قیمت کاشت دندان و ایمپلنت در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. این مقاله قصد داریم مهمترین عوامل موثر در قیمت کاشت دندان را به طور مفصل شرح دهیم. قیمت کاشت دندان بر حسب تمامی درمان‌های مورد نیاز در طول درمان تعیین می‌شود. از جراحی پیوند استخوان گرفته تا کشیدن دندان و ساخت روکش برای هر دندان محاسبه می‌شود.

قیمت کاشت دندان بر حسب تمامی درمان‌های مورد نیاز در طول درمان تعیین می‌شود. از جراحی پیوند استخوان گرفته تا کشیدن دندان و ساخت روکش برای هر دندان محاسبه می‌شود.

ایمپلنت دندان 

ایمپلنت نوعی پروتز دائمی است که جایگزین دندان‌های از دست رفته می‌شود و ماندگاری بالایی دارد. این پروتز همانند دندان طبیعی در بافت استخوان ثابت می‌شود و به دلیل دوام و طول عمر بالا به عنوان یکی از بهترین روش‌های کاشت دندان محسوب می‌شود. در این روش تفاوتی ندارد که شما چند دندان از دست رفته داشته باشید. حتی اگر یکی از دندان‌های شما نیز از دست رفته باشد، می‌توانید بدون آسیب دیدن سایر دندان‌ها، دندان خود را با ایمپلنت جایگزین کنید. ایمپلنت‌ها از نظر اندازه و ساختار با یکدیگر تفاوت دارند. از این رو هر برند ایمپلنت قیمت مشخصی دارد.

جنس پایه ایمپلنت عمدتا از آلیاژ تیتانیوم ساخته می‌شود و این آلیاژ به دلیل اینکه با محیط زیست و بدن انسان سازگار است، هیچ گونه عارضه یا مشکل خاص برای انسان ایجاد نمی‌کند. از طرفی ایمپلنت عملکردی شبیه به دندان طبیعی دارد و مشکلات سایر انواع پروتز دندانی را ندارد. به عنوان مثال دندان مصنوعی باید هر چند سال یکبار عوض شود و متناسب با تغییراتی که در لثه و استخوان فک ایجاد می‌شود ساخته شود. اما ایمپلنت مانند دندان طبیعی انسان در داخل استخوان قرار می‌گیرد و از تحلیل رفتن استخوان و از بین رفتن لثه جلوگیری می‌کند. به همین دلیل در مرکز ایمپلنت آرامش از این روش به عنوان بهترین روش جایگزین کردن دندان یاد می‌شود و به افرادی که دندان‌هایی آسیب دیده و غیر قابل ترمیم دارند پیشنهاد می‌شود تا هر چه زودتر دندان از دست رفته خود را با ایمپلنت جایگزین کنند.

روکش ایمپلنت دندان نیز از موادی مقاوم و شبیه به دندان انسان ساخته می‌شود و به همین دلیل اگر تنها یک دندان ایمپلنت شده باشد، تفاوتی میان دندان‌های طبیعی و ایمپلنت وجود نخواهد داشت. جنس روکش ایمپلنت از سرامیک است و این ماده در برابر تغییرات دمایی و فشار از مقاومت بالایی برخوردار است.

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت انواع مختلفی دارد و برندهای مختلف از کشورهایی نظیر کره، آلمان، سوئیس و آمریکا در زمینه ساخت ایمپلنت فعالیت دارند. برند، شیوه طراحی، متریال استفاده شده در ساخت ایمپلنت و … از جمله عواملی هستند که بر قیمت ایمپلنت تاثیر دارند. به عنوان مثال قیمت ایمپلنت کره‌ای در مقایسه با سایر برندهای موجود قیمت مناسب‌تری دارد اما از نشر کیفیت و طول عمر با آنها برابری می‌کند. از این رو در بیشتر مراکز کاشت دندان و ایمپلنت از ایمپلنت کره‌ای استفاده می‌شود. سایر برندها مانند برندهای آلمانی نیز کیفیت بالایی دارند اما قیمت آنها کمی از ایمپلنت کره‌ای بیشتر است. انتخاب برند ایمپلنت به میزان بودجه‌ای که شما برای جایگزین کردن دندان‌هایتان در نظر گرفته‌اید بستگی دارد.

قیمت کاشت دندان بر حسب تمامی درمان‌های مورد نیاز در طول درمان تعیین می‌شود. از جراحی پیوند استخوان گرفته تا کشیدن دندان و ساخت روکش برای هر دندان محاسبه می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت کاشت دندان و ایمپلنت

قیمت کاشت دندان و ایمپلنت در تهران به چندین عامل مهم بستگی دارد و هزینه نهایی بر اساس موارد زیر محاسبه می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید از فرصت پرداخت هزینه به صورت اقساطی استفاده کنید و هزینه کل را در سه یا شش مرحله پرداخت کنید. ایمپلنت اقساطی این امکان را برای متقاضیان فراهم نموده است که بتوانند دندان‌های از دست رفته خود را ایمپلنت کنند و هزینه را در چند مرحله پرداخت کنند تا بتوانند هزینه‌ها را مدیریت کنند. هزینه نهایی ایمپلنت به چندین عامل مهم بستگی دارد:

  • جنس ایمپلنت

بیشتر ایمپلنت‌ها از سه بخش تشکیل شده‌اند. پایه ایمپلنت که از جنس تیتانیوم است، اباتمنت و روکش دندان از جنس سرامیک ساخته می‌شود. کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت ایمپلنت در قیمت آن نقش مهمی دارد. آلیاژ تیتانیوم این قابلیت را دارد با استخوان فک جوش بخورد و همانند ریشه دندان در داخل استخوان ثابت شود. از دیگر متریالی که برای ساخت ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرد، آلیاژ زیرکونیوم است. پایه ایمپلنتنی که با استفاده از این آلیاژ ساخته می‌شود یک تکه است زیرا آلیاژ زیرکونیوم این قابلیت را ندارد که بتوان پایه ایمپلنت و اباتمنت را به صورت جداگانه ساخت. گاهی ممکن است به دلیل حساسیت بیمار به فلز تیتانیوم و زیرکونیوم نتوان از ایمپلنت معمولی استفاده کرد. در این حالت از ایمپلنت‌هایی از جنس سرامیک استفاده می‌شود. به طور کلی قیمت ایمپلنت به جنس پایه و روکش آن و متریالی که برای ساخت ایمپلنت استفاده شده است بستگی دارد.

  • برند ایمپلنت

در مرکز ایمپلنت آرامش از برندهای مختلفی برای کاشت دندان استفاده می‌شود. قیمت هر برند با توجه به کشور سازنده آن متفاوت است. بنابراین از دیگر عوامل موثر در قیمت کاشت دندان، برند و کشور سازنده آن می‌باشد. به عنوان مثال ایمپلنت‌های آمریکایی و سوئیسی به دلیل اینکه در سراسر جهان دارای اعتبار هستند و هزینه واردات آنها نیز زیاد است، قیمت بالاتری دارند. اما ایمپلنت‌های کره‌ای به دلیل سهولت در صادرات و در دسترس بودن قطعات آن قیمت مناسبی دارند و بسیاری از افراد متقاضی ترجیح می‌دهند از برندهای کره‌ای استفاده کنند. کیفیت و دوام ایمپلنت‌های کره‌ای در حد عالی است و می‌توان با قیمتی مقرون به صرفه عمل کاشت ایمپلنت را انجام داد.

  • تعداد ایمپلنت

تعداد دندان‌های از دست رفته و پایه ایمپلنت مورد نیاز برای کاشت دندان از دیگر عواملی است که در قیمت کای کاشت ایمپلنت تاثیر دارد. در صورتی که یک دندان از دست رفته باشد، تنها هزینه یک عدد پایه ایمپلنت و یک روکش محاسبه می‌شود. اما اگر چندین دندان در کنار یکدیگر از دست رفته باشد بنا به تشخیص متخصص ایمپلنت از یک یا دو پایه برای قرار دادن روکش استفاده می‌شود. اگر دندان‌ها در کنار یکدیگر قرار داشته باشند می‌توان دو الی سه ایمپلنت را بر روی یک پایه نصب کرد. به طور کلی قیمت کاشت دندان و ایمپلنت با توجه به تعداد پایه ایمپلنت مورد نیاز و تعداد روکش آنها محاسبه می‌شود و هزینه درمان‌های جانبی نیز به آن اضافه می‌گردد.

  • عمل پیوند استخوان

اگر مدت زمان زیادی از کشیده شدن دندان گذشته باشد و استخوان تحلیل رفته و ضعیف شده باشد، نیاز است که پیش از کاشت پایه ایمپلنت، استخوان تقویت شود. در صورتی که استخوان تحلیل رفته باشد، ارتفاع و پهنای کافی برای کاشت ایمپلنت وجود نخواهد داشت. در این حالت نمی‌توان پایه ایمپلنت را در داخل استخوان قرار داد زیرا ممکن است پایه ایمپلنت به طور کامل در استخوان قرار نگیرد و بخشی از آن بیرون بماند و یا پهنای استخوان به قدری کم باشد که ایمپلنت خیلی زود شل می‌شود و عمل با شکست مواجه خواهد شد.

به همین دلیل متخصص ایمپلنت با بررسی وضعیت استخوان تشخیص می‌دهد که فرد نیاز به عمل پیوند استخوان دارد یا خیر. هزینه عمل پیوند استخوان هزینه به طور جداگانه محاسبه می‌شود. در صورتی که فرد بخواهد هزینه را به صورت اقساطی پرداخت کند، تمامی هزینه‌های جانبی محاسبه شده و به همراه هزینه کاشت دندان به چند قسط تقسیم بندی می‌شود و در چند مرحله پرداخت می‌گردد.

بنابراین از دیگر عوامل موثر در قیمت کاشت دندان و ایمپلنت را می‌توان مربوط به عمل‌ها و درمان‌های مورد نیاز پیش از کاشت ایمپلنت دانست. هر قدر کار به صورت حرفه‌ای انجام شود ماندگاری و دوام ایمپلنت نیز بیشتر خواهد بود.

  • دستمزد متخصص ایمپلنت

تجربه و مهارت متخصص ایمپلنت در میزان دستمزد وی تاثیر دارد. می‌توان گفت یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت کاشت دندان مربوط به دستمزد متخصص است. در صورتی که متخصص از دستگاه‌های پیشرفته و تکنیک‌های جدید برای کاشت ایمپلنت استفاده کند، دستمزد بیشتری خواهد داشت. البته دقت داشته باشید که اگر کار توسط فردی متخصص و با تجربه انجام شود، درصد موفقیت عمل بیشتر از زمانی خواهد بود که ایمپلنت را فردی کم تجربه و غیر متخصص انجام دهد. قطعا پرداخت هزینه بیشتر برای رسیدن به نتیجه بهتر و داشتن ایمپلنتی با طول عمر بالا ارزشمند‌تر از این است که بخواهید چندین بار برای ترمیم یا تعویض ایمپلنت هزینه کنید.

دستمزد متخصص ایمپلنت ممکن است بسته به شرایط زیر متفاوت باشد:

اگر دندان آسیب دیده در دهان وجود داشته باشد و نیاز باشد که پیش از شروع عمل کاشت ایمپلنت دندان کشیده شود. در صورتی که تاج دندان از بین رفته باشد، دندانپزشک بایستی با استفاده از روش‌های جراحی ریشه را از داخل استخوان خارج کند. مراحل کشیدن دندان هر قدر سخت‌تر و طولانی‌تر باشد، هزینه و دستمزد دندانپزشک نیز بیشتر خواهد بود. دقت داشته باشید که اگر قصد دارید عمل کاشت ایمپلنت انجام دهید، متخصص ایمپلنت پس از کشیدن دندان ممکن است بخواهد لثه را برای ادامه مراحل کاشت آماده کند و گاهی لازم است که جراحی لثه انجام شود. در این شرایط علاوه بر دستمزد کشیدن دندان، هزینه جراحی نیز محاسبه خواهد شد.

عمل پیوند استخوان یا لیفت سینوس نیز از دیگر مراحل آماده سازی استخوان و لثه برای کاشت پایه ایمپلنت محسوب می‌شود. برای اینکه پایه ایمپلنت به خوبی با استخوان جوش بخورد و در جای خود محکم باشد، باید استخوان کافی در ناحیه جراحی وجود داشته باشد. در غیر اینصورت پایه ایمپلنت خیلی زود شل می‌شود. در مورد فک بالا اگر ارتفاع استخوان کم باشد نیاز است که عمل لیفت سینوس انجام شود و سینوس‌ها کمی بالاتر کشیده شوند تا جای کافی برای انجام عمل پیوند استخوان به وجود آید و استخوان ناحیه مورد نظر تقویت شود. این عمل‌ها هزینه جداگانه‌ای دارند که می‌توان آنها را همراه با هزینه ایمپلنت قسط بندی کرد.

از دیگر عمل‌های مورد نیاز پیش از کاشت پایه ایمپلنت، عمل پیوند لثه است. این عمل‌ها در تمامی افرادی که برای کاشت ایمپلنت اقدام می‌کنند انجام نمی‌شود. شاید از هر 100 نفر یک الی دو نفر نیاز به جراحی لثه داشته باشند. فردی که لثه‌های سالمی دارد می‌تواند بدون هیچ مشکلی عمل کاشت ایمپلنت را انجام دهد. جراحی لثه برای افرادی انجام می‌شود که لثه آنها به دلایل مختلف از جمله عفونت از بین رفته باشد و بافت کافی برای حمایت از پایه ایمپلنت وجود نداشته باشد. هزینه جراحی لثه به صورت مجزا محاسبه می‌شود.

از دیگر عوامل موثر در تغییر دستمزد متخصص ایمپلنت، انجام بلیچینگ است. این عمل زمانی انجام می‌شود که یک یا دو ایمپلنت در میان دندان‌های طبیعی قرار بگیرد و رنگ سایر دندان‌ها با رنگ ایمپلنت یکسان سازی می‌شود. مرحله بلیچینگ پیش از مرحله قالب سازی انجام می‌شود و هزینه آن به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

  • اسکن دندان‌ها و وضعیت استخوان فک

متخصص ایمپلنت پیش از شروع عمل از دندان‌ها و استخوان عکس برداری می‌کند تا بتواند شرایط استخوان و موقعیت دندان‌ها را به دقت بررسی کند. این عکس برداری به دندانپزشک کمک می‌کند تا وضعیت استخوان و امکان قرار دادن پایه ایمپلنت در آن را بررسی کند. همچنین وضعیت دندان‌های مجاور نیز بررسی می‌شود تا در صورت نیاز درمان‌های لازم انجام شود و تا درصد موفقیت عمل بیشتر باشد. با انجام بررسی‌ها و معاینات دقیق می‌توان عوارض ناشی از عمل جراحی را تا حد بسیاری کاهش داد. به عنوان مثال اگر در ریشه دندان یا استخوان عفونتی وجود داشته باشد و درمان نشود، برای ناحیه جراحی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد و عمل شکست می‌خورد. اما اگر عفونت به موقع تشخیص داده شود و پیش از شروع عمل درمان شود، مشکلی برای ایمپلنت به وجود نخواهد آمد و پایه ایمپلنت به طور کامل با استخوان فک ادغام می‌شود.

  • روشی که متخصص ایمپلنت برای جای گذاری پایه ایمپلنت در استخوان به کار می‌گیرد در هزینه نهایی عمل کاشت دندان تاثیر دارد. در صورتی که از تکنیک‌های پیشرفته و دستگاه‌های بروز برای کاشت استفاده شود، هزینه درمان و درصد موفقیت عمل کمی بیشتر خواهد بود. این دستگاه‌ها به دندانپزشک کمک می‌کند تا پایه ایمپلنت را به صور دقیق و در مکانی مناسب قرار دهد.

قیمت کاشت دندان و ایمپلنت به روش فوری

در مواقعی که فردی دندان آسیب دیده دارد که دیگر نمی‌توان آن را ترمیم کرد، متخصص ایمپلنت توصیه می‌کند که پس از کشیده شدن دندان، تا زمانی که جای ریشه در داخل استخوان خالی است عمل کاشت ایمپلنت انجام شود. بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت درست پس از کشیده شدن دندان است. در این زمان به دلیل اینکه استخوان هنوز به طور کامل ترمیم نشده است، بافت استخوان تازه است و پایه ایمپلنت با سرعت بیشتری با استخوان جوش می‌خورد.

در این روش عمل کاشت تنها در یک جلسه انجام می‌شود. به دلیل اینکه این نوع روش کاشت به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد و کمی سخت‌تر از روش کاشت ایمپلنت به حالت معمولی است، هزینه آن نیز کمی بیشتر می‌باشد. علاوه بر آن برند ایمپلنتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد و جنس آن در قیمت نهایی کاشت ایمپلنت تاثیر دارد.

قیمت ایمپلنت اوردنچر

ایمپلنت اوردنچر نوعی روش کاشت دندان است که برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تعداد زیادی دندان پوسیده دارند و یا بیشتر دندان‌های خود را از دست داده‌اند. در این روش متخصص ایمپلنت دندان‌های آسیب دیده را می‌کشد و چند عدد پایه ایمپلنت را در داخل استخوان قرار می‌دهد و پس از آن از دهان قالب گیری می‌کند و یک دست دندان کامل را برای فک بالا یا پائین می‌سازند. این قالب بر روی پایه ایمپلنت نصب می‌شود و ظاهر آن درست شبیه به دندان طبیعی است. قالب آماده شده شبیه به دندان مصنوعی است با این تفاوت که این پروتز با استفاده از پایه ایمپلنت بر روی لثه و استخوان ثابت می‌شود و دیگر حرکت نمی‌کند. این روش در مقایسه با دندان مصنوعی مزایای بسیاری برای بیمار دارد و ماندگاری و طول عمر آن نسبت به سایر روش‌های جایگزین بیشتر خواهد بود.

قیمت کاشت ایمپلنت اوردنچر با توجه به تعداد دندان‌هایی که کشیده می‌شود و تعداد پایه ایمپلنت مورد نیاز برای نصب پروتز محاسبه می‌شود. در برخی از افراد ممکن است در هر فک تنها 4 ایمپلنت مورد نیاز باشد و در برخی از افراد اگر استخوان تراکم کافی داشته باشد تنها دو عدد ایمپلنت در استخوان کاشت می‌شود. این پایه‌ها پروتز را در جای خود ثابت نگه می‌دارند و متخصص ایمپلنت با بررسی شرایط بیمار تشخیص می‌دهد که چه تعداد پایه ایمپلنت برای نگهداری پروتز کافی است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز ایمپلنت آرامش مراجعه فرمائید. https://arameshdental.com/

قیمت کاشت دندان بر حسب تمامی درمان‌های مورد نیاز در طول درمان تعیین می‌شود. از جراحی پیوند استخوان گرفته تا کشیدن دندان و ساخت روکش برای هر دندان محاسبه می‌شود.

ایمپلنت در چند مرحله کاشت می‌شود؟

ایمپلنت در شرایط عادی در سه مرحله کاشت می‌شود. در این بخش هر یک از مراحل را به طور کامل شرح خواهیم داد:

  • مرحله 1: کاشت پایه ایمپلنت

پس از اینکه متخصص ایمپلنت وضعیت دندان‌ها و استخوان را بررسی نمود، روش انجام جراحی و نوع ایمپلنت را مشخص می‌نماید. نوع ایمپلنت با توجه به تراکم استخوان بیمار و شرایط جسمی وی انتخاب می‌شود. به عنوان مثال اگر فردی بیماری خاصی داشته باشد و یا استخوانی با تراکم ضعیف داشته باشد باید از ایمپلنتی استفاده شود که پایه ان ظریف باشد تا آسیب کمتری به استخوان وارد کند و در مدت زمان کوتاه‌تری با استخوان ادغام شود.

در صورتی که نیاز به درمان‌های جانبی از جمله عمل پیوند استخوان باشد، باید پیش از کاشت پایه انجام شود تا استخوان برای کاشت آماده شود. معمولا بین 3 الی 6 ماه زمان نیاز است تا استخوان پیوند شده با استخوان فک جوش خورده و آماده کاشت ایمپلنت شود.

برای افرادی که استخوان حساسی دارند از ایمپلنت‌های آلمانی و سوئیسی استفاده می‌شود. پایه این ایمپلنت‌ها به صورتی طراحی شده است که مدت زمان جوش خوردن ایمپلنت را استخوان را کوتاه‌تر می‌کند. ایمپلنت‌های کره‌ای نیز برای افرادی با شرایط خاص مناسب هستند. به طور کلی جنس و مدل ایمپلنت با توجه به شرایط بیمار انتخاب می‌شود.

پس از اینکه مدل ایمپلنت و شیوه جراحی انتخاب شد، عمل کاشت ایمپلنت آغاز می‌شود.

در مرحله اول شکافی در لثه ایجاد می‌شود و سپس با استفاده از ابزار مخصوص حفره‌ای در داخل استخوان ایجاد می‌شود تا پایه ایمپلنت در داخل استخوان قرار داده شود. ارتفاع و قطر ایمپلنت با توجه به ناحیه جراحی متفاوت خواهد بود.

  • مرحله 2: نصب اباتمنت بر روی ایمپلنت و قالب گیری

معمولا 3 الی 4 ماه زمان لازم است تا پایه ایمپلنت با استخوان جوش بخورد. این مدت را متخصص ایمپلنت با توجه به شرایط بیمار مشخص می‌کند. پس از اینکه پایه ایمپلنت به خوبی با استخوان جوش خورد، نوبت به مرحله دوم می‌رسد. در این مرحله بخش دوم ایمپلنت یعنی اباتمنت بر روی پایه ایمپلنت نصب می‌شود. شیوه نصب اباتمنت در هر یک از مدل‌های ایمپلنت متفاوت هستند. پس از اینکه اباتمنت بر روی پایه ایمپلنت قرار داده شد، از تمام بخش‌هایی که قرار است ایمپلنت کاشته شود، قالب گیری می‌شود تا روکش‌های مناسب برای آنها ساخته شود. در برخی از موارد ممکن است دو الی سه دندان بر روی یک پایه ایمپلنت قرار بگیرد. پس از اتمام مرحله قالب گیری یک روکش موقت بر روی اباتمنت نصب می‌شود تا فرد بتواند از دندان خود برای غذا خوردن استفاده کند و آسیبی به اباتمنت وارد نشود.

  • مرحله 3: نصب تاج دندان

مرحله آخر، مرحله نصب تاج دندان است. در این مرحله روکش دائمی بر روی اباتمنت نصب می‌شود. در برخی از مدل‌ها تاج دندان با استفاده از پیچ به اباتمنت متصل می‌شود و در برخی دیگر با استفاده از چسب به اباتمنت چسبانده می‌شود. جنس روکش از سرامیک است و رنگ و انعکاس نور آن درست شبیه به دندان طبیعی است.

قیمت کاشت دندان و ایمپلنت در تهران به تعداد روکش‌ها نیز بستگی دارد. هر قدر تعداد روکش‌ها بیشتر باشد، هزینه و دستمزد ساخت آنها نیز بیشتر خواهد بود. در مرحله نهایی وضعیت پایه ایمپلنت بررسی می‌شود و توصیه می‌شود که هر پند ماه یکبار برای بررسی وضعیت به دندانپزشکی مراجعه کنید.

در برخی از شرایط ایمپلنت به صورت تک مرحله‌ای انجام می‌شود. معمولا متخصص ایمپلنت برای افرادی که دچار بیماری خاصی هستند و یا استخوان ضعیفی دارند از این روش استفاده می‌کند. در روش یک مرحله‌ای، حفره‌ای در داخل استخوان ایجاد می‌شود و لثه در اطراف پایه ایمپلنت که بیرون از لثه است بخیه زده می‌شود، بعد از 2 الی 3 ماه اباتمنت بر روی ایمپلنت نصب می‌شود و سپس قالب گیری انجام شده و روکش بر روی اباتمنت متصل می‌گردد.

در روش دو مرحله‌ای پس از آنکه ایمپلنت در داخل استخوان قرار داده شد، لثه بر روی ایمپلنت کشیده می‌شود تا از ایمپلنت محافظت کند. پس از اینکه ایمپلنت با استخوان جوش خورد، لثه مجدد شکافته می‌شود و پایه از زیر لثه بیرون آورده می‌شود تا اباتمنت بر روی آن متصل شود و در نهایت روکش دندان بر روی آن قرار می‌گیرد.

روش دو مرحله‌ای بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که لثه سالمی دارند و بافت کافی برای جراحی وجود دارد. هزینه روش دو مرحله‌ای بیشتر است زیرا در این روش جراحی لثه انجام می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا برای رزرو نوبت شماره تماس خورد را وادنمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود