منظم قرار بگیرند. ارتودنسی انواع مختلفی دارد که با توجه به سند و شرایط بیمار از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود.

معمولا کشیدن دندان‌ها، عصب کشی، درمان و ترمیم دندان‌های پوسیده و معیوب در طول درمان ارتودنسی انجام می‌شود و در نهایت دندان‌ها جرم گیری شده و دندان‌ها منظم در یک ردیف قرار می‌گیرند. در برخی از موارد ممکن است نیاز به جراحی باشد که بایستی در مرکز مجهز و توسط فردی متخصص انجام شود.

  • پیوند لثه

از دیگر خدمات درمانی و ترمیمی ارائه شده در دندانپزشکی در کرج، انجام عمل پیوند لثه است. از این روش برای ترمیم شکل ظاهری لثه و ترمیم عقب رفتگی یا اصلاح خط لثه استفاده می‌شود. برای ترمیم لثه و بالا کشیدن آن نیاز است که بافت اضافی به لثه پیوند شده شود. وقتی دندان‌ها بیش از حد نمایان باشند و ریشه دندان از لثه بیرون زده باشد، حالت زیبایی نخواهد داشت و برای این که شکل نرمالی داشته باشد باید لثه را تا قسمتی از دندان بالا آورد. در برخی از افراد این حالت به دلیل عفونت یا بیماری لثه ایجاد می‌شود و نیاز است که پیوند لثه انجام شود تا از ریشه دندان محافظت کند.

روش پیوند زدن لثه و مقدار ان با توجه به شرایط بیمار تفاوت داشته و دوره بهبودی و نقاهت حدود 3 هفته الی یک ماه خواهد بود. گاهی در زمان کاشت ایمپلنت در کرج نیز ممکن است نیاز باشد عمل پیوند لثه انجام شود. https://arameshdental.com/

  • فلوراید تراپی

یکی از رایج‌ترین خدمات درمانی و ترمیمی در دندانپزشکی، فلوراید تراپی است. فلوراید ماده طبیعی است که موجب می‌شود تا دندان‌ها محکم و قوی شوند. این ماده از ایجاد پوسیدگی و سوراخ در دندان جلوگیری می‌کند. فلوراید کمک می‍‌کند تا مینای دندان سالم باقی بماند و پوسیدگی بر روی دندان ایجاد نشود. با انجام فلوراید تراپی به طور منظم باکتری‌های موجود در دندان از بین رفته و عاملی برای پوسیدگی و عفونت باقی نمی‌ماند.

فلوراید تراپی برای افرادی که در معرض پوسیدگی قرار دارند و یا دندان‌های آنها مستعد پوسیدگی است الزامی است. پلاک‌های دندانی به مرور زمان موجب بروز پوسیدگی در دندان‌ها می‌شود و دندان‌ها به دلیل تجمع باکتری و پلاک دندانی پس از مدتی سائیده شده و خراب می‌شوند. با استفاده از فلوراید تراپی می‌توان از مشکلات جدی دهان و دندان جلوگیری کرد و دندان‌ها و لثه را از بروی عفونت و پوسیدگی حفظ نمود.

  • جراحی فک

از دیگر خدمات درمانی دندانپزشکی انجام عمل جراحی فک است. این عمل در شرایط خاص انجام می‌شود و ممکن است بخشی از یک عمل دیگر باشد و به عنوان روش درمان تکمیلی مورد استفاده قرار گیرد. در بیشتر موارد برای منظم کردن و صاف کردن ترتیب دندان‌ها از عمل جراحی فک استفاده می‌شود. گاهی لازم است فک کمی جابجا شود تا دندان‌ها به طور مرتب در کنار یکدیگر قرار بگیرند. عمل جراحی فک برای موارد دیگری از قبیل اصلاح نامتقارن بودن فک یا بالا و پائین بودن آن انجام می‌شود. زمانی که استخوان فک بر اثر تصادف یا ضربه شکسته شده باشد، جراحی فک انجام می‌شود تا استخوان ترمیم یافته و به خوبی جوش بخورد.

دندانپزشک بهترین دندانپزشکی در کرج از دندان‌ها و استخوان فک عکس برداری انجام می‌دهد تا شرایط ریشه و استخوان را نیز بررسی کند.

خدمات زیبایی بهترین دندانپزشکی در کرج

در کنار خدمات درمانی و ترمیمی، خدمات زیبایی دندان و لثه نیز در مراکز دندانپزشکی انجام می‌شود. خدماتی از قبیل مرتب کردن دندان‌ها، اصلاح طرح لبخند، اصلاح خطوط لثه و سفید کردن دندان‌ها و رفع لکه‌های موجود بر روی دندان‌ها از جمله خدماتی است که توسط متخصص زیبایی ارائه می‌شوند. از رایج‌ترین خدمات زیبایی دندانپزشکی آرامش عبارتند از:

  • میناکاری دندان

مینای دندان یک روکش بر روی دندان است که موجب می‌شود تا ظاهر دندان یکدست و زیبا باشد. وقتی که مینای دندان به دلایل مختلف از بین برود، ظاهر دندان‌ها خراب می‌شود. یکی از خدمات زیبایی دندان مینا کاری است که در آن با استفاده از مواد رزینی سفید رنگ روی دندان‌ها را می‌پوشانند تا دندان‌ها مثل روز اول تمیز و یکدست شوند.

  • سفید کردن دندان‌ها

از دیگر خدمات زیبایی در مرکز دندانپزشکی آرامش سفید کردن دندان‌ها و رفع لکه‌ها و سیاهی موجود بر روی دندان است. در این روش با استفاده از مواد مختلف لکه‌های موجود بر روی دندان‌ها تمیز شده و رنگ دندان‌ها سفیدتر می‌شود. داشتن دندان‌های سفید و تمیز موجب می‌شود تا لبخند زیباتری داشته باشید.

  • کامپوزیت دندان

کامپوزیت روشی است که در آن ایرادات ظاهری دندان رفع می‌شود. در این روش از ماده‌ای که برای پر کردن دندان استفاده می‌شود، لایه نازکی بر روی دندان کشیده می‌شود و نواقص موجود بر روی دندان و تیرگی و ترک موجود بر روی دندان ترمیم می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا برای رزرو نوبت شماره تماس خورد را وادنمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود