در این مقاله تصمیم داریم تا به بررسی هزینه ایمپلنت دندان بپردازیم. ایمپلنت دندان که از جنس قطعه‌ای به نام تیتانیوم است برای جایگزینی دندان‌های طبیعی در افرادی که به هر دلیلی دندان‌‌های خود را از دست داده‌اند به کار می‌رود. قیمت ایمپلنت دندان با توجه به جراحی‌های مورد نیاز که پیش از کاشت انجام می‌شود و نوع برند ایمپلنت متفاوت خواهد بود. در این مقاله تعرفه ایمپلنت دندان را به صورت میانگین برای شما عزیزان شرح خواهیم داد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی مدل‌های جدید با طراحی مدرن در کاشت ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند که درصد موفقیت عمل کاشت را به 100 درصد می‌رسانند. از شما دعوات می‌کنیم تا برای اطلاع از قیمت کاشت ایمپلنت تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان یک جایگزینی مادام العمر برای دندان های از دست رفته شما است.
پیچ فلزی ایمپلنت دندان جایگزین ریشه دندان شما می‌شود و مانند یک ریشه دندان سفت و محکم به لثه می‌چسبد.

بررسی هزینه‌های ایمپلنت دندان

در ساخت ایمپلنت از موادی استفاده می‌شود که بافت محکمی دارند. از طرفی نیز لازم است تا این مواد از نظر ثبات ساختاری و استحکام مکانیکی با محیط فیزیولوژیک دهان هم سازگار باشند. امروزه بهترین ماده‌ای که در سراسر جهان برای ساخت ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، آلیاژ تیتانیوم است. این آلیاژ با بدن سازگار بوده و در اثر فشار و حرارت دچار آسیب هم نمی‌شود. این آلیاژ پس از این که در استخوان فک قرار گرفت با استخوان جوش خورده و بدن آن را به عنوان یک عنصر اضافی در بدن شناسایی نمی‌کند.

اگر برای انجام کاشت ایمپلنت دندان (Dental implant)، به دنبال یک دندانپزشکی با قیمت ایمپلنت دندان ارزان هستید، این را در نظر داشته باشید که هیچ ارزانی بی حکمت نیست، پس هزینه ایمپلنت دندان ارزان برای شما عمر مفیدی نخواهد داشت.

ضریب کشسانی تیتانیوم به مقدار زیادی به استخوان شباهت دارد و همین امر موجب می‌شود تا استخوان به راحتی این فلز را تحمل نموده و همچنین به خود استخوان هم آسیبی نمی‌رسد. ایمپلنت دندان از درمان‌های حوزه دندانپزشکی محسوب شده و هزینه کاشت ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد. ایمپلنت جایگزین دندان‌های مصنوعی شده و تا پایان عمر فرد نیاز به تعویض نخواهد داشت.

با اینکه دندان کاشته شده، ساختاری غیرزنده می‌باشد اما برای جویدن غذا و همچنین کارهای دیگر استحکام لازم را دارد و پایه ایمپلنت همانند ریشه دندان عمل کرده و ایمپلنت دندان به طور ثابت در استخوان قرار گرفته و همانند دندان طبیعی انسان خواهد بود.

خدمات متنوع دندانپزشکی غرب تهران(دندانپزشکی آرامش)شامل:ایمپلنت دندان،لمینت دندان و کاشت دندان می باشد.

هزینه ایمپلنت دندان در تهران نسبت به شهرهای دیگر ایران مثل:اصفهان یا تبریز تفاوت چندانی ندارد بلکه هزینه ایمپلنت دندان بستگی به کشور سازنده پایه implant و روکش آن دارد.

یکی از فاکتور های مهم برای انتخاب نوع ایمپلنت و کشور سازنده ایمپلنت دندان ،هزینه ایمپلنت دندان است و ما در اینجا می‌گوییم که دندانپزشکی آرامش هزینه دندان ایمپلنت را به صورت اقساط دریافت می کند.

قیمت پایه ایمپلنت+روکش

 

 

استفاده از ایمپلنت کره ای در دندانپزشکی بهبودی دقیق و کامل در سلامت دهان و بهبود کیفیت زندگی بیماران را به ارمغان می‌آورد.
ایمپلنت دندان سوئیسی با دقت و تکنولوژی پیشرفته در زمینه دندانپزشکی، به افزایش ارامش و راحتی بیماران خدمت می‌کند.

در صورت استفاده از روکش مازاد 

استفاده هوشمندانه از روکش مازاد در ایمپلنت دندان می‌تواند به بیماران فرصتی برای طراحی دقیقتر و زیباتر در ساختار دندانهای خود بدهد.
روکش مازاد به عنوان یک راهکار پیشرفته در دندانپزشکی، امکان تعمیق و بهبود ایمپلنت دندان را فراهم می‌کند و نتایج طبیعی‌تری برای بیماران به ارمغان می‌آورد.

قیمت ایمپلنت فوری چقدر است؟

قیمت هر دندان ایمپلنت که به روش معمولی کاشته شود با قیمت ایمپلنت یک روزه تفاوت دارد. در روش معمولی بین یک الی شش ماه زمان می‌برد تا فیکسچر با استخوان جوش خورده و ادامه مراحل کاشت ایمپلنت انجام شود. اما در روش کاشت ایمپلنت فوری تمامی مراحل درمان در مدت زمانی کوتاه و نهایتا در مدت زمان یک ماهه انجام می‌شوند.

لازم به ذکر است که در زمان کاشت ایمپلنت فوری شرایط بیمار بررسی می‌شود و در صورتی که شرایط لثه و استخوان فرد مساعد باشد، از این روش برای کاشت ایمپلنت استفاده می‌شود. روش کاشت ایمپلنت فوری با استفاده از برندهای مشخصی انجام می‌شود و روش کاشت نیز با سایر روش‌های کاشت ایمپلنت متفاوت است. به همین دلیل قیمت ایمپلنت فوری دندان با قیمت کاشت با روش معمول متفاوت است. قیمت هر واحد ایمپلنت فوری از 10 میلیون تا 28 میلیون متغیر بوده و با توجه به شرایط بیمار و درمان‌های جانبی مورد نیاز محاسبه می‌شود.

در روش کاشت ایمپلنت فوری، فیکسچر بلافاصله پس از کشیدن دندان در داخل استخوان قرار می‌گیرد. در این روش به دلیل این که بافت استخوان و لثه تازه است و هنوز محل کشیده شدن دندان ترمیم نشده، روند درمان و بهبود ناحیه جراحی بسیار سریع‌تر اتفاق می‌افتد و این موضوع یکی از مهمترین مزایای روش کاشت ایمپلنت یک روزه یا فوری است.

با توجه به هزینه یک واحد ایمپلنت افراد می‌توانند با توجه به میزان توانایی خود، هزینه نهایی را قسط بندی کرده و در هر مرحله از کاشت بخشی از هزینه ایمپلنت دندان را بپردازند. در دندانپزشکی آرامش بر اساس تعداد ایمپلنت کاشته شده و قیمت هر واحد ایمپلنت، هزینه نهایی قسط بندی می‌شود و این امکان برای بیمار وجود دارد تا بتواند در چند مرحله هزینه را پرداخت کند.

هزینه کاشت ایمپلنت به صورت اقساطی به صورت زیر خواهد بود:

هزینه کاشت ایمپلنت را معمولاً می‌توان به صورت اقساطی پرداخت کرد، که این روش مالی به بیماران امکان می‌دهد تا هزینه‌های درمانی را به تدریج و با تطابق با وضعیت مالی خود پرداخت کنند.
ایمپلنت اقساطی؛ این روش به افراد امکان می‌دهد تا به بهبود سلامت دهانی خود بپردازند بدون ایجاد فشار مالی ناشی از هزینه یکجا.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پائین

امکان دارد برخی از افراد به دلایل مختلف دچار پوسیدگی در تمام دندان‌ها شده و تمامی دندان‌های خود را از دست داده باشند. در این صورت فک خالی مانده و امکان تحلیل رفتن فک و تغییر ظاهر استخوان فک و چانه بالا خواهد بود. در این شرایط فرد می‌تواند برای فک بالا و پائین از ایمپلنت استفاده نموده و دندان‌هایی طبیعی و زیبا داشته باشد. اگر می‌پرسید که “هزینه دندان ایمپلنت چقدر است” باید بگوئیم هزینه ایمپلنت کامل نوع درمان برای این افراد و تعداد پایه مورد نیاز برای قرار دادن روکش ایمپلنت متفاوت خواهد بود و به همین دلیل قیمت ایمپلنت کامل دندان برای هر فک و در افراد مختلف متغیر است.

هزینه ایمپلنت کامل دندان‌ها برای فک بالا و پائین با توجه به تعداد فیکسچر و برند ایمپلنت از 130 میلیون تا 400 میلیون متغیر خواهد بود. هزینه ایمپلنت دندان 1402 در مقایسه با هزینه قیمت روز ایمپلنت دندان کمی متفاوت است و به همین دلیل قیمت‌ها هر ساله با تغییراتی همراه هستند. در این میان قیمت ایمپلنت کره‌ای در مقایسه با سایر برندها مناسب‌تر بوده و استفاده از آن برای تمامی افراد نیز امکان پذیر است. برای اطلاع از قیمت جدید ایمپلنت با مرکز دندانپزشکی آرامش تماس حاصل نمائید.

برای کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پائین معمولا بین 11 الی 16 پایه مورد نیاز است، البته این تعداد بسته به استحکام و مقاومت استخوان فک و شرایط هر فرد متفاوت است و ممکن است برای هر فرد تعداد مشخصی پایه ایمپلنت نیاز باشد. شاید برخی از افراد بابت هزینه ایمپلنت با بیمه تامین اجتماعی و نحوه پرداخت آن نگران باشند اما با توجه به این که شرایط پرداخت اقساطی برای ایمپلنت کامل نیز مهیا است می‌توانند هزینه را در 10 قسط پرداخت نموده و نگرانی در مورد پرداخت مبلغ درمان نداشته باشند.

اگر به تازگی دندان مصنوعی گذاشته اید و از لثه شما جدا می‌شود، میتوانید با چند فیکسچر به لثه خود ثابت کنید.
هزینه ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی بستگی به تعداد واحد ایمپلنت برای ثابت نگه داشتن آن دارد.

برای کاشت دندان مصنوعی قیمت دندان ایمپلنت چقدر است؟

در گذشته فردی که تمام دندان‌های خود را از دست داده بود از پروتز متحرک یا همان دندان مصنوعی استفاده می‌کرد. بزرگترین عیب این پروتز متحرک بودن آن بود که مشکلاتی برای فرد ایجاد می‌کرد. اما در علم دندانپزشکی راهی برای راحت کردن استفاده از این پروتز پیدا شده است و آن استفاده از پایه ایمپلنت برای ثابت کردن پروتزها در داخل دهان است. در این روش از چند فیکسچر برای ثابت کردن پروتز استفاده می‌شود.

فیکسچرها درون استخوان قرار داده می‌شوند و پس از آن که با استخوان ادغام شد، پروتز بر روی آن ثابت با استفاده از پیچ یا چسب مخصوص ثابت می‌شود. در این روش برای هر فرد از تعداد مشخصی فیکسچر استفاده می‌شود. ممکن است در برخی از افراد تعداد فیکسچر کمتری مورد نیاز باشد و در برخی دیگر تعداد واحد بیشتری در استخوان فک کاشت شود. به طور کلی در این روش استحکام و دوام پروتزها بیشتر بوده و فرد دیگر برای غذا خوردن مشکلی نخواهد داشت.

البته هر قدر تعداد واحدهای کاشت شده بیشتر باشد پروتز دوام بیشتری خواهد داشت. البته این موضوع به شرایط بیمار بستگی دارد و تعداد پایه‌های مورد نیاز بنا به تشخیص متخصص ایمپلنت انتخاب خواهد شد. متخصص ایمپلنت با بررسی عکس استخوان و شرایط لثه فرد تشخیص می‌دهد که چه تعداد پایه ایمپلنت مورد نیاز است. هزینه ایمپلنت دندان در سال 1402 با توجه به تعداد واحد مورد نیاز برای ثابت کردن پروتز محاسبه خواهد شد.

برای اطلاع از هزینه ایمپلنت در بیمارستان میلاد و هزینه عکس دندان برای ایمپلنت بهتر است به صورت حضوری مراجعه نموده و درباره ایمپلنت قیمت و شرایط پرداخت آن سوال کنید. پزشک متخصص پس از عکس برداری، شرایط دندان و لثه را بررسی کرده و با توجه به موقعیت دندان، بهترین برند و سایز ایمپلنت را برای شما مشخص خواهد کرد. در جلسات مشاوره مشخص می‌شود که قیمت ایمپلنت هر دندان چقدر است و در چند مرحله می‌توانید آن را پرداخت کنید.

طبق آخرین گزارش سایت forbes که در تاریخ اردیبهشت 1402 منتشر کرده است هزینه ایمپلنت دندان بین 3000 تا 4500 دلار می‌باشد.

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

کاشتن قیمت ایمپلنت دندان قیمت جدید ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد و هزینه هر واحد ایمپلنت با توجه به شرایط بیمار و درمان‌های مورد نیاز برای آماده سازی بستر مناسب برای کاشت ایمپلنت محاسبه می‌شود. در این بخش می‌خواهیم مهمترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه ایمپلنت دندان در سال 1402، سال جاری را مورد بررسی قرار دهیم.

  • تاثیر برند ایمپلنت بر قیمت
  • نوع ایمپلنت و روش کاشت آن

تاثیر برند ایمپلنت بر قیمت

مشخص است که قیمت بهترین ایمپلنت دندان که از مواد عالی ساخته شده است از قیمت سایر برندهای بیشتر خواهد بود. البته بالا بودن قیمت مبنی بر این نیست که ایمپلنت‌هایی با قیمت پائین‌تر کارایی و کیفیت لازم را ندارند و برای کاشت دندان مناسب نیستند. معمولا ایمپلنت‌های سوئیسی و آلمانی نسبت به ایمپلنت‌های کره‌ای قیمت بالاتری دارند. برخی از برندهای ایمپلنت سوئیسی و آلمانی مانند ایمپلنت اشترومن در جهان طرفداران بسیاری دارد و به دلیل اعتبار و شهرت بالایی که دارد قیمت آن از سایر ایمپلنت‌ها بیشتر است. ایمپلنت‌های آلمانی و کره‌ای از نظر کیفیت و ماندگاری بسیار عالی عمل می‌کنند.

اگر فردی به دنبال قیمت ایمپلنت ارزان باشد بهتر است از برندهای کره‌ای استفاده کند. ایمپلنت‌های کره‌ای علاوه بر قیمت مناسب عملکرد بسیار خوبی داشته و سایزهای متنوعی دارند که برای افراد مختلف قابل استفاده است. بنابراین اولین عامل موثر بر قیمت ایمپلنت، برند ایمپلنتی است که برای کاشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نوع ایمپلنت و روش کاشت آن

نوعی ایمپلنت و روشی که برای کاشت آن استفاده می‌شود از دیگر عوامل تاثیر گذار بر هزینه ایمپلنت دندان است. هر نوع ایمپلنت برای روش خاصی از کاشت طراحی شده است و روش جراحی و کاشت ایمپلنت با استفاده از انواع مختلف موجود متفاوت بوده و هزینه هر واحد ایمپلنت دندان نیز بر همین اساس محاسبه می‌شود. ایمپلنت به چند روش کاشت می‌شود که هزینه کاشت در هر روش با دیگری تفاوت دارد. روش‎های کاشت ایمپلنت عبارت است از:

  • ایمپلنت فوری یا یک روزه

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم روش کاشت ایمپلنت یک روزه به این صورت است که تمامی مراحل کاشت و جراحی در یک جلسه انجام می‌شود و معمولا زمانی از این روش استفاده می‌شود که فرد به تازگی دندان خود را کشیده است و یا بیش از یک الی دو ماه از کشیده شدن دندان نگذشته باشد.

در این روش پس از عکس برداری از دهان و دندان‌ها، فیکسچر در داخل استخوان قرار گرفته و بخش اباتمنت نیز بر روی آن نصب می‌شود. برای این که دندان ظاهر زیبایی داشته باشد یک روکش موقت بر روی آن نصب می‌شود تا روکش دائمی آماده شود.

در روش یک روزه به دلیل فشرده بودن مراحل جراحی، هزینه کاشت نیز بیشتر خواهد بود. این روش به دلیل کوتاه بوده دوره درمان و کاهش دوره نقاهت برای فرد مزایای بسیاری به همراه دارد و معمولا برای دندان‌های جلو مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه ایمپلنت دندان جلو در سال 98 به قیمت ایمپلنت دندان و هزینه کاشت ایمپلنت بستگی داشته است.

  • ایمپلنت دیجیتال

یکی از روش‌های نوین کاشت ایمپلنت دندان، استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته برای کاهش عوارض ناشی از جراحی و سرعت بخشیدن به آن، کاشت ایمپلنت دندان به روش دیجیتال است. در این روش به دلیل استفاده از دستگاه‌های پیشرفته هزینه کاشت ایمپلنت نیز بیشتر بوده و درصد موفقیت آن نیز به دلیل دقت بالا، از سایر روش‌های کاشت ایمپلنت بیشتر است.

در کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال از ابزار مخصوصی استفاده می‌شود که کمترین آسیب را به لثه و استخوان وارد می‌کند و به همین دلیل طول دوره درمان بسیار کوتاه‌تر از زمانی است که ایمپلنت به روش سنتی انجام شود. پایه ایمپلنت سریع‌تر با استخوان ادغام شده و باقی مراحل درمان نیز با سرعت بیشتری انجام شده و فرد خیلی زودتر به لبخندی زیبا دست پیدا می‌کند. به همین دلیل قیمت ایمپلنت دیجیتال کمی بیشتر از سایر روش‌های کاشت است.

  • کاشت ایمپلنت برای دندان‌های جلو

هزینه کاشت ایمپلنت در نواحی مختلف دهان تفاوتی با یکدیگر ندارد. اما ممکن است به دلیل شرایط استخوان از ایمپلنت خاصی برای بخش‌های مختلف فک استفاده شود که در این صورت قیمت ایمپلنت است که بر هزینه ایمپلنت دندان جلو در سال 99 تاثیر دارد. معمولا برای دندان‌های جلو از روش کاشت فوری استفاده می‌شود و به همین دلیل ممکن است قیمت ایمپلنت دندان جلویی بیشتر از سایر دندان‌ها باشد. در لیست قیمت ایمپلنت بر اساس دندان‌هایی که برای قسمت جلو کاشت می‌شود تعداد اقساط پرداخت هزینه ایمپلنت مشخص شده است.

  • کاشت ایمپلنت با استفاده از بیهوشی

بیهوشی زمانی نیاز است که بیمار قادر نیست مراحل جراحی را تحمل کند و یا به دلیل ترس زیاد نمی‌تواند در زمان جراحی آرامش خود را حفظ کرده و دچار استرس شدید شود. در این صورت بهترین کار استفاده از بیهوشی است. در این صورت هزینه بیهوشی بر قیمت کاشت ایمپلنت اضافه شده و در نتیجه هزینه کاشت ایمپلنت نیز بیشتر خواهد بود و از دیگر عواملی است که بر قیمت ایمپلنت تاثیر دارد.

  • کاشت ایمپلنت به روش all on 4

از دیگر روش‌های کاشت ایمپلنت برای افرادی که تمامی دندان‌های خود در یک فک یا هر دو را از دست داده‌اند، استفاده از روش all on 4 است. در این روش در هر فک 4 واحد ایمپلنت کاشت می‌شود و سپس یک دست کامل دندان بر روی این چهار واحد نصب می‌شود. در نتیجه تنها با چهار واحد ایمپلنت فرد تمام دندان‌های خود را مجدد به دست می‌آورد. هزینه ایمپلنت دندان به روش all on 4 به نوع ایمپلنت و درمان‌‎های مورد نیاز پیش از کاشت ایمپلنت بستگی دارد.

  • درمان‌های جانبی

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر ایمپلنت قیمت، درمان‌های جانبی و مورد نیاز برای آماده سازی بستر جراحی است. از جمله جراحی‌های مورد نیاز می‌توان به پیوند استخوان، لیفت سینوس و کشیدن دندان اشاره کرد. هر یک از این جراحی‌ها هزینه جداگانه‌ای دارد که همراه با قیمت ایمپلنت محاسبه خواهند شد.

جراحی پیوند استخوان برای افرادی مورد نیاز است که مدت زمان زیادی از کشیده شدن دندان آنها می‌گذرد و به مرور زمان استخوان آن قسمت تحلیل رفته و ارتفاع و پهنای ان کم شده است. در این شرایط برای ایجاد فضای مناسب و مورد نیاز کاشت پایه ایمپلنت بایستی عمل پیوند استخوان انجام شود. در این روش از پودر استخوان استفاده می‌شود تا استخوان ناحیه جراحی تقویت شده و آماده کاشت شود. هزینه پودر استخوان ایمپلنت و دستمزد جراحی بر قیمت ایمپلنت تاثیر دارد. عمل پیوند استخوان معمولا برای دندان‌های آسیاب مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل ممکن است قیمت ایمپلنت دندان آسیاب بیشتر از سایر دندان‌ها باشد.

عمل لیفت سینوس از دیگر درمان‌های مورد نیاز پیش از کاشت ایمپلنت است که برای فک بالا انجام می‌شود. در این عمل در بخشی از استخوان حفره‌ای ایجاد می‌شود و غشای سینوس به سمت بالا هدایت شده و سپس فضای خالی موجود با پودر استخوان پر می‌شود. بدین ترتیب خطر آسیب دیدگی غشای سینوس کاهش یافته و فضای کافی برای کاشت پایه ایمپلنت تامین می‌شود. این عمل نیز همانند عمل پیوند استخوان هزینه جداگانه دارد.

در صورتی که فرد بخواهد از روش کاشت ایمپلنت فوری استفاده کند ابتدا باید دندان آسیب دیده را کشیده و سپس پایه ایمپلنت را جایگزین ریشه نماید. هزینه کشیدن دندان از جمله هزینه‌هایی است که به هزینه ایمپلنت دندان افزوده می‌شود. کشیدن دندان قیمت بالایی ندارد و ارزانترین قیمت ایمپلنت دندان در درمان‌های جانبی مربوط به کشیدن دندان است. البته در صورتی که دندان آسیب دیدگی شدید داشته باشد بایستی جراحی شود که هزینه آن کمی بیشتر خواهد بود.

رباتی به اسم yomi که توسط neocis که در ایالت متحده آمریکا ساخته شده است،این ربات در دندانپزشکی می‌تواند اندازه گیری مختصات دندان بیمار را انجام دهد و در زمینه پروتز دندان، ایمپلنت دهان، جراحی دهان، ارتودنسی و ریشه کاربرد دارد.

جراحی لیفت سینوس یکی از موارد تاثیر گذار رو قیمت ایمپلنت دندان می‌باشد.
نوع روش عمل لیفت sinus هم برای هزینه ایمپلنت دندان موثر است.

قیمت لیفت سینوس چقدر است؟

 

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم یکی از عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان در سال 1402، هزینه مربوط به عمل لیفت سینوس است. این عمل زمانی انجام می‌شود که استخوان فک بالایی دارای ارتفاع و تراکم کافی نبوده و نیاز است تا برای حمایت از پایه ایمپلنت تقویت شود. در این شرایط ابتدا عمل لیفت سینوس انجام می‌شود تا فضای کافی برای پیوند استخوان ایجاد شود. عمل لیفت سینوس و هزینه آن با توجه به تراکم استخوان و شرایط بیمار متفاوت است. هزینه لیفت سینوس معمولا بین 3 میلیون تا 6 میلیون تومان بوده و به همراه هزینه عمل کاشت ایمپلنت محاسبه خواهد شد. عمل لیفت سینوس به دو روش انجام می‌شود که به صورت مختصر توضیح داده ایم:

  1. لیفت سینوس بسته (close)
  2. لیفت سینوس باز (open)

لیفت سینوس بسته (close)

این روش زمانی کاربرد دارد که میزان تحلیل استخوان کمتر از 2 میلی متر باشد. در این صورت جراح از روش لیفت سینوس بسته جراحی را انجام می‌دهد. هزینه این روش جراحی معمولا در حدود 3 الی 4 میلیون تومان است.

لیفت سینوس باز (open)

هنگامی که میزان تحلیل استخوان بیشتر از 2 میلی متر باشد برای انجام جراحی لیفت سینوس از روش باز استفاده می‌شود. هزینه این روش جراحی کمی بیشتر از روش بسته است و در حدود 6 الی 8 میلیون تومان خواهد بود.

قیمت پیوند استخوان

قیمت پیوند و ترمیم استخوان فک به جنس پودر استخوان و میزان استخوان از دست رفته بستگی دارد. هر قدر استخوان بیشتری مورد نیاز باشد هزینه پیوند استخوان نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود برای جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان سریعا پس از کشیدن دندان برای کاشت ایمپلنت اقدام کنید. اگر مدت زمان زیادی از کشیده شدن دندان گذشته باشد، میزان تحلیل رفتن استخوان بیشتر شده و بافت بیشتری از استخوان از بین می‌رود.

عمل پیوند استخوان بسته به مقدار پودر استخوان مورد نیاز برای پیوند از 600 هزار تومان تا 10 میلیون تومان متغیر خواهد بود. البته تعداد دندان‌هایی که ایمپلنت می‌شود و به پیوند استخوان نیاز دارند نیز در قیمت ایمپلنت دندان تاثیر دارند. تعرفه ایمپلنت دندان هر ساله توسط مراکز کاشت ایمپلنت مشخص می‌شود و همانطور که گفتیم هزینه ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد.

سخن آخر:

در این متن به قیمت، هزینه و ایمپلنت دندان در سال 1402 پرداختیم و ذکر کردیم که خیلی از موارد بر قیمت ایمپلنت دندان در کل دندانپزشکی های جهان تاثیر دارد.عوامل مختلفی ذکر کردیم مانند:لیفت سینوس، پودر استخوان، کاشت دندان با بیهوشی و … . دندانپزشکی ایمپلنت این ویژگی را دارد که اگر هزینه ایمپلنت دندان برای شما زیاد بود قیمت ایمپلنت دندان را به صورت اقساطی برای شما در نظر بگیرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا برای رزرو نوبت شماره تماس خورد را وادنمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود