ایمپلنت دندان فوری روشی است که در یک روز انجام می‌شود و جای دندان کشیده شده شما را پر می‌کند.ایمپلنت فوری فوایدی برای شما به همراه دارد که در این بخش به طور کامل درباره آن نوشته ایم. مدت زمان انجام کشیدن دندان و ایمپلنت فوری بسیار زودتر از فرآیند طبیعی ایمپلنت دندان است که زمان چند ماه بعد از کشیده شدن دندان می‌گذرد. به همین دلیل طول درمان بسیار کوتاه‌تر خواهد بود و بیمار می‌تواند خیلی زودتر از ایمپلنت دندان خود استفاده کند.

ایمپلنت فوری بهترین روش برای از دندان های از دست رفته شما است که از لحاظ روانی حس بهترین به شما می‌دهد.
ایمپلنت دندان فوری روشی است که به کاهش از دست دادن بافت نرم و سخت دندان کمک می‌کند.

ایمپلنت دندان فوری چیست؟

ایمپلنت فوری یک تکنیک کاشت دندان می‌باشد که پس از اینکه دندانی کشیده شد متخصص دندانپزشک پایه ایمپلنت را در استخوان فک جایگذاری می‌کند و پایه ایمپلنت جایگزین ریشه دندان از دست رفته می‌شود. در این روش به دلیل اینکه دندان به تازگی از لثه خارج شده است نیازی به ترمیم استخوان فک نیست و بهترین زمان برای کاشت پایه ایمپلنت خواهد بود.

این روش درست مانند کاشت ایمپلنت است با این تفاوت که در این روش مدت زمان جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک کمتر از روش ایمپلنت معمولی است. طول درمان در این روش کمتر است و تاج ایمپلنت زودتر از روش معمولی بر روی پایه قرار داده می‌شود و فرد می‌تواند از دندان‌های خود استفاده کند و لبخند زیبایی داشته باشد.

بهترین متخصص ایمپلنت در تهران بهترین زمان کاشت ایمپلنت را بلافاصله پس از کشیدن دندان می‌داند. هنگامی که دندان کشیده می‌شود استخوان فک شروع به تحلیل رفتن می‌کند و پس از مدتی پهنا و ارتفاع استخوان کم می‌شود و دیگر فضای کافی برای کاشت پایه ایمپلنت وجود نخواهد داشت. به همین دلیل درمان‌های جانبی دیگری نیاز خواهد بود، مانند پیوند استخوان و ترمیم دندان‌های مجاور، بنابراین قیمت ایمپلنت دندان بیشتر از حالت معمولی خواهد بود.

بسیاری از افرادی که از روش ایمپلنت دندان فوری استفاده کرده‌اند از این عمل بسیار راضی بودند و بدون هیچ گونه عارضه‌ای توانستند دندان‌های از دست رفته خود را جایگزین کنند.

ایمپلنت دندان را نسبت به زمانی که فاز های آن تکمیل شود به دو شکل انجام شود:

1:مراحل implant دندان به صورت کامل طی چند ماه کامل شود.

2:ایمپلنت دندان فوری به صورتی که بعد از کشیدن دندان در صورتی که شرایط از نظر دندانپزشک مهیا باشد در همان روز پایه ایمپلنت و تاج ایمپلنت هم گذاشته شود.

ایمپلنت دندان فوری بهتر است یا ایمپلنت عادی

ایمپلنت فوری درست مانند ایمپلنت عادی است و مراحل انجام آن تفاوتی با یکدیگر ندارد. تنها تفاوت ایمپلنت دندان فوری سریع بودن روند درمان و ترمیم ناحیه کاشت دندان است. سریع بودن زمان جوش خوردن پایه ایمپلنت فوری با استخوان فک به این دلیل است که پایه ایمپلنت درست پس از کشیدن دندان در داخل لثه قرار داده می‌شود و بافت استخوان و لثه تازه است و در مدت کوتاه‌تری ترمیم می‌شود.

اما در روش ایمپلنت عادی لثه و استخوانی که مدتی خالی بوده است جراحی می‌شود و پایه درون استخوان فک قرار داده می‌شود. چون مدتی از کشیده شدن دندان گذشته ممکن است مدتی طول بکشد تا پایه با استخوان جوش بخورد. بسته به وضعیت بدن هر فرد این مدت ممکن است 2 الی 3 ماه زمان نیاز داشته باشد.

در روش کشیدن دندان و ایمپلنت فوری تمامی مراحل کاشت در یک جلسه انجام می‌شود و  پس از کاشت پایه تاج ایمپلنت نیز بر روی آن نصب می‌شود، اما در ایمپلنت عادی این زمان کمی طولانی‌تر خواهد بود. هزینه ایمپلنت فوری تفاوتی با ایمپلنت عادی ندارد. یکی از مزایای مهم ایمپلنت دندان فوری نسبت به  ایمپلنت عادی این است که دیگر نیازی به مراجعات پی در پی برای انجام مراحل کاشت ایمپلنت وجود نخواهد داشت.

خیلی از افراد به دلیل مشغله کاری یا ترافیک به دنبال خدمات فوری دندانپزشکی هستند مثل:ایمپلنت دندان فوری یا عصب کشی تمامی این خدمات به صورت فوری در دندانپزشکی آرامش که این دندانپزشکی در غرب تهران هست انجام می شود.

برای انجام ایمپلنت فوری یا عادی باید لثه سلامت داشته باشد.
در زیر مراحل کامل ایمپلنت را توضیح داده ایم

مراحل کاشت ایمپلنت دندان فوری

کاشت ایمپلنت دندان فوری در دندانپزشکی غرب تهران پس از بررسی چند مورد مهم انجام می‌شود. مهمترین نکته پیش از انجام ایمپلنت فوری بررسی سلامت دهان و دندان است. مراحل انجام عمل کاشت ایمپلنت دندان فوری به شرح زیر می‌باشد:

  • ابتدا متخصص ایمپلنت از فرد می‌خواهد که از استخوان فک و دندان‌ها عکسبرداری انجام دهد تا بتواند وضعیت دندان‌ها و فک را بررسی کند. اگر شرایط برای کاشت ایمپلنت فراهم بود بهترین دکتر ایمپلنت لثه را بی حس می‌کند تا لثه را برای ادامه مراحل کاشت ایمپلنت آماده کند. در صورتی که فرد دچار عفونت لثه باشد یا به بیماری دهان و دندان مبتلا باشد ابتدا باید درمان‌های لازم برای بهبود شرایط فرد انجام شود تا عمل کاشت ایمپلنت فوری را آغاز کرد.
  • مرحله بعد کشیدن دندان و آغاز مراحل کاشت پایه ایمپلنت است تا زمانی که بی حسی لثه از بین نرفته است.
  • پس از اینکه دندان کشیده شد لثه با استفاده از یک پانچ مخصوص برش می‌خورد تا روی استخوان فک باز شود.
  • سپس دندانپزشک با استفاده از دریل بر روی استخوان فک سوراخ کوچکی ایجاد می‌کند و در هر مرحله از مته بزرگتر استفاده می‌کند تا به اندازه پایه ایمپلنت حفره‌ای را در استخوان ایجاد کند.
  • پایه ایمپلنت به شکل یک پیچ باریک و ریز است که درون سوراخ ایجاد شده قرار داده می‌شود.
  • پس از اینکه پایه درون استخوان قرار داده شد با استفاده از ابزار مخصوص از پایه و سطح لثه برای ساخت تاج ایمپلنت قالب گیری انجام می‌شود تا روکشی به شکل لثه برای فرد ساخته شود.
  • در بسیاری از مراکز دندانپزشکی غرب تهران معمولا با استفاده از دستگاه‌های دیجیتال سریعا روکش ایمپلنت طراحی می‌شود و در همان جلسه ساخت آن تکمیل می‌شود.
  • پس از اینکه روکش ساخته شد، لثه بسته می‌شود و در صورت نیاز بخیه زده می‌شود و سپس روکش بر روی پایه ایمپلنت نصب می‌شود.
با داشتن دندان های کامل در فک بهترین غذا بخورید
قیمت ایمپلنت دندان-دندانپزشکی آرامش

قیمت ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

کاشت ایمپلنت با توجه به نوع آن و مراحلی در زمان کاشت انجام می‌شود هزینه متفاوتی خواهد داشت. به طور کلی هزینه ایمپلنت دندانی به چند عامل مهم بستگی دارد که عبارتند از:

  • مراحل اولیه آماده سازی لثه و استخوان
  • تخصص دندانپزشک
  • تعداد ایمپلنت مورد نیاز
  • جنس ایمپلنت (زیرکونیوم یا تیتانیوم) و برند آن
  • جنس تاج ایمپلنت (سرامیکی، سرامیکی فلزی یا پلاستیکی)
  • روش کاشت ایمپلنت دندانی (ایمپلنت دندان فوری، یک یا چند مرحله‌ای)
  • نیاز به پیوند استخوان برای ترمیم بافت و پهنای استخوان فک
  • درمان‌های جانبی برای رفع مشکلات لثه یا بیماری‌های دهان و دندان

هزینه ایمپلنت فوری کمی بیشتر از کاشت ایمپلنت چند مرحله‌ای است و این به دلیل انجام مراحل عمل در یک جلسه است. انجام مراحل کاشت ایمپلنت فوری نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد و باید با دقت بیشتری انجام شود تا عمل موفقیت آمیز باشد.

یکی از فواید ایمپلنت دندان به روش کاشت فوری این است که عمل کاشت در یک جلسه انجام می‌شود و این موضوع برای افرادی که مشغله زیادی دارند و نمی‌توانند چندین بار به دندانپزشکی مراجعه کنند مناسب است.

در دندانپزشکی آرامش کاشت ایمپلنت دندان به چند روش فوری، یک مرحله‌ای و چند مدحله‌ای انجام می‌شود.

برای اطلاع از روش انجام کار و نحوه رزرو نوبت می‌توانید به سایت https://arameshdental.com/ نمائید و با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندان فوری

برای اینکه فردی بتواند ایمپلنت دندان فوری انجام دهد باید شرایط لازم را داشته باشد. این شرایط برای انواع کاشت ایمپلنت تقریبا یکسان هستند. مهمترین شرایط عبارتند از:

  • سلامت کامل دهان و دندان و عدم وجود عفونت در لثه و دهان
  • ارتفاع و تراکم کافی در استخوان برای کاشت پایه ایمپلنت دندانی
  • سلامت عمومی فرد برای اینکه مراحل ترمیم و بهبودی پس از عمل سریع‌تر صورت گیرد
  • عدم ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، مشکلات قلبی و عروقی، سرطان و …
  • عدم انجام دندان قروچه در زمان خواب، اگر فردی دندان قروچه داشته باشد باید به دندانپزشک اطلاع دهد تا اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب دیدن ناحیه عمل و ایمپلنت انجام شود
  • پرهیز از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی چند هفته پیش از عمل جراحی و مدتی پس از عمل برای سریع‌تر شدن عمل ترمیم در ناحیه عمل.

اگر تمام شرایط زیر را داشته باشید و برخی از آنها را به درستی رعایت کنید می‌توانید به دندانپزشکی در شریعتی(آرامش) مراجعه نمائید و عمل کاشت ایمپلنت دندان فوری را انجام دهید. بیشتر موارد ذکر شده با انجام درمان‌های لازم قابل حل هستند، به عنوان مثال اگر فردی در ناحیه کاشت استخوان کافی نداشته باشد تنها با انجام عمل پیوند استخوان می‌تواند برای کاشت ایمپلنت اقدام کند.

 

فواید ایمپلنت دندان

روش کاشت ایمپلنت دندان یکی از بهترین و ماندگارترین روش‌های جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته و از بین رفته است. در این روش پایه‌ای درون استخوان قرار داده می‌شود که موجب می‌شود دندان کاشت شده همانند دندان طبیعی ثابت و محکم درون لثه قرار بگیرد و قدرت جویدن فرد به صورت طبیعی خواهد بود.

ایمپلنت فوری  نیز درست همانند عمل کاشت ایمپلنت معمولی است با این تفاوت که تمامی مراحل کاشت تنها در یک روز انجام می‌شود. شما در یک روز می‌توانید هر تعداد دندان را که بخواهید کاشت کنید. این روش برای یک دندان تا ردیفی از دندان‌ها قابل انجام است.

فواید و مزایا ایمپلنت فوری این است که کل درمان در یک جلسه انجام می‌شود.
فواید ایمپلنت فوری این است که زیبایی ظاهری شما حفظ می‌باشد.

مزایای ایمپلنت دندان فوری به شرح زیر می‌باشد:

  • عمل در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و تمامی مراحل کاشت تنها یک جلسه زمان خواهد برد.
  • عوارض این عمل کاشت کمتر از کاشت ایمپلنت معمولی است و زمان بهبودی آن نیز کمتر خواهد بود.
  • تا زمان بهبود زخم موجود بر روی لثه از روکش موقت استفاده می‌شود که این موضوع موجب می‌شود فرد اعتماد به نفس خود را از دست ندهد و در زمان صحبت کردن از جای خالی دندان‌ها خجالت نکشد.
  • کاشت ایمپلنت چه به صورت معمولی انجام شود و چه به صورت فوری در هر صورت از لثه محافظت می‌کند و از تحلیل رفتن استخوان فک و لثه جلوگیری می‌کند.
  • زیبایی ظاهری فرد حفظ می‌شود و استخوان فک و چانه تغییر حالت نمی‌دهد.
  • اعتماد به نفس فرد افزایش می‌یابد و فرد دندان‌هایی زیبا و مرتب خواهد داشت.

معایب ایمپلنت فوری

ایمپلنت دندان فوری علاوه بر مزایایی که در بخش قبل ذکر شد معایبی نیز دارد که در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت. این روش در یک جلسه انجام می‌شود اما اگر نکات مراقبتی به درستی رعایت نشوند ممکن است مشکلاتی برای فرد و ناحیه عمل ایجاد شود. به طور کلی معایب ایمپلنت فوری عبارتند از:

  • اگر پس از اینکه پایه درون استخوان کار گذاشته شد بر روی آن فشاری وارد شود، با کوچکترین حرکت دچار شکستگی خواهد شد و به استخوان ناحیه کاشت آسیب وارد می‌کند.
  • اگر هنگامی که روکش موقت بر روی پایه قرار داده شد مراقبت‌های لازم انجام نشود و بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت نشود، مشکلاتی را برای لثه و ناحیه عمل بوجود خواهد آورد.
  • اگر قالب گیری به درستی انجام نشود و روکش به طور کامل بر روی لثه قرار نگرفته باشد، پس از مدتی پایه ایمپلنت از جای خود حرکت خواهد کرد و به دندان‌های مجاور آسیب می‌زند.
  • این روش برای افرادی که تراکم استخوان کافی دارند مناسب است اما اگر فردی پوکی استخوان داشته باشد ممکن است عمل موفقی نداشته باشد و پس از مدتی پایه ایمپلنت شل شود. به همین دلیل روش کاشت ایمپلنت دندان فوری برای فک پائین کاربرد بیشتری دارد زیرا در فک پائین پهنا و ارتفاع استخوان بیشتر از فک بالا است.
  • ممکن است پایه ایمپلنت به طور کامل به استخوان جوش نخورده باشد و مشکلاتی را در آینده برای فرد ایجاد کند.
اگر بعد از کاشت ایمپلنت فوری دستورات پزشک متخصص ایمپلنت را رعایت نکنند شاید با یکسری مشکلات برخورد کنید
حتما در انتخاب متخصص ایمپلنت دقت کنید تا از بهترین جنس ایمپلنت فوری برای شما استفاده کند

عوارض ایمپلنت دندان فوری

 هر عمل جراحی به طور طبیعی عوارضی به همراه دارد که معمولا پس از گذشت چند روز بهبود می‌یابد. عمل کاشت ایمپلنت فوری نیز بدین صورت است. البته بسیاری از این عوارض با کمک توصیه‌های دکتر متخصص ایمپلنت در مدت زمان کوتاهی رفع خواهند شد اما برای اینکه عمل ترمیم سریع‌تر انجام شود باید نکات بهداشتی و مراقبتی را به درستی رعایت کنید.

عوارض عمل ایمپلنت فوری از جمله التهاب، خونریزی و عفونت در چند روز اول با استفاده از مصرف دارو و رعایت نکات مراقبتی بهبود می‌یابند. در صورت مشاهده علائم دیگر بهتر است در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید تا درمان‌های لازم انجام شوند.

از دیگر عوارض ایمپلنت فوری کم بودن فاصله میان دندان‌ها و ایجاد مشکل برای تمیز کردن فضای میان دندان‌ها است. معمولا فاصله میان دو دندان را 3 میلی متر در نظر می‌گیرند تا مشکلی برای دندان‌های مجاور پیش نیاید. این فاصله در دندان‌های طبیعی 2 میلی متر یا کمتر از آن است.

اگر به فردی غیر متخصص مراجعه شود ممکن است از متریال نامرغوب استفاده کند و همین موضوع موجب می‌شود تا فرد پس از انجام عمل و در آینده با ایمپلنت دندانی خود مشکل داشته باشد. استفاده از آلیاژ بی کیفیت در موفقیت جوش خوردن آن با استخوان تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای کاشت ایمپلنت نزد متخصص ایمپلنت مراجعه کنید و از کیفیت مواد مورد استفاده اطمینان حاصل نمائید.

هزینه ایمپلنت فوری

پیش از آنکه برای انجام عمل ایمپلنت فوری اقدام کنید باید از هزینه ایمپلنت عادی و ایمپلنت دندان فوری اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که با استفاده از کدام روش عمل کاشت ایمپلنت را انجام دهید. در زمان محاسبه هزینه ایمپلنت باید موارد خاص را نیز در نظر داشته باشید. برخی در درمان‌ها و عمل‌های جانبی نیز هزینه مجزایی خواهند داشت. برای اطلاع از هزینه‌ها و جزئیات آن می‌توانید با شماره تلفن‌های دندانپزشکی آرامش تماس حاصل فرمائید و تمام سوالات خود را درباره هزینه، مزایا و معایب ایمپلنت فوری بپرسید.

شاید ایمپلنت فوری در مقایسه با ایمپلنت معمولی هزینه بیشتری داشته باشد اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این روش مزایای بیشتری دارد و در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود. در این روش درصد زیادی از مراجعه کنندگان نیازی به پیوند استخوان ندارند و در یک جلسه پس از کشیده شدن دندان پایه ایمپلنت درون استخوان کاشت می‌شود.

زمان بهبودی محل جراحی خیلی زودتر از ایمپلنت عادی بهبود می‌یابد و خیلی زود صاحب لبخندی زیبا خواهید شد. در روش ایمپلنت عادی معمولا کاشت برای بخشی از لثه که مدت زمان زیادی است خالی مانده انجام می‌شود، به همین دلیل استخوان کافی برای کاشت پایه ایمپلنت وجود ندارد و پیوند استخوان الزامی است. این عمل مرحله علاوه بر اینکه نیاز به جراحی دارد، باید مدت 3 الی 4 ماه نیز زمان بگذرد تا استخوان جدید به طور کامل به استخوان فک جوش بخورد. پس از آن عمل کاشت پایه ایمپلنت انجام می‌شود. این مرحله خود به تنهایی هزینه بالایی دارد که به هزینه کاشت ایمپلنت اضافه می‌شود.

هیچکس متوجه نمی‌شود که ایمپلنت دندان فوری استفاده کردید چون کاملا شبیهه دندان طبیعی می‌باشد.
اگر بعد از کاشت ایمپلنت فوری دستورات دکتر ایمپلنت را به درستی رعایت کنید مطمئنا مشکل خاصی برای شما پیش نمی‌آید.

چرا ایمپلنت فوری خوب است؟

ایمپلنت دندانی به طور کلی در مقایسه با انواع پروتز ثابت و متحرک بهترین روش جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته است. تنها مشکل این روش مدت زمان طولانی برای بهبودی کامل محل عمل است، اما پس از ترمیم ناحیه عمل تا پایان عمر از مشکلاتی از قبیل ترمیم و انجام درمان‌های دندانی خلاص خواهید شد.

علاوه بر این در این روش ظاهر چهره تغییر نخواهد کرد و هیچ کس متوجه نخواهد شد که دندان‌های شم طبیعی نیست. اما در مورد پروتز متحرک این طور نیست. ممکن است در زمان صحبت کردن پروتز حرکت کند یا صدایی ریز تولید کند که موجب خجالت فرد شود. اما ایمپلنت دندانی مانند دندان طبیعی محکم و ثابت است و در ظاهر هیچ تفاوتی با دندان واقعی انسان ندارد و هیچ مشکلی برای صحبت کردن و غذا خوردن فرد ایجاد نمی‌کند.

از طرفی دوام و ماندگاری ایمپلنت به دلیل بالا بودن کیفیت مواد استفاده شده در ساخت آن بسیار بالا است و به ندرت پیش می‌آید که فردی به دلیل ترک یا شکسته شدن روکش به دندانپزشکی آرامش مراجعه کند.

اگر فردی شرایط جسمی مساعدی داشته باشد می‌تواند بدون هیچ ریسکی برای کاشت ایمپلنت دندان فوری اقدام کند. افرادی که استخوان محکم و سالمی دارند می‌توانند نه تنها برای یک دندان بلکه برای تمام دندان‌های فک بالا و پائین از روش ایمپلنت فوری استفاده کنند.

سوالات متداول درباره ایمپلنت دندان فوری

بسیاری از افراد در مورد نحوه کاشت ایمپلنت فوری و چگونگی انجام آن و … اطلاعی ندارند و شاید سوالاتی در ذهنشان شکل گیرد. در این بخش می‌خواهید چند نمونه از سوالاتی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید را پاسخ دهیم. شاید یکی از این موارد برای شما هم جای سوال داشته باشد.

  • عمر ایمپلنت دندانی چن سال است؟ به طور کلی اگر فرد بیماری خاصی نداشته باشد و مراقبت‌های لازم را انجام دهید عمر ایمپلنت بیشتر از 20 سال خواهد بود. در صورتی که استخوان و لثه فرد در سلامت کامل باشد ایمپلنت تا پایان عمر سالم باقی می‌ماند.
  • آیا پیوند استخوان برای همه لازم است؟ خیر، اگر مدت زمان زیادی از کشیده شدن دندان نگذشته باشد و لثه سالم باشد و استخوان کافی برای کاشت پایه ایمپلنت وجود داشته باشد نیازی به عمل پیوند استخوان نیست. در مورد ایمپلنت فوری در 99 درصد افراد نیازی به پیوند استخوان اضافی نخواهد بود.
  • پیوند استخوان چگونه انجام می‌شود؟ پیوند استخوان ممکن است با استفاده از استخوان طبیعی یا بافت مصنوعی انجام شود، عمل پیوند استخوان یک جراحی سبک است و برای افزایش تراکم استخوان در محل مورد نظر برای کاشت پایه ایمپلنت انجام می‌شود.
  • پایه ایمپلنت برای بدن مشکلی ایجاد نمی‌کند؟ پایه ایمپلنت از آلیاژهای سازگار با بدن انسان ساخته می‌شوند.
  • از چه موادی برای پیوند استخوان استفاده می‌شود؟ ممکن است از استخوان بدن خود فرد برای پیوند استفاده شود، در برخی از موارد نیز از مواد مصنوعی برای پیوند استفاده می‌کنند و گاها استخوان‌هایی با منشاء حیوانی مانند استخوان گاو نیز برای پیوند استخوان به کار برده می‌شوند.
  • مراقبت از ایمپلنت دندانی چگونه است؟ نحوه مراقبت از ایمپلنت دندانی درست مانند دندان‌های طبیعی است، اما برای اینکه عمر ایمپلنت بیشتر شود چند نکته را باید رعایت کرد. روزی دو بار مسواک کنید و از مسواک مناسب برای تمیز کردن ایمپلنت استفاده کنید. هر روز نخ دندان بکشید و فضای خالی میان دندان‌ها را از مواد غذایی پاک کنید. مسواک را خیلی محکم روی لثه‌ها نکشید. هر 6 ماه یکبار برای چکاپ ایمپلنت به دندانپزشکی مراجعه کنید. اگر فرصت کافی ندارید حداقل سالی یکبار این کار را انجام دهید تا در صورت وجود مشکل سریع‌تر برای رفع آن اقدام کنید. از خوردن مواد غذایی سفت و چسبنده پرهیز کنید.
  • چه رنگی برای ایمپلنت بهتر است؟ رنگی که برای روکش ایمپلنت انتخاب می‌کنید بهتر است به رنگ دندان‌های طبیعی تان نزدیک باشد تا تفاوتی میان دندان‌های طبیعی و ایمپلنت وجود نداشته باشد.
  • به جز ایمپلنت از چه روش‌های دیگری برای جایگزین کردن دندان می‌توان استفاده کرد؟ روش‌های دیگری مانند دندان مصنوعی یا پل دندانی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته وجود دارند اما هر یک از این روش‌ها موقت هستند و پس از گذشت 10 الی 15 سال نیاز به تعویض خواهند داشت. علاوه بر آن سایر موارد جایگزین قدرت جویدن فرد را کاهش خواهد داد و فرد باید رژیم غذایی خود را تغییر دهد.

سخن پایانی

پس اگر دندان طبیعی شما پوسیدگی و یا شکستگی دارد پیشنهاد همیشگی دندانپزشکی آرامش به جای استفاده از روش موقت روکش استفاده از کاشا ایمپلنت فوری می‌باشد.ایمپلنت فوری دندان دارای معایب و مزایایی است که در اینجا معرفی کرده ایم.ایمپلنت فوری معمولا بلافاصله بعد از کشیدن دندان و ایمپلنت فوری انجام می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا برای رزرو نوبت شماره تماس خورد را وادنمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود