مزایای ایمپلنت نسبت به روکش

مزایای ایمپلنت نسبت به روکش

ایمپلنت و روکش روش‌هایی برای جایگزین کردن دندان می‌باشند اما مزایای ایمپلنت نسبت به روکش موجب می‌شود تا این روش محبوبیت بیشتری داشته باشد. ایمپلنت و روکش دندان هر دو روشی برای جایگزین کردن دندان‌های آسیب دیده و از دست رفته هستند اما تفاوت‌هایی در نحوه استفاده از آنها وجود دارد. با مقایسه این دو روش می‌توانید به مزیت استفاده از ایمپلنت به جای روکش دندان پی ببرید. در این مقاله می‌خواهیم هر دو روش را به کامل شرح داده و مزایای استفاده از آنها را معرفی نمائیم. با ما همراه باشید.

عمل کاشت ایمپلنت دندان  

هنگامی که دندانی به دلیل پوسیدگی شدید و آسیب دیدگی ریشه و دیواره قابل ترمیم نباشد، به ناچار باید کشیده شود. برای اینکه لثه خالی نماند بهترین روش استفاده از ایمپلنت دندان می‌باشد. متخصص ایمپلنت معمولا به افرادی که دندان از دست رفته دارند توصیه می‌کنند که هر چه زودتر برای کاشت ایمپلنت دندان اقدام کنند. اگر مدت زمان زیادی در کشیده شدن دندان گذشته باشد مراحل کاشت ایمپلنت کمی طولانی‌تر خواهد شد.

هنگامی که دندان در داخل استخوان فک قرار دارد، ریشه استخوان را تحریک می‌کند و بافت استخوان سالم و دارای تراکم مناسب است. اما وقتی دندان کشیده می‌شود و جای ریشه در استخوان خالی می‌شود، استخوان فک شروع به تحلیل رفتن می‌کند و ارتفاع و پهنای استخوان کاهش می‌یابد. تا زمانی که ریشه در استخوان قرار دارد، استخوان تحت حمایت قرار دارد، اما پس از کشیده شدن دندان باید هر چه زودتر به دنبال راهی برای جایگزین کردن دندان و ریشه آن باشیم.

تحلیل رفتن استخوان فک موجب تغییر ظاهر استخوان فک و چانه می‌شود و چهره فرد پیرتر به نظر خواهد رسید. از دیگر عواقب دیر انجام دادن ایمپلنت دندان تغییر ظاهر دندان‌های مجاور و حرکت کردن آنها به سمت فضای خالی موجود در لثه است.

ایمپلنت دندان یک پروتز از جنس تیتانیوم است که در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و نقش ریشه دندان را ایفا می‌کند. آلیاژ تیتانیوم با بدن انسان سازگار است و پس از 2 الی 3 ماه پس از کاشت، با استخوان فک ادغام می‌شود و همانند ریشه دندان طبیعی محکم و مقاوم است. قطعه کوچکی به نام اباتمنت بر روی پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد. این قطعه در برخی از انواع ایمپلنت وجود دارد و برای متصل کردن تاج دندان به ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در برخی از برندهای ایمپلنت، تاج دندان به طور مستقیم بر روی پایه ایمپلنت متصل می‌شود. تفاوت طراحی و شکل ایمپلنت به برند و نوع ایمپلنت بستگی دارد.

تاج دندان از جنس سرامیک است و در برابر فشار ناشی از جویدن غذا و تغییرات دمایی مقاومت بالایی دارد. سرامیک استفاده شده در ساخت تاج دندان در ظاهر بسیار شبیه به دندان طبیعی است و انعکاس نور فوق العاده طبیعی دارد. به طوری که اگر یک دندان ایمپلنت شده باشد، در کنار سایر دندان‌های طبیعی قابل تشخیص نخواهد بود.

ایمپلنت دندان یکی از ماندگارترین روش‌های جایگزین کردن دندان‌های آسیب دیده و از دست رفته است. به دلیل کیفیت مواد استفاده شده در ساخت ایمپلنت، این روش تا پایان عمر ماندگار خواهد بود و تنها برای بررسی وضعیت دندان‌ها دو بار در سال یا یکبار در سال نیاز است که به دندانپزشکی آرامش مراجعه شود.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان
ایمپلنت و روکش دندان هر دو روشی برای جایگزین کردن دندان‌های آسیب دیده و از دست رفته هستند اما تفاوت‌هایی در نحوه استفاده از آنها وجود دارد

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های جایگزین دندانی چندین مزیت دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • ظاهری طبیعی دارد و همانند دندان طبیعی زیبا و براق است:

معمولا افرادی که برای کاشت ایمپلنت مراجعه می‌کنند نگران این هستند که ظاهر ایمپلنت با دندان‌های طبیعی تفاوت داشته باشد و مشخص شود که دندان‌ها طبیعی نیستند. باید به این نکته اشاره کنیم که مواد استفاده شده در ساخت تاج ایمپلنت از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در ساخت آنها ظرافت بسیاری به کار رفته است، به همین دلیل شکل ظاهری آنها هیچ تفاوتی با دندان طبیعی ندارد و اگر تنها برای یک یا دو دندان و یا تمام دندان‌های خود از ایمپلنت استفاده می‌کنید، اصلا نگران نباشید، زیرا پس از اتمام مرحله کاشت متوجه خواهید شد که هیچ تفاوتی در ظاهر ایمپلنت با دندان طبیعی شما وجود ندارد.

  • ایمپلنت دندان درست مانند دندان طبیعی عمل می‌کند:

ایمپلنت دندانی دارای یک پایه اصلی است که در عمیق‌ترین بخش استخوان فک کاشت می‌شود و به طور کامل به استخوان جوش می‌خورد. پایه ایمپلنت درست همانند ریشه دندان در استخوان عمل می‌کند و بسیار محکم است. بدین ترتیب فرد در زمان جویدن غذا و صحبت کردن مشکلی نخواهد داشت. قدرت جویدن با ایمپلنت دندان درست همانند دندان طبیعی است و هیچ محدودیت غذایی خاصی برای فرد وجود نخواهد داشت.

  • مراقبت از دندان و سلامت دهان و لثه ساده‌تر خواهد بود:

ایمپلنت هرگز پوسیده و خراب نمی‌شود و حفره‌ای بر روی آن ایجاد نمی‌شود که محل رشد باکتری‌ها باشد. از طرفی پایه ایمپلنت که با لثه در تماس است نیز حاوی موادی است که از تجمع باکتری جلوگیری می‌کند و به همین دلیل لثه از ابتلا به هر نوع عفونت محفوظ خواهد بود. نگهداری و تمیز کردن ایمپلنت‌ها شبیه به مراقبت از دندان طبیعی است. روزی دو الی سه بار مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای تمیز کردن فضای میان دندان‌ها تنها روشی است که برای تمیز کردن ایمپلنت توصیه می‌شود. بنابراین هیچ سختی در مراقبت از ایمپلنت وجود ندارد، حتی می‌توان گفت مراقبت از ایمپلنت از دندان طبیعی نیز آسان‌تر می‌باشد.

  • ماندگاری ایمپلنت بسیار طولانی است و به عنوان روشی دائمی و مادام العمر نیز محسوب می‌شود: بزرگترین مزیت ایمپلنت طول عمر بالای آن است. ایمپلنت معمولا بین 20 الی 25 سال عمر می‌کند و اگر فردی به خوبی از ایمپلنت‌های خود مراقبت کند تا پایان عمر نیز می‌تواند از آنها استفاده کند. تمامی متریال مورد استفاده در ساخت ایمپلنت از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند و هیچ گونه خوردگی، تغییر شکل و پوسیدگی در آنها ایجاد نمی‌شود. به همین دلیل اگر فردی به درستی تمامی مراقبت‌های لازم را انجام دهد و مراقب سلامت دهان و دندان خود باشد، به راحتی از ایمپلنت خود تا سال‌های طولانی بهره مند خواهد شد.

 

  • از تحلیل رفتن استخوان فک و نرم شدن بافت لثه جلوگیری می‌کند:

هنگامی که دندان کشیده می‌شود، نقش حمایتی ریشه دندان از استخوان فک نیز از بین می‌رود. در این شرایط استخوان شروع به باز جذب نمودن خود می‌کند و در نهایت استخوان متراکم شده و ارتفاع آن کم می‌شود. این اتفاق موجب ضعیف شدن استخوان فک و تغییر شکل آن خواهد شد. اما وقتی ایمپلنت در جای خالی ریشه قرار می‌گیرد، استخوان دوباره مانند گذشته شروع به تولید سلول‌های جدید می‌کند و بافت استخوان احیا می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت که ایمپلنت از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می‌کند.

  • ایمپلنت دندان از کج شدن دندان‌های مجاور جلوگیری می‌کند:

یکی از عواقب دیر انجام دادن ایمپلنت دندان کج شدن و حرکت کردن دندان‌های مجاور دندان از دست رفته است. وقتی فضایی خالی در میان دو دندان وجود داشته باشد دندان‌ها به سمت داخل حرکت خواهند کرد و در بیشتر مواقع ریشه نیز کج می‌شود و به دندان مجاور خود فشار وارد می‌کند. بدین ترتیب علاوه بر اینکه نظم و زیبایی دندان‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد، سلامت آنها نیز در خطر خواهد بود و ممکن است به دلیل همین فشار دندان‌ها شکننده و آسیب پذیر شوند. اما وقتی ایمپلنت در فضای خالی قرار داده می‌شود، درست همانند دندان طبیعی پیشین عمل می‌کند و از دندان‌های مجاور خود حمایت می‌کند. بنابراین یکی دیگر از مزایای کاشت ایمپلنت را می‌توان حمایت از دندان‌های سالم و حفظ نظم و زیبایی دندان‌ها دانست.

  • از پیری زود رس چهره و ایجاد چین و چروک بر روی صورت جلوگیری می‌کند:

هنگامی که استخوان فک به دلیل نبود دندان تحلیل می‌رود، چانه به سمت بالا متمایل می‌شود و لب‌ها نیز به سمت داخل جمع می‌شوند. در نتیجه خطوط عمیقی در اطراف دهان ایجاد می‌شود. چروک اطراف لب و بالا رفتن چانه موجب می‌شود تا چهره پیرتر به نظر برسد. اما وقتی ایمپلنت در زمان مناسب در جای خالی دندان‌ها قرار داده شود، هم استخوان فک و هم از ساختار لب و دهان حمایت می‌کند و زیبایی چهره را حفظ می‌کند. در نتیجه با استفاده از ایمپلنت اقساطی می‌تواند لبخندی زیبا و چهره‌ای متقارن داشت.

روکش دندان
ایمپلنت و روکش دندان هر دو روشی برای جایگزین کردن دندان‌های آسیب دیده و از دست رفته هستند اما تفاوت‌هایی در نحوه استفاده از آنها وجود دارد

روکش دندان

دندان‌هایی که به دلیل آسیب دیدگی ترمیم شده‌اند و ساختار آنها ضعیف و شکننده شده است باید حتما روکش شوند. روکش دندان از مقدار دندان باقی مانده محافظت می‌کند و کمک می‌کند تا دندان در برابر پوسیدگی و عفونت در امان باشد. روکش معمولا از موادی ساخته می‌شود که همرنگ دندان هستند و در برابر فشار مقاومت دارند. اما باید دقت داشت که فشار زیادی نباید به روکش وارد شود. زیرا ممکن است روکش دچار ترک و شکستگی شود و دندان زیرین آن نیز آسیب ببیند.

روکش کردن دندان چند مزیت برای دندان دارد. اولین مزیت روکش دندان این است که دیگر نیازی نیست دندان کشیده شود و روکش دندان بر روی دندان ترمیم شده قرار می‌گیرد. بدین ترتیب روکش کردن دندان در زمان کوتاهی انجام می‌شود. با استفاده از این روش دندان طبیعی در جای خود باقی می‌ماند و از همان دندان به عنوان پایه روکش استفاده می‌شود.

این روش قیمت کمتری دارد و بسیار مقرون به صرفه است و هر فردی می‌تواند به راحتی از این روش استفاده کند. اما این روش معایبی نیز دارد که در ادامه در بخش مقایسه ایمپلنت با روکش دندان به آنها اشاره خواهیم کرد.

مزایای کاشت ایمپلنت نسبت به روکش دندان

در این بخش می‌خواهیم روش کاشت ایمپلنت و روکش دندان را با یکدیگر مقایسه کنیم و با اشاره به مزایای استفاده از هر یک، به تفاوت میان آنها پی ببریم. مهمترین تفاوت‌های میان ایمپلنت و روکش دندان عبارتند از:

  • ایمپلنت یک روش ماندگار و دائمی است اما روکش دندان ممکن است پس از مدتی به دلایل مختلف نیاز به تعویض داشته باشد. ایمپلنت دندان به دلیل اینکه همانند دندان طبیعی در استخوان قرار می‌گیرد بسیار مقاوم است و ماندگاری بالایی دارد. اما روکش بر روی دندان اصلی فرد قرار می‌گیرد. دندانی که به دلیل پوسیدگی یا آسیب دیدن نیاز به عصب کشی داشته است و دیواره بسیار نازک و شکننده‌ای دارد.

روکش تا چند سال اول ممکن است مشکلی برای فرد ایجاد نکند اما به مرور زمان اگر به خوبی تمیز نشود و مراقبت‌های لازم انجام نشود، شل شده و نیاز به تعویض دارد. در برخی از موارد ممکن است دندان اصلی که در زیر روکش قرار دارد مجدد پوسیده شود و به همین دیواره اصلی آن از بین برود. در این حالت دیگر نمی‌توان از روش استفاده کرد، زیرا روکش نیاز به یک پایه محکم و دائمی دارد و به تنهایی قابل استفاده نخواهد بود.

اما ایمپلنت دندان این مشکلات را ندارد. پایه ایمپلنت جای ریشه دندان در استخوان قرار داده می‌شود و تا زمانی که مشکلی برای استخوان پیش نیاید در جای خود ثابت باقی خواهد ماند. جنس پایه ایمپلنت از آلیاژ تیتانیوم است و به طور کامل با استخوان جوش می‌خورد. برای کاشت ایمپلنت دندان می‌توانید از مزایای ایمپلنت اقساطی نیز بهره مند شوید و هزینه ایمپلنت را در چند دوره پرداخت نمائید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دندانپزشکی آرامش مراجعه فرمائید. https://arameshdental.com/

  • ایمپلنت دندان از عفونت لثه و سایر دندان‌ها جلوگیری می‌کند اما روکش دندان اگر به درستی بر روی دندان قرار نگرفته باشد ممکن است محلی برای تجمع باکتری باشد و موجب بروز بیماری‌های لثه می‌شود. پایه ایمپلنت از جنس تیتانیوم است و به طور کامل در استخوان قرار می‌گیرد و لثه نیز به طور کامل پایه ایمپلنت را در بر می‌گیرد. تاج دندان بر روی پایه ایمپلنت نصب می‌شود و هیچ فضای خالی میان پایه ایمپلنت و تاج آن وجود ندارد. به همین دلیل هیچ عاملی وجود ندارد که موجب رشد و تجمع باکتری شود. موادی که برای ساخت ایمپلنت استفاده می‌شوند به هیچ عنوان پوسیده یا خورده نمی‌شوند و هیچ حفره‌ای بر روی ایمپلنت ایجاد نخواهد شد.

اما در روکش دندان ممکن است به دلیل عدم مراقبت از روکش و اطراف آن، باکتری در میان دندان روکش شده و دندان سالم جمع شود و به سایر دندان‌ها آسیب بزند. در برخی از شرایط نیز به دلیل اینکه روکش به طور کامل با لثه در تماس نیست ممکن است باکتری ها در اطراف دندان روکش شده رشد کنند و موجب پوسیدگی آن شوند. اگر دندان روکش شده پوسیده شود باید روکش را برداشت و مجدد دندان را ترمیم کرد. هر بار تعویض روکش و ترمیم دندان هزینه جداگانه‌ای خواهد داشت.

  • ایمپلنت دندان به دلیل مقاومت و استحکام بالا درست همانند دندان طبیعی عمل می‌کند و هیچ محدودیت غذایی برای فرد وجود ندارد، اما روکش دندان به دلیل اینکه بر روی دندان طبیعی قرار گرفته است و این دندان از نظر ساختار کمی ضعیف شده است، باید مراقب بود و از خوردن غذاهای سفت خودداری نمود. همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، پایه ایمپلنت درست همانند ریشه دندان در داخل استخوان قرار می‌گیرد و بسیار محکم و مقاوم است، به همین دلیل تفاوتی میان ایمپلنت و دندان طبیعی وجود ندارد. قدرت جویدن با ایمپلنت درست مانند جویدن با دندان طبیعی است. هیچ رژیم غذایی خاصی برای افرادی که ایمپلنت دارند وجود ندارد.

اما در مورد روکش دندان این مساله کمی متفاوت است. دندانی که در زیر روکش قرار دارد به دلیل اینکه عصب کشی شده و مقدار زیادی از دیواره آن تراشیده شده است، بسیار ضعیف و آسیب پذیر می‌باشد و نباید فشار زیادی بر روی آن وارد کرد. دندانپزشک پس از اینکه روکش را نصب نمود به فرد توصیه می‌کند که از خوردن غذاهای سفت اجتناب کند. زیرا اگر دندان زیرین آسیب ببیند دیگر روکش غیر قابل استفاده خواهد بود و دیواره کافی برای قرار دادن روکش وجود نخواهد داشت.

  • مراقبت از ایمپلنت بسیار ساده است و هیچ روش خاصی برای تمیز کردن ‌آن وجود ندارد. ایمپلنت‌ها درست همانند دندان طبیعی مسواک می‌شوند و تنها یک مسواک متوسط و خمیر دندان برای تمیز کردن ایمپلنت کافی است. تمیز کردن روکش نیز به مراقبت خاصی نیاز ندارد اما باید به طور مرتب فضای میان دندان روکش شده و سایر دندان‌ها را تمیز کردن تا مشکلی برای دندان زیر روکش و دندان مجاور ایجاد نشود. اگر دیواره این دو دندان پوشیده شود باید درمان‌های ترمیمی مورد نیاز انجام شود.

دندانپزشکان توصیه می‌کنند همیشه از نخ دندان برای تمیز کردن فاصله میان دندان‌ها استفاده شود. در زمان استفاده از نخ دندان باید مراقب باشید که فشار زیادی به روکش وارد نکنید. زیرا به مرور زمان چسب آن شل می‌شود و روکش از روی دندان جدا خواهد شد.

اما نوع اتصال تاج ایمپلنت با پایه آن بسیار محکم است و به سادگی جدا نمی‌شود. در برخی از برندها، تاج ایمپلنت به صورت پیچی به پایه ایمپلنت متصل می‌شود و بسیار محکم و مقاوم است. فاصله میان ایمپلنت ها را با استفاده از مسواک میان دندانی یا نخ دندان می‌توان تمیز نمود.

چه زمان باید از ایمپلنت استفاده کنیم؟
ایمپلنت و روکش دندان هر دو روشی برای جایگزین کردن دندان‌های آسیب دیده و از دست رفته هستند اما تفاوت‌هایی در نحوه استفاده از آنها وجود دارد

چه زمان باید از ایمپلنت استفاده کنیم؟

ایمپلنت برای زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دندان به طور کامل از بین رفته باشد و قابل ترمیم نباشد. در این صورت دندان کشیده می‌شود و بهترین راه برای جایگزین کردن آن استفاده از ایمپلنت دندانی است. اگر دندانی دارید که آسیب دیده است و دیگر نمی‌توان آن را با استفاده از روش‌های ترمیم حفظ کرد، بهتر است در زمان مناسب برای کاشت ایمپلنت اقدام کنید. اما تا زمانی که دندان قابل ترمیم باشد، پزشک دندان شما را نمی‌کشد و تا حد امکان ترمیم می‌کند.

برای تقسیم هزینه‌های کاشت ایمپلنت می‌توانید از شرایط ایمپلنت اقساطی استفاده کنید و هزینه را در چند قسط پرداخت کنید. اگر از عواقب دیر انجام دادن ایمپلنت دندان آگاهی داشته باشید این عمل را تعویق نخواهید انداخت. با گذشتن مدت یک سال از کشیده شدن دندان، استخوان شروع به تحلیل رفتن می‌کند و بر استخوان فک و شکل سایر دندان‌ها تاثیر می‌گذارد.

بهترین زمان برای انجام عمل کاشت ایمپلنت درست زمانی است که دندان کشیده می‌شود، اگر فردی شرایط مساعدی داشته باشد و سلامت عمومی وی در حد مطلوبی قرار داشته باشد می‌توان از روش کاست ایمپلنت فوری استفاده کرد. این روش در یک جلسه و درست پس از کشیده شدن دندان انجام می‌شود. تا مدت 2 ماه می‌توان از این روش استفاده کرد اما پس از گذشت 3 الی 6 ماه باید از روش ایمپلنت تک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای استفاده کرد.

چه زمان باید از روکش دندان استفاده کنیم؟

زمانی که ریشه دندان هنوز سالم است و دندان نیز در شرایطی است که می‌توان آن را ترمیم کرد متخصص دندانپزشکی از روکش استفاده می‌کند. دندانی که قابل ترمیم کردن است هرگز کشیده نخواهد شد. روکش دندان برای پرکردگی‌های عمیق دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ساختار دندان مراقبت می‌کند.

روکش دندان کاربردهای بسیاری دارد و می‌تواند به طور موقت از دندان محافظت کند. درست است که شاید این روش همانند ایمپلنت تا پایان عمر ماندگار نباشد اما تا مدتی طولانی می‌توان از داشتن دندان اصلی بهره مند شد. دندانپزشکان همواره سعی دارند تا جایی که امکان دارد دندان اصلی بیمار را حفظ می‌کنند و آن را ترمیم نموده و با استفاده از روکش، دندان را حفظ می‌کنند. این کار تا جایی ادامه می‌یابد که دیگر روکش کردن دندان امکان پذیر نباشد.

مراقبت‌های بعد از ایمپلنت

با توجه به اینکه ایمپلنت یک روش مادام العمر است اما باید چند نکته مهم را در مورد مراقبت از آن رعایت کرد. با رعایت این نکات عمر ایمپلنت بیشتر خواهد بود و مشکلی برای لثه و ایمپلنت پیش نخواهد آمد. نحوه مراقبت از ایمپلنت زیاد پیچیده نیست اما نباید شستشو و تمیز کردن روزانه ایمپلنت را فراموش کرد. خوردن غذاهای سفت و جویدن مواد سختی مانند یخ موجب می‌شود تا به ایمپلنت آسیب ببیند.

مراجعه به دندانپزشکی آرامش هر 6 ماه یکبار برای بررسی وضعیت ایمپلنت کمک می‌کند تا در صورت وجود مشکل، دندانپزشک سریعا مشکل دندان را حل کند.

مراقبت‌های بعد از روکش دندان

مهمترین نکته در مراقبت از روکش، رعایت اصول بهداشتی و حداقل دوباره مسواک زدن در طول روز می‌باشد. با استفاده از نخ دندان باید فضای بین دندان‌ها را تمیز کرد. روکش دندان از مقاومت بالایی برخودار است اما برای اینکه عمر روکش بیشتر باشد، بهتر است غذاهای سفت را از رژیم غذایی خود حذف کنید. جویدن خوراکی‌های سخت موجب ایجاد ترک روی سطح روکش می‌شود.

از نوشیدن و خوردن مواد غذایی رنگی اجتناب کنید. اگر می‌خواهید رنگ روکش دندان همچنان مانند روز اول باقی بماند باید از خوردن مواد غذایی حاوی رنگدانه زیاد پرهیز کنید. به طور مرتب برای بررسی وضعیت روکش‌ها به پزشک مراجعه کنید. بهترین زمان برای چکاپ دندان‌ها 6 ماه یکبار است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا برای رزرو نوبت شماره تماس خورد را وادنمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود