قیمت و انواع ایمپلنت کره ای (Korean implant )با توجه به کیفیت و ماندگاری بالای آن بی نهایت با صرف اقتصادی بوده و یکی از درجه یک ترین جنس ایمپلنت است که در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. برندهای ایمپلنت کره‌ای از نظر کیفیت و طول عمر در سطح مطلوبی قرار دارند و پس از ایمپلنت‌های آمریکایی و اروپائی جزو بهترین انواع ایمپلنت دندان شناخته می‌شوند. آیا با انواع ایمپلنت کره‌ای آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید کدام برند ماندگاری و دوام بالاتری دارد؟ آیا می‌دانید کدام برند برای کدام دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد؟آخرین قیمت ایمپلنت کره ای در سال 1402 را می‌دانید در این مقاله می‌خواهیم به معرفی انواع و قیمت ایمپلنت کره ای بپردازیم.

یکی از ایمپلنت هایی که در ایران چند سالی است که مورد استفاده بیشتر قرار گرفته است، ایمپلنت کره ای می‌باشد.
ایمپلنت کره ای مانند هر وسیله ای که میخواهیم خریداری کنید بعضی از شرکت های آن جنس بهتر برای مشتری تولید می‌کنند.

انواع ایمپلنت دندان کره‌ای

همانطور که اشاره کردیم ایمپلنت به عنوان یکی از بهترین روش‌های جایگزین برای دندان‌ها استفاده می‌شود و در این روش تفاوتی نمی‌کند که شما چند دندان از دست داده باشید. در این روش از یک دندان تا کل دندان‌های یک فک قابل جایگزین کردن هستند و ظاهر آن با دندان‌های طبیعی هیچ تفاوتی ندارد. از این رو این روش طرفداران بسیاری دارد و سالانه افراد بسیاری برای کاشت ایمپلنت به مرکز ایمپلنت آرامش مراجعه می‌کنند. یکی از پرفروش‌ترین انواع ایمپلنت در کشور ما، ایمپلنت کره‌ای است که در ادامه برندهای معروف کره‌ای و قیمت ایمپلنت کره ای را معرفی خواهیم نمود.

  • ایمپلنت دندان کره‌ای Sewon Medix

یکی از معروف‌ترین انواع ایمپلنت کره‌ای، ایمپلنت Sewon Medix نام دارد که دارای گواهینامه بین المللی KGMP می‌باشد و از نظر کیفیت و ماندگاری در سطح بالایی قرار دارد. بسیاری از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی از این برند استفاده می‌کنند. شرکت تولید کننده این ایمپلنت تمامی اجزای ایمپلنت از جمله پایه ایمپلنت، اباتمنت و روکش را تولید و به بازار عرضه می‌نماید.

  • ایمپلنت دندان کره‌ای Osstem

برند اوستم یکی از معروف‌ترین برندهای کره‌ای است که در زمینه ساخت ایمپلنت فعالیت دارد. این شرکت در ساخت ایمپلنت از مواد باکیفیت و درجه یک استفاده می‌کند و به همین دلیل ماندگاری و دوام ایمپلنت‌های برند اوستم بسیار بالا می‌باشد. این شرکت محصولات خود را پس از چندین بار آزمایش و اطمینان از کیفیت آن به بازار عرضه می‌نماید و به همین دلیل کیفیت محصولات آن توسط استانداردهای FDA آمریکا و CE اروپا مورد تائید قرار گرفته است. هزینه و قیمت ایمپلنت کره‌ای بر اساس نوع برند و جنس مواد مورد استفاده در ساخت آن با یکدیگر تفاوت دارند.

تولید و ابداع ایمپلنت کره ای اوستم در کره جنوبی و در سال 1997 در کشور کره جنوبی بوده است.شرکت osstem خود را یکی از بهترین نوع ایمپلنت کره ای می‌داند چون یقین دارد میله فلزی هماهنگی عالی با لثه برقرار می‌کند.

  • ایمپلنت دندان کره‌ای Megagen

از دیگر برندهای محبوب در میان متخصصان ایمپلنت، برند مگاژن می‌باشد. این برند دارای استاندارد FDA آمریکا می‌باشد و علاوه بر کیفیت و ماندگاری بالا از قیمت مناسبی برخوردار است. در ساخت این برند ایمپلنت از تکنولوژی SLA استفاده شده است که موجب می‌شود فرایند جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک سریع‌تر رخ دهد و احتمال بروز عفونت در ناحیه جراحی بسیار کاهش یابد. این ایمپلنت به صورتی طراحی شده است که درصد موفقیت عمل کاشت را بالا برده و احتمال شکستن ایمپلنت و حرکت کردن آن در داخل استخوان بسیار پائین باشد. به همین دلیل هیچ باکتری در اطراف ناحیه جراحی و استخوان تجمع نیافته و مشکلی برای ناحیه جراحی ایجاد نمی‌شود. قیمت ایمپلنت کره‌ای بر اساس نوع و برند آن محاسبه می‌شوند.

  • ایمپلنت دندان کره‌ای Biotech یا CMI

ایمپلنت کره‌ای بایوتک که در ایران با نام CMI شناخته می‌شود یکی از ایمپلنت‌های باکیفیت و مقرون به صرفه است که در بسیاری از مراکز کاشت ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت این ایمپلنت از 5 میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به شرایط بیمار و درمان‌های جانبی متغیر خواهد بود. این ایمپلنت به صورتی طراحی و ساخته شده است که به خوبی با استخوان فک جوش خورده و احتمال موفقیت عمل کاشت ایمپلنت را بالا می‌برد. ایمپلنت کره‌ای CMI در چندین سایز مختلف تولید و به بازار عرضه می‌گردد. قیمت ایمپلنت کره‌ای cmi و هزینه کاشت بسته به تعداد ایمپلنت مورد نیاز متفاوت خواهد بود.

  • ایمپلنت دندان snucone

ایمپلنت دندان “Snucone” یک نوآوری متمایز در حوزه دندانپزشکی است، که با هدف بهبود عملکرد و زیبایی دندان‌های مصنوعی توسعه یافته است. این ایمپلنت با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و طراحی هوشمندانه، توانسته است تطابق بی‌نظیری با دندان‌های اطراف ایجاد کند. طراحی منحصر به فرد “Snucone” به دندان‌های مصنوعی امکان می‌دهد که به شکل طبیعی در دهان قرار بگیرند و بهبود کارکرد دهان و توانایی مصرف غذا را فراهم کنند. با ایمپلنت دندان “Snucone”، بیماران می‌توانند از دندان‌های مصنوعی با استحکام، پایداری و ظاهری طبیعی بهره‌برداری کنند که تاثیر مثبتی بر روی خودایمنی و کیفیت زندگی‌شان دارد.

هزینه ایمپلنت (snucone) سال 1402 در دندانپزشکی آرامش 8/900/000 تومان است.

  • ایمپلنت دندان کره‌ای Dio

یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین برندهای ایمپلنت کره‌ای، برند Dio است. قیمت ایمپلنت کره‌ای دیو مناسب بوده و از مواد باکیفیت ساخته شده است. این برند تحت مالکیت یک شرکت آمریکایی به نام دنس پلی قرار دارد و به یکی از معتبرترین برندهای موجود در جهان تبدیل شده است.

  • ایمپلنت دندان کره‌ای Dentium

این ایمپلنت کره‌ای در کشور ایران به نام ایمپلنتیوم معروف است و به عنوان یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای کره‌ای در مراکز ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش کاشت آسان و قیمت مناسب از جمله مزایای این برند است. شرکت سازنده این برند ایمپلنت کره‌ای در سال 2000 تاسیس شد و مناسب بودن هزینه کاشت و قیمت آن موجب شده است تا طرفداران بسیاری داشته باشد. قیمت ایمپلنت کره‌ای دنتیوم از 10 میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به شرایط بیمار قیمت ایمپلنت نیز تغییر خواهد کرد.

  • ایمپلنت دندان کره‌ای Biotem

از دیگر ایمپلنت‌های محبوب و معروف کره‌ای، ایمپلنت بایوتم است که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در مراکز کاشت ایمپلنت دندان طرفداران بسیاری دارد. قیمت این ایمپلنت بدون روکش از 8 میلیون تومان آغاز می‌شود.

  • ایمپلنت دندان کره‌ای Dentist

ایمپلنت دنتیس از جمله انواع ایمپلنت کره‌ای باکیفیت است که با استفاده از مردن‌ترین تکنولوژی موجود در جهان ساخته می‌شود. سیستم بدون پایه فیکسچرهای ایمپلنت دنتیس موجب می‌شود تا فضای کافی میان دندان‌های بالا و پائین وجود داشته باشد و به دلیل طراحی دقیق میزان دقت کاشت ایمپلنت با این برند ایمپلنت بسیار بالا است. قیمت ایمپلنت کره‌ای dentist مناسب بوده و در کشور ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت ایمپلنت دنتیس کره‌ای به تعداد فیکسچر مورد نیاز و محل کاشت دندان بستگی دارد. قیمت ایمپلنت کره‌ای دنتیس با توجه به نوسانات راز ممکن است تغییر کند.

  • ایمپلنت دندان کره ای Evidencia

ایمپلنت دندان کره ای “Evidencia” یک نمایندگی برجسته از تکنولوژی ایمپلنت دندان در دندانپزشکی است، که از تخصص و پیشرفت‌های کره جنوبی بهره‌برداری می‌کند. این ایمپلنت با ترکیب هنر و علم، به ارائه راهکاری شگفت‌انگیز برای تعویض دندان‌های گمشده و بهبود زیبایی و کارکرد دهان می‌پردازد. با طراحی هوشمندانه و استفاده از جدیدترین مواد و تکنولوژی‌های پزشکی، ایمپلنت “Evidencia” قابلیت ادغام بسیار طبیعی با دندان‌های اطراف را داراست و به بیماران امکان می‌دهد که به طور طبیعی خود را حس کنند. 

قیمت ایمپلنت کره ای اویدنس (Evidencia ) در نیم سال اول 1402 در دندانپزشکی آرامش 8/800/000 تومان می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت‌های کره‌ای با مرکز ایمپلنت آرامش تماس حاصل فرمائید. https://arameshdental.com/

ایمپلنت دندان کره ای اندازه‌های مختلفی دارد و هر ایمپلنت بسته به محل کاشت دندان قطر متفاوتی دارد.

به طور کل ایمپلنت کره ای یا هر نوع ایمپلنت دیگر عیبی به جز هزینه بالا ندارند.
ایمپلنت دندان کره ای باعث پر شدن جای خالی دندانی که کشیده اید داخل لثه می‌شود.

مزایا و معایب ایمپلنت کره‌ای

ایمپلنت کره‌ای در مدل‌های مختلف با قیمت و کیفیت متنوع در بازار موجود می‌باشد. تنها عیب کاشت ایمپلنت دندان بالا بودن قیمت آن است، اما این هزینه نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود و از سایر هزینه‌های درمانی می‌کاهد. به طور کلی ایمپلنت دندان چندین مزیت مهم دارند که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • ایمپلنت کره‌ای درست مانند دندان طبیعی است و تا آخر عمر ماندگار خواهد بود. پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک جاگذاری می‌شود و پس از مدتی با بافت استخوان ادغام می‌شود و همانند دندان طبیعی محکم و ثابت می‌ماند. کلاهک ایمپلنت نیز از موادی مقاوم و محکم ساخته می‌شود و ظاهر آن درست مانند دندان طبیعی است. از این رو فردی که عمل کاشت ایمپلنت را انجام داده است با استفاده از دندان‌های ایمپلنت شده خود می‌تواند غذا بجود و هیچ مشکلی برای وی پیش نخواهد آمد.
  • مراقبت از ایمپلنت بسیار راحت است و تنها با استفاده از نخ دندان و مسواک می‌توان دندان‌ها را تمیز کرد. نیاز به مراقبت خاصی ندارد و برای همیشه درون دهان ثابت باقی می‌ماند.
  • ماندگاری ایمپلنت از سایر روش‌های جایگزین دندان بیشتر است و تا پایان عمر قابل استفاده می‌باشد. پل دندان یا پروتز متحرک پس از مدتی باید برای ترمیم از دهان خارج شود و ممکن است به دلیل شل شدن یا شکستن نیاز به تعویض داشته باشد. همچنین در برخی از روش‌های جایگزین دندان به دلیل اینکه از دندان طبیعی برای پایه استفاده می‌شود، به مرور زمان ممکن است دندان خراب شود و از بین برود. بنابراین دیگر پایه‌ای وجود ندارد که بتوان پل یا پروتز متحرک را بروی ان قرار داد. پایه ایمپلنت از جنس فلز زیست سازگار می‌باشد و برای بدن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. به همین علت در داخل استخوان فک محکم می‌شود و برای همیشه باقی می‌ماند.
  • ایمپلنت از تغییر شکل و ظاهر سایر دندان‌های مجاور بر روی فک جلوگیری می‌کند. هنگامی که دندانی کشیده می‌شود، دندان‌های مجاور به سمت فضای خالی موجود بر روی لثه حرکت می‌کنند و نظم دندان‌ها به هم می‌ریزد. کج شدن دندان‌ها ممکن است به ریشه سایر دندان‌ها آسیب وارد کند و موجب ترک خوردن یا شکستن آنها شود. پس از مدتی دندان‌ها بد شکل می‌شوند و به دلیل اینکه بر روی یکدیگر فشار وارد می‌کنند پوسیدگی‌هایی روی سطح آنها ایجاد می‌شود. اما با وجود ایمپلنت، فضای خالی با استفاده از وسیله‌ای که درست شبیه به دندان طبیعی است پر می‌شود و نه تنها جای دندان، بلکه جای ریشه آن نیز خالی نخواهد ماند.
  • قیمت ایمپلنت کره‌ای در مقایسه با سایر روش‌های جایگزین دندان مقرون به صرفه می‌باشد. سایر روش‌های جایگزین دندان مانند پل دندان یا پروتز متحرک یا ثابت پس از مدتی نیاز به ترمیم دارند و هر چند وقت یکبار باید هزینه‌ای را صرف ترمیم و اصلاح روکش و سایر دندان‌ها نمود. علاوه بر آن عدم قرار گرفتن صحیح پروتز در دهان ممکن است به سایر دندان‌ها آسیب برساند و همین موضوع هزینه دیگری را در برخواهد داشت.
  • ایمپلنت کره‌ای از تحلیل رفتن لثه و استخوان فک جلوگیری می‌کند. هنگامی که دندان طبیعی درون لثه قرار دارد ریشه دندان استخوان فک را تحریک می‌کند و بافت آن همیشه زنده است. اما زمانی که دندان از درون استخوان خارج می‌شود دیگر هیچ عاملی برای تحریک استخوان آن بخش وجود ندارد، به همین دلیل پس از مدتی استخوان متراکم شده و لثه تحلیل می‌رود. وجود ایمپلنت در جای دندان از دست رفته موجب می‌شود تا سایر دندان‌ها در جای خود محکم قرار بگیرند و از شل شدن و افتادن آنها جلوگیری می‌کند.
  • وجود ایمپلنت از بروز بیماری‌های لثه و عفونت جلوگیری می‌کند. قسمت‌های خالی موجود بر روی لثه مکانی است برای تجمع مواد غذایی و رشد باکتری در دهان. همین مساله موجب می‌شود تا سایر دندان‌ها نیز خراب و پوسیده شوند و عفونت لثه در دهان گسترش یابد. اما با جاگذاری ایمپلنت به جای دندان از دست رفته، فضایی برای رشد و تجمع باکتری وجود نخواهد داشت. دندان‌ها را مسواک کنید و میان دندان‌ها را با نخ دندان تمیز کنید.
  • تنها با پرداخت هزینه ایمپلنت کره ای می‌توان از پیری زودرس صورت جلوگیری کرد. هنگامی که دندانی بر روی لثه وجود نداشته باشد، لثه تحلیل می‌رود و لب‌ها به سمت داخل جمع می‌شوند. بدین ترتیب خطوط عمیقی در اطراف لب شکل می‌گیرد که موجب می‌شود صورت پیرتر از حالت عادی به نظر بیاید. عدم وجود دندان و تغییر حالت لثه باعث می‌شود تا حالت چانه تغییر کند و صورت جمع‌تر می‌شود و زیبایی فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

قیمت ایمپلنت کره‌ای

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که قیمت ایمپلنت و هزینه ایمپلنت کره‌ای بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می‌شوند؟ آیا می‌دانید تعرفه ایمپلنت کره‌ای با توجه به چه مواردی محاسبه می‌گردد؟ آیا ایمپلنت کره‌ای خوب است؟آیا درباره هزینه کاشت ایمپلنت دندان اطلاعی دارید؟ با ما همراه باشید تا چند عامل مهم در متغیر بودن قیمت ایمپلنت کره ای را برشماریم.

قیمت ایمپلنت کره ای به این موضوع مربوط است که کدام شرکت ایمپلنت در کره ای جنوبی تولید کرده است
اگر زمانی زیادی دندان در لثه نباشد، دکتر متخصص ایمپلنت پودر استخوان در لثه شما می‌ریزد که خود این موضوع به قیمت ایمپلنت کره ای شما تاثیر می‌گذارد.

هنگامی که تصمیم می‌گیرید به دندانپزشکی آرامش مراجعه نمائید و ایمپلنت دندانی را جایگزین دندان‌های از دست رفته خود کنید، باید درباره هزینه‌های آن و مراحل انجام ایمپلنت اطلاعات کافی کسب نمائید. عمل ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت انجام می‌شود و باید با دقت و مراقبت کافی همراه باشد. این عمل نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد و باید برای اینکه عمل با موفقیت انجام شود تمامی مراقبت‌های لازم را انجام دهید و کمی صبر کنید تا ایمپلنت با استخوان فک ادغام شود و جوش بخورد.

کاشت ایمپلنت دندان شامل مراحل مختلفی است، به عنوان مثال اگر استخوان فک تحلیل رفته باشد نیاز است که به میزان لازم استخوان به فک پیوند زده باشد تا فضای کافی برای کاشت پایه ایمپلنت آماده شود. بنابراین این مرحله هزینه جداگانه‌ای دارد و باید در نظر گرفته شود. پس از اینکه پایه درون فک قرار گرفت باید مدتی صبر کنید تا پایه به استخوان فک جوش بخورد. در این مدت یک تاج موقت بر روی پایه ایمپلنت کره‌ای قرار داده می‌شود تا بتوانید از دندان خود استفاده کنید. این تاج نیز هزینه‌ای دارد که به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد. در مرحله آخر تاج اصلی قالب گیری و ساخته می‌شود و در نهایت بر روی پایه قرار می‌گیرد.

در صورتی که بیمه داشته باشید می‌توانید بخشی از هزینه ایمپلنت کره‌ای را از بیمه دریافت نمائید. برای اینکه بدانید بیمه چه مقدار از هزینه‌ها را پرداخت می‌کند بهتر است پیش از اقدام برای کاشت ایمپلنت با مراکز بیمه تماس حاصل نمائید و درباره تعرفه قیمت دندانپزشکی اطلاعات کسب کنید.

عمر ایمپلنت کره‌ای

اگر برای جبران دندان‌های از دست رفته خود به دنبال راهی دائمی و ماندگار هستید، ایمپلنت را انتخاب کنید. نظرات در مورد ایمپلنت کره‌ای نشان می‌دهد که بهترین جایگزین برای دندان‌هایی که کشیده می‌شوند ایمپلنت است. با استفاده از این روش نه تنها در هزینه صرفه جویی کرده‌اید بلکه در زمانی که برای مراجعه به دندانپزشکی صرف می‌کنید نیز صرفه جویی خواهید کرد.

ایمپلنت به دلیل نوع عمل و موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرد ماندگاری طولانی دارد. البته این موضوع به چند عامل دیگر بستگی دارد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت:

  • تخصص و مهارت پزشک

عمل کاشت بهترین مارک ایمپلنت کره‌ای یکی از عمل‌های تخصصی و پیچیده در حوزه دندانپزشکی است و باید توسط فردی متخصص و باتجربه انجام شود. اگر کاشت ایمپلنت به صورت حرفه‌ای انجام شود احتمال موفقیت آن صد درصد خواهد بود و تا پایان عمر ماندگار است. اگر ایمپلنت توسط فردی غیر متخصص انجام شود ممکن است پس از مدت کوتاهی پایه آن شل شود یا تاج ایمپلنت از پایه آن جدا شود و مشکلاتی برای لثه و محل کاشت پیش بیاید.

  • اقدامات لازم برای کنترل عفونت

در زمان کاشت و پس از آن نیاز است که تا چند روز و چند هفته نکات بهداشتی و مراقبتی خاصی رعایت شود. این موارد برای ترمیم ناحیه جراحی و موفقیت عمل الزامی است. پس از اینکه در دندانپزشکی آرامش پایه ایمپلنت درون لثه قرار داده شد نباید بر روی آن فشار وارد کرد و تا چند روز بهتر است از غذاهای نرم استفاده شود تا ناحیه جراحی آسیب نبیند. پس از آن بهداشت دهان باید به طور کامل رعایت شود تا لثه عفونت نکند. اگر پزشک داروی خاصی تجویز کرده باشد بایستی داروها را در زمان مناسب مصرف کنید.

اگر تمامی موارد ذکر شده و توصیه‌های دندانپزشک به دقت رعایت شود عمر ایمپلنت کره‌ای طولانی خواهد بود. در غیر اینصورت برای ترمیم و اصلاح محل قرار گرفتن پایه باید مجدد نزد دندانپزشک مراجعه کنید.

به طور کلی یک ایمپلنت می‌تواند مانند دندان طبیعی تا آخر عمر در دهان باقی بماند و برای فرد هیچ مزاحمت و مشکلی ایجاد نکند. اگر از برند معتبر و مواد باکیفیت استفاده شود ایمپلنت یک جایگزین عالی و دائمی برای دندان‌های از دست رفته محسوب می‌شود.

ایمپلنت‌های کره‌ای در برابر دندان مصنوعی

روش‌های جایگزین بسیاری برای دندان‌های از دست رفته وجود دارد که یکی از آنها دندان مصنوعی است. این روش برای افرادی مناسب است که کلیه دندان‌های خود را کشیده‌اند و می‌خواهند هزینه کمتری را صرف جایگزین کردن دندان‌های خود کنند. دندان مصنوعی به عنوان یک پروتز متحرک در دهان قرار می‌گیرد و برای شستشو و تمیز کردن می‌توان آن را از دهان خارج کرد. این پروتز بر روی لثه قرار می‌گیرد و همانند دندان‌های طبیعی به صورت یک دست است.

زمانی که قصد ندارید برای سلامت و زیبایی خود هزینه زیادی انجام دهید از دندان مصنوعی به جای ایمپلنت دندان استفاده کنید.
وقتی که از ایمپلنت کره ای به جای دندان مصنوعی استفاده کنید، در بلع غذاها راحت تر هستید.

از دیگر معایب پروتز متحرک یا همان دندان مصنوعی پائین بودن قدرت جویدن است. با استفاده از دندان مصنوعی نمی‌توان به راحتی هر غذایی را جوید اما با استفاده از ایمپلنت می‌توان همانند دندان‌های طبیعی هر نوع غذایی را میل کنید. افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند ناچار هستند رژیم غذایی خود را محدود نگه دارند و در خوردن و جویدن برخی از غذاها مشکل دارند. همچنین دندان مصنوعی ممکن است در زمان صحبت کردن نیز برای فرد مشکلاتی ایجاد کند و از جای خود حرکت کند. اما این موضوع در مورد ایمپلنت صادق نیست. ایمپلنت به طور کامل و درست مانند دندان طبیعی در جای خود ثابت است و هرگز حرکت نمی‌کند.

برای تمیز کردن پروتزهای متحرک دندانی نیاز است که آن را از دهان خارج کرد و با استفاده از محلول مخصوص یا مسواک و خمیر دندان بخش‌های مختلف آن را شستشو داد. این کار برای بسیاری از افراد کمی دشوار است. زیرا از اینکه پروتز را از دهان خارج کنند خجالت می‌کشند و ممکن است این کار را به درستی انجام ندهند. اما برای تمیز کردن ایمپلنت نیازی نیست آن را به شیوه خاصی تمیز کرد. همانند دندان طبیعی تنها با مسواک رویه و پشت دندان را شستشو می‌دهید و با استفاده از نخ دندان فضای خالی میان دندان‌ها را تمیز می‌کنید.

به دلیل اینکه پروتز متحرک (دندان مصنوعی) از تحلیل رفتن لثه و استخوان فک جلوگیری نمی‌کند، پس از مدتی ظاهر فک و چانه تغییر می‌کند و صورت پیر تر به نظر می‌رسد. به دلیل جمع شدن لب‌ها به سمت داخل چین و چروک عمیقی در اطراف لب ایجاد می‌شود و ظاهر فرد را پیر تر نشان می‌دهد. اما ایمپلنت ظاهر لثه و لب‌ها را به طور طبیعی حفظ می‌کند و در صورتی که قسمتی از استخوان تحلیل رفته باشد با استفاده از پیوند استخوان ظاهر استخوان فک ترمیم می‌گردد.

راه‌هایی برای افزایش طول عمر ایمپلنت کره‌ای

میزان طول عمر ایمپلنت کره‌ای از مسائلی است که بخشی از آن به مراقبت و نگهداری فرد و میزان رعایت بهداشت دهان و دندان بستگی دارد. ایمپلنت درون استخوان فک کاشته می‌شود و استحکام بالایی دارد. جنس پایه ایمپلنت از تیتانیوم است و بیش از 20 سال بدون کوچکترین پوسیدگی یا مشکلی عمر می‌کند.

عوامل مختلفی ممکن است بر عمر ایمپلنت تاثیر بگذارد که مهمترین آنها به شرح زیر است:

  • میزان تراکم استخوان

(هر چه سن پائین‌تر باشد و زمان زیادی از کشیده شدن دندان نگذشته باشد، امکان موفقیت کاشت ایمپلنت و ماندگاری طولانی مدت آن بیشتر خواهد بود. اما اگر سن بالا رفته باشد به دلیل مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان و تحلیل رفتن لثه و استخوان فک ممکن است پایه ایمپلنت به طور مستحکم درون استخوان ثابت نباشد و پس از مدتی شل شود.)

  • سبک زندگی و رژیم غذایی

  • بهداشت دهان و دندان

  • سلامت عمومی و عدم وجود بیماری خاص

  • سلامت استخوان فک و سالم بودن بافت آن

پس از اینکه ایمپلنت دندان کره‌ای در دهان کاشته شد فرد نباید تا مدت یک ماه بر روی آن دندان فشار وارد کند تا ترمیم به طور کامل انجام شود و پایه ایمپلنت به درستی با استخوان جوش بخورد. بهتر است در این مدت غذاهای سفت مانند آجیل و خوراکی‌های ترد مصرف نشود. برای تمیز کردن انواع ایمپلنت کره‌ای از مسواک نرم استفاده شده و اطراف آن با استفاده از نخ دندان پاک شود. نباید لثه را تحریک کرد تا خونریزی رخ دهد. پس از اتمام کاشت ایمپلنت هر 6 ماه یکبار نیاز است که برای بررسی وضعیت ایمپلنت، نزد دندانپزشک مراجعه شود و سلامت لثه و دهان به دقت بررسی شود تا در صورت وجود کوچکترین مشکل درمان‌های لازم انجام شود. به دلیل بالا بودن قیمت ایمپلنت کره ای  بهتر است، سلامت ایمپلنت‌ها به طور مرتب توسط دندانپزشک بررسی شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا برای رزرو نوبت شماره تماس خورد را وادنمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود